اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله هاشمی رفسنجانی: جدیداسلام‌ها از اینترنت‌وماهواره می‌ترسند!



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی رفسنجانی


    اخبار سیاسی - آیت الله هاشمی رفسنجانی:
جدیداسلام‌ها از اینترنت‌وماهواره می‌ترسند!

  آیت الله هاشمی رفسنجانی در سخنانی منتشر نشده در جمع دانشجویان، ضمن بیان اینکه " جدید اسلام‌ها به جان انقلاب و مردم افتاده اند"، تاکید کرد: این گروه فرصت طلب که در دوران مبارزه حضور نداشتند، امروز قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب می کنند، تلاش می کنند که نگذارند در کشور اینترنت باشد. چقدر ماهواره را از بالای پشت بام ها جمع کردند، و من نمی دانم چه تاثیری کرد؟ کار اینها نه تنها از آگاهی مردم چیزی کم نکرد بلکه بر آگاهی مردم افزود.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی، در متن سخنان منتشر نشده وی آمده است: خب کسانی که حسرت قدرت دارند، کسانی که دل از قدرت نمی کنند، کسانی که قدرت را برای خودشان ابدی و مادرزادی و ارث حساب می کنند، اینها تصورات دیگری هم می توانند بکنند. چقدر تلاش شد که نگذارند در کشور اینترنت باشد.

 

چقدر ماهواره را از بالای پشت بام ها جمع کردند، و من نمی دانم چه تاثیری کرد؟ نه تنها از آگاهی مردم چیزی کم نکرد بلکه بر آگاهی مردم افزود، یعنی مردم فکر کردند چرا اینجوری می شود؟ چی در می آید از این؟ چه نتیجه ای دارد؟ یعنی یک جایی را ما ببندیم، چندین جای دیگر را بشر باز می کند. یک راه دیگری پیدا می شود. واقعا باید موکول کنیم به عقل و تصور مردم.

ما به عنوان مبلغان دینی باید دین واقعی را -البته ممکن است ما هم اشتباه بکنیم، من نمی گویم همیشه ما درست می فهمیم - به مردم بگوییم. مردم احتیاج به ارشاد الهی دارند، حتی خود پیغمبر(ص) که معصوم است و خداوند او را از همه چیز حفظ می کند روزی چند بار می گوید «اهدنا صراط المستقیم»، «رب زدنی علما». ما همیشه نیازمندیم. من فکر می کنم ما با همین رویه توانستیم راه را باز کنیم. انصافاً راه باز شد.

 

خیلی از گره ها الان باز شده و یک فضای جدیدی به وجود آمده. دو سه تا مانع هم دارد؛ یکی از موانع بزرگ، خارجی است که هنوز رضایت نمی دهد ما آنچه که داریم بتوانیم برای خودمان نقد کنیم و استفاده بکنیم. یکی از موانع، داخلی است که فرصت طلب ها و آنهایی که جدیدالاسلام هستند نسبت به انقلاب زیاده خواهی می کنند و خب آن انقلابیون اصلی که در موقعی که هیچ کس امید نداشت که بشود رژیم شاه و آمریکا را بیرون کرد، فقط به خاطر اینکه وظیفه انجام بدهند می آمدند، میدان و زندان ها را پر کرده بودند. الان اکثر آنها را از میدان بیرون کرده اند.

من فکرمی کنم در مجموع خداوند هم به ما وعده داده که «الذین جاهدوا فینا لنهدینهم سبلنا» آنهایی که در راه خدا جهاد می کنند خداوند راه را به آنها نشان می دهد و هدایتشان می کند. خدا که احتیاجی به جهاد ما ندارد خداوند اگر چیزی را مایل باشد و بخواهد فوری انجام بشود، احتیاجی هم به گفتن ندارد «اذا اراد» همین که اراده بکند، می شود.

 

بلکه خودمان نیاز داریم و این سنت الهی است که کسانی که جهاد می کنند هدایت می شوند، راه درست را پیدا می کنند، مسیرشان را می روند و آخر هم به نتیجه می رسند. من شما را به خدا می سپارم و دعا می کنم همانگونه نجیبانه و انسان وار و عاقلانه راه خودتان را ادامه بدهید. بحث های مفید و افشاگر انجام بدهید. ولی وارد معارضات دعوایی و این چیزها نشوید که دعواگرها همیشه ضرر می کنند.
 اخبار سیاسی - انصاف نیوز


ویدیو مرتبط :
دفاع رهبر از آیت الله هاشمی رفسنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عصبانیت سیانیوز از آیت الله هاشمی رفسنجانی



 

 

 

 


کیهان: عصبانیت سیانیوز از آیت الله هاشمی رفسنجانی

همان بهتر كه افرادی همچون رفسنجانی ها در جنبش سبز شركت نداشته باشند وگرنه آشكار می شود كه جنبش دنبال مبارزه با حكومت اسلامی نیست.

روزنامه كیهان در ستون اخبار ویژه امروز خود آورده است:

تیله نیندازید، من خودم تیله بازم!

یكی از كمونیست‌های فراری از رواج پدیده تیله اندازی در میان اپوزیسیون خبر داد. جمشید اسدی با بیان این كه "در جوانی در اردوگاه چپ بودم اما اكنون باورهای من بسیار دگرگون گشته اند و دیگر نه به مبارزه طبقاتی اعتقاد دارم و نه به ماتریالیسم تاریخی و پیروی از حزب پیشرو پرولتاریا "، نوشت: یكی از نكاتی كه از سال های حضور در كنفدراسیون CIS و سپس سازمان اتحاد و حزب رنجبران به یادم مانده، حكایت تیله است. آری همین تیله كوچك شیشه ای بازیچه سال های كودكی.

در آن سالها در جلسات و گفت وگو می گفتیم رفیق جان تیله نینداز! یعنی چه؟ یعنی بحثی خارج از موضوع جلسه مطرح نكن كه تمامی شركت كنندگان را همچون كودكان در پی تیله به دنبال خود بكشاند و موضوع از دستور خارج شود. البته بارها این اتفاق می افتاد و رفقا، برخی از سر سادگی و برخی از سر شیطنت، تیله می انداختند و ای بسا موفق می شدند كه بحث را از موضوع اصلی به جای دیگری و بیراهه بكشانند. حالا مدتی است كه گفته ها و اشاره های بسیاری از دوستان آشنا و بیگانه در اپوزیسیون مرا دوباره به یاد تیله می اندازد.

وی آنگاه در قبال بحث "مذمت تندروی در میان اپوزیسیون " به شگرد تیله اندازی متوسل شد و نوشت: این كه برخی كوشندگان اپوزیسیون بگویند ما در اوایل انقلاب بسیار تندروی كردیم و نتایج بدی گرفتیم و حتی به اسم اپوزیسیون هم نباید تندوری كرد، نوعی تیله انداختن است.

اسدی خشونت گریزی و مسالمت جو خواندن جنبش سبز را نوعی تیله اندازی در برابر بحث انتقاد از بی عملی موسوی و كروبی و عدم ارائه استراتژی از سوی آنها عنوان كرد و در عین حال در توجیه وابستگی و نوكری برای بیگانگان نوشت: "گفتن اینكه ما نباید از لج جمهوری اسلامی و مخالفت با آن، تن به استعمار و وابستگی به كشورها بدهیم، تیله اندازی است "(!)

عصبانیت سیا نیوز از هاشمی رفسنجانی!

اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث آزردگی خاطر سایت گویا نیوز-تبلیغاتچی علنی سازمان سیا- شد.

هاشمی رفسنجانی اخیراً گفته بود "مهمترین هدف دلسوزان نظام در شرایط فعلی باید مراقبت از اصل نظام جمهوری اسلامی باشد و همه باید در این مسیر حركت كنیم. " در پی این اظهارنظر، گویا نیوز در مطلبی به قلم ناصر مستشار (از طرفداران علنی حمله نظامی به ایران) نوشت: همان بهتر كه افرادی همچون رفسنجانی ها در جنبش سبز شركت نداشته باشند وگرنه آشكار می شود كه جنبش دنبال مبارزه با حكومت اسلامی نیست. از همان اول هم هویدا بود كه در هاشمی پتانسیل مبارزه جدی علیه حكومت اسلامی وجود ندارد چرا كه خود یكی از مسئولان عملكرد 20ساله اول جمهوری اسلامی است. به جنبشی كه رفسنجانی ها پرچمدارش باشند، باید به دیده شك و تردید نگاه كرد. خانم ]...[ از بستگان هاشمی رفسنجانی در روز انتخابات گفت احتمال تقلب زیاد است و مردم باید فردای انتخابات به خیابان بریزند. باز هم بگویید زنان ضعیفه هستند! كاش هاشمی نصف شهامت حاج خانم ]...[ را كه فرمان بیرون آمدن را صادر كرد، داشت.

فرقی نمی كند یا به ما امتیاز بدهید یا به آمریكا

ارگان رسمی سازمان سیا به نقل از یكی از اصلاح طلبان فراری فاش كرد آمریكا با تهدید نظامی می خواهد از حاكمیت ایران امتیاز بگیرد یا حاكمیت را وادار به دادن امتیاز به رقبای داخلی خود كند.

رادیو فردا در تحلیل سخنان مایكل هایدن رئیس سابق سیا مبنی بر اینكه احتمال حمله نظامی وجود دارد و این بدترین گزینه نیست، از قول علیرضا نامور حقیقی نوشت: ایران برای مقابله با تحریم و جنگ احتمالی دو راه بیشتر ندارد یكی اینكه با آمریكا سازش كند. دیگر اینكه مصالحه داخلی كند ]![ و از نیروهای معترض بعد از انتخابات دلجویی نماید. یعنی یا باید به دولت های خارجی امتیاز بدهد یا به رقبای داخلی.

این مهره فراری توضیح نداد كه به چه دلیل رژیم های مستكبر خارجی و اپوزیسیون داخلی را یكی می بیند اما در عین حال گفت: بخشی از جناح های محافظه كار و جمهوری خواه در آمریكا مایلند دولت اوباما را به سمت جنگ سوق بدهند و از این طریق سیاست های اجتماعی دولت اوباما مانند بیمه همگانی را با مشكل مواجه كنند. دموكرات ها معمولاً وقتی وارد جنگ می شوند معلوم و مشخص نیست كه در انتخابات بعدی بتوانند رأی بیاورند چون از جنبه بودجه مشكلات جدی پیدا خواهند كرد و سیاست های رفاهی شان با مشكلات جدی مواجه خواهد شد.

شایان ذكر است دولت آمریكا در روزگار قدرت اصلاح طلبان، از آنها به عنوان متحدان خود كه باید حمایت شوند یاد كرد. بوش بارها گفته بود ما از اصلاح طلبان در ایران حمایت می‌كنیم، ما به كمك آنها توانستیم برنامه هسته ای ایران را تعطیل كنیم...../تحلیل:عصرایران