اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله واعظ طبسی در کمای عمیق


رئیس اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و عضو تیم درمانی آیت الله واعظ طبسی با پایدار دانستن وضعیت وی، گفت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد کمای عمیق آیت الله واعظ طبسی است.

خبرگزاری ایسنا: رئیس اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) مشهد و عضو تیم درمانی آیت الله واعظ طبسی با پایدار دانستن وضعیت وی، گفت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد کمای عمیق آیت الله واعظ طبسی است.

دکتر قاسم سلطانی با اشاره به انجام دیالیز برای آیت الله واعظ طبسی، اظهار کرد: توانسته ایم با داروهای کمکی، فشار خون ایشان را حفظ کنیم که قابل قبول است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مدیر گروه بخش بیهوشی این دانشگاه گفت: علائم حیاتی آیت الله واعظ طبسی در حال حاضر نسبت به روزهای گذشته ثبات دارد اما در وضعیت بحرانی به سر می برند و نمی توان پیش بینی کرد که چه زمانی از وضعیت کما خارج شوند.

سلطانی با بیان اینکه وزیر بهداشت در نخستین ساعات در مشهد مقدس حضور یافت و برای هماهنگی ها و اقدامات لازم دستورات لازم را داد، افزود: تا کنون علاوه بر مسئولان استانی، مقامات کشوری نیز از ایشان عیادت کرده‌اند.

بنابر اعلام وب‌دا، وی از همگان خواست تا برای بهبود حال این عالم بزرگوار دعا کنند.

گفتنی است آیت الله واعظ طبسی نماینده مقام معظم رهبری در استان خراسان رضوی و تولیت آستان قدس رضوی، روز جمعه 7 اسفند ماه پس از حضور در انتخابات و انداختن رای خود در صندوق رای واقع در حرم مقدس امام رضا (ع) دچار مشکل تنفسی شده و به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل شدند.


ویدیو مرتبط :
دیدار هیئت مصری با آیت الله واعظ طبسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌ الله واعظ طبسی به کمای عمیق رفت


رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: آیت الله عباس واعظ طبسی در کمای عمیق به سر می برد و ثبات و حفظ شرایط عمومی وی در اولویت تیم پزشکی قرار دارد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: آیت الله عباس واعظ طبسی در کمای عمیق به سر می برد و ثبات و حفظ شرایط عمومی وی در اولویت تیم پزشکی قرار دارد.
 
علیرضا زالی روز شنبه در حاشیه عیادت از تولیت آستان قدس رضوی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در جمع خبرنگاران افزود: کادر پزشکی مجرب و کارآزموده با در اختیار داشتن همه داروها و امکانات مورد نیاز تلاش فراوان برای نجات جان آیت الله واعظ طبسی انجام داده اند.

وی بیان کرد: با این حال شرایط جسمی ایشان مساعد نیست و در وضعیت رضابت بخش به سر نمی برد.

وی گفت: تلاش تیم پزشکی معالج تولیت آستان قدس رضوی عمدتا معطوف به رفع مشکلات عمومی و مشکلاتی است که ناشی از یک اختلال انعقادی و نارسایی کبدی و کلیوی بوجود آمده است.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: اعضای این تیم می کوشند شرایط جسمی آیت الله واعظ طبسی را به صورت پایدار نگه دارند و اکنون شرایط از نظر علائم حیاتی و وضعیت جسمی در یک حالت پایدار و ثابت قرار دارد.

وی اظهار کرد: مشکلاتی که در ارگان های مختلف بدن تولیت آستان قدس رضوی بوجود آمده، کار معالجه را از نظر پزشکی دشوار کرده و در مجموع شرایط خیلی مساعد به نظر نمی رسد اما تیم پزشکی در حال تلاش است.

وی درباره مشکلات مغزی آیت الله واعظ طبسی نیز گفت: نمی توان در این باره قضاوت مشخص کرد ولی گمان ما این است که مشکلات ایجاد شده در مغز ناشی از بروز افت فشار خون و کاهش اکسیژن باشد.

زالی افزود: برای قضاوت دقیق در مورد مشکلات مغزی تولیت آستان قدس رضوی نیاز به زمان بیشتری است تا بتوان نتیجه مشخصی ارائه کرد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد چند عضو از بدن ایشان دچار مشکلاتی است و تیم پزشکی در تلاش است شرایط عمومی ایشان شامل فشار خون، اکسیژن عمومی خون و وضعیت بافت های بدنی را بهبود و تنظیم کند.

رئیس سازمان نظام پزشکی کشور از مردم خواست برای بهبودی حال آیت الله واعظ طبسی دعا کنند.

تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در استان های خراسان عصر جمعه دچار خونریزی مغزی و به دنبال آن وقفه تنفسی شده و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شد.