اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله هاشمی: مردم دوست دارند حقایق را از رسانه های نظام بشنوند


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با مردمی آگاه در جامعه سروکار داریم که دوست دارند حقایق را از تریبون‌ها، بلند‌گوها و رسانه‌های نظام بشنوند و اگر چنین نباشد، رسانه‌های بیگانه، اهداف و برنامه‌های خویش را به مخاطبین القا می‌کنند.

پایگاه اطلاع‌‌رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای هیأت مؤسس خانه‌ روابط عمومی ایران، با تأکید بر کارکرد دو سویه روابط عمومی‌ها برای بیان حرف‌های حاکمیت و مردم و رساندن پیام متقابل آنان به همدیگر، گفت: روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها و نهادها، هم حکم گوش را برای شنیدن نکته‌ها و انتقادات دارند و هم مانند دست و زبان، باید نیازها، نظرها و بایدها و نبایدهای نظام و مردم را بگویند و بنویسند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، حقیقت را شرط اصلی موفقیت روابط عمومی‌ها در هر جامعه و حاکمیتی دانست و گفت: حقیقت در ذات خویش جذابیت‌هایی دارد که فطرت هر انسانی آن را می‌پذیرد و اگر به پیرایه‌های غیر واقعی آغشته گردد، حتی اگر پذیرش عمومی یابد، مقطعی خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی، با اشاره به رشد خیره کننده رسانه‌های مجازی در کشور و تأثیراتی که بر جهت‌دهی افکار عمومی در جامعه دارند، گفت: دیگر زمان انحصاری کردن اطلاع‌رسانی در جوامع گذشته است و رسانه‌های مجازی بر آن عقیده‌ باطل خط بطلان کشیدند که می‌توان با سانسور و تحریف، حقایق را از مردم پنهان کرد.

وی با توصیه‌ به مسئولین روابط عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهای مختلف و متعدد کشور، گفت: نصیحت من به شما به عنوان زبان متقابل مردم و نظام این است که مسایل را خیلی صریح و صادقانه بگویید.

هاشمی رفسنجانی، با بیان این جمله که «مسئولین روابط عمومی وظیفه‌ سنگینی دارند»، گفت: این که در همه‌ دستگاه‌ها و نهادها، پست روابط عمومی، ضروری و ماندگار است، به خاطر این است که مسئولین نهادها و دستگاه‌ها ملزمند در همه‌ سطوح نظرات خود را به جامعه برسانند و حرف‌های مردم را بشنوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر این نکته که نقش میانگی و پل دو سویه ارتباطی روابط عمومی‌ها بسیار مهم است، گفت: فراموش نکنیم که با مردمی آگاه در جامعه سروکار داریم که دوست دارند حقایق را از تریبون‌ها، بلند‌گوها و رسانه‌های نظام بشنوند و اگر چنین نباشد، دسترسی به رسانه‌های بیگانه خیلی آسان شده که آنان هم به شکل کاملاً حرفه‌ای با شناخت کامل از فرهنگ و جامعه مخاطب، اهداف و برنامه‌های خویش را به مخاطبین القا می‌کنند.

وی با بیان این جمله که «کارکنان روابط عمومی‌ها باید معتقد باشند که در بخش مهم سازمان‌ و نهاد خویش مشغول به کارند»، گفت: خوشبختانه سیر آگاهی مردم در همه‌ بخش‌های جامعه کار روابط عمومی‌ها را آسان و در عین حال پیچیده‌تر کرده، چون اقناع عمومی وظیفه‌ی بسیار سنگینی است که باید براساس دانش روان‌شناسی و جامعه‌شناسی باشد.


ویدیو مرتبط :
افطاری کارکنان مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت الله هاشمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله هاشمی رفسنجانی: تریبون و قلم در اختیار دارند و حقایق جنگ را با اغراض سیاسی وارونه بیان می‌كنند



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

هاشمیرفسنجانی: کسانی که به تفرقه دامن می‌زنند، به مردم و نظام ظلم می‌کنند

احزاب و شخصیت‌ها - رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امید دشمنان نظام به ایجاد و گسترش تفرقه در کشور است و هر کس با هر نیتی، به تفرقه میان دلسوزان و مسئولان کشور دامن بزند، در جهت خواست آنها عمل کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس با تبریك پیشاپیش عید سعید فطر، آزادی اسرا پس از پذیرش آتش‌بس و قطعنامه را ناشی از درایت و تدبیر مسئولان خواند و با اشاره به زمان‌شناسی و استفاده صحیح مسئولان كشور از فرصت‌های پیش رو گفت: متولیان كشور و جنگ مطلع شده بودند كه صدام به خاطر شكست در جنگ با ایران و سرافكندگی نزد مردمش و مشكلات داخلی عراق، درصدد حمله به كویت است و تلاش دارد با عجله و هر چه زودتر پایان جنگ با ایران را مشخص كند و به سراغ كویت برود و همین امر باعث شد، صدام مجبور به پذیرش همه خواسته‌ها و شروط ما برای پذیرش قطعنامه و خاتمه جنگ شود و اگر لطف خداوند و تعجیل صدام برای اشغال كویت نبود، شاید تحقق خواست‌ها و شروط جمهوری اسلامی ایران طول می‌كشید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به برخی سخنان فرصت‌طلبانه كه در سالگرد پایان دفاع مقدس از سوی كسانی كه از دور دستی در آتش دفاع مقدس داشته عنوان می‌شود، تصریح كرد: اگرچه به لحاظ قدرت معنوی و مادی جمهوری اسلامی ایران هنوز توان اداره و ادامه جنگ را داشت، اما ابعاد فجایع انسانی كه صدام به عنوان آخرین حربه به آن متوسل شده بود، به‌گونه‌ای بود كه اگر با تدبیر و درایت امام راحل و تصمیم مهم و در عین حال حساس و خطیر ایشان جنگ به پایان نمی‌رسید و تبریز و سایر شهرهای بزرگ كشور به سرنوشت حلبچه دچار و مورد حمله شیمیایی قرار می‌گرفت، چه كسی پاسخگو بود؟تصمیمی كه در آن مقطع به رهبری امام به آن عمل شد، صرفاً انجام تكلیف بود و اكنون هر چه شایعات و القائات سوء گفته و ترویج شود، مهم نیست و رضایت خداوند هدف است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از كسانی كه امروز تریبون و قلم در اختیار دارند و حقایق جنگ را با اغراض سیاسی وارونه بیان می‌كنند، گفت: برخی افراد ناجوانمردانه و با سوءاستفاده از عنوان، آرمان و آرزوهای رزمندگان و ایثارگران كار عظیم و حركت بزرگ دیپلماتیك صورت گرفته برای پایان موفقیت‌آمیز و پیروزمندانه جنگ تحمیلی با تدابیر داهیانه امام عظیم‌الشأن و مسئولان كشور و دفاع مقدس را به راحتی نادیده می‌گیرند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دوران سخت ایثارگری رزمندگان اسلام و آزادگان كشور را به دوران تحمل سختی‌ها توسط پیامبر اكرم(ص) و صبر و امیدواری ایشان تشبیه كرد و با اشاره به حساسیت مقطع حساس كنونی انقلاب و نظام اسلامی، با تأكید مجدد بر لزوم حفظ وحدت و همدلی در كشور و دوری از تفرقه تصریح كرد: بیشترین امید استكبار جهانی و دشمنان كشور، ملت و نظام به ایجاد و گسترش تفرقه در كشور است و هر كس با هر انگیزه و نیتی، به تفرقه و جدایی میان اقشار مردم و دلسوزان و مسئولان كشور دامن بزند به كشور و مردم ظلم و در جهت خواست بیگانگان عمل كرده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، مأیوس‌سازی و ناامیدكردن مردم از كارآمدی نظام اسلامی را خواست دیگر بیگانگان عنوان كرد و گفت: مردم و دلسوزان كشور توانستند با تدبیر در شرایط سخت و صعب قبل و پس از انقلاب عرصه‌های گوناگون را به خوبی و با پشتوانه مردم و ایثارگری رزمندگان و آزادگان پشت سر بگذارند و همین سرمایه كمك خواهد كرد تا از مشكلات و سختی‌های كنونی نیز به لطف خداوند خارج شویم/خبرآنلاین