اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله مکارم شیرازی: عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, ناصر مکارم شیرازی

آیت الله ناصر مکارم شیرازی با اشاره به اینکه عده ای در مورد برجام بی انصافی می کنند، گفت: با وجودی که رهبر معظم انقلاب با برجام موافقت کردند، برخی که ادعای پیروی از ایشان را دارند باز در مساله برجام تعبیر به خیانت می کنند.

به گزارش انتخاب، وی در دیدار با قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی خاطرنشان كرد: در ارتباط با برجام كاری انجام شده، ما نمی گوییم فتح الفتوح بود ولی فراموش نكنیم كه طرف مقابل ما، آدم ناقلایی است.
 
وی ادامه داد: در برجام در مورد مسائل، ذره ذره توافق كردند و ما باید طرف مقابل را هم در نظر بگیریم، آنها دوست ندارند جمهوری اسلامی ایران مقتدر و یكه تاز منطقه باشد.
 
آیت الله مكارم شیرازی گفت: دشمنان تحمل این را ندارند كه در منطقه قدرتی پیدا شود كه به آنها امتیاز ندهد، ما می گوییم برجام این است و هزینه های پیاده شدن آن هم اینگونه است.
 
وی ادامه داد: تعجب می كنم با وجودی كه رهبر معظم انقلاب موافقت كردند، برخی كه ادعای پیروی از ایشان را دارند باز انتقاد و تعبیر به خیانت می كنند.
 
آیت الله مكارم شیرازی بیان داشت: برخی غافل از این هستند كه هر چه فشار دشمنان بیشتر شود باید وحدت ما نیز افزایش پیدا كند، باید مسائل شخصی را كنار بگذاریم و گاهی این مسائل شخصی حاكم بر مقدرات جامعه نشود و منافع ملی و مردم باید اصل باشد.
 
وی ادامه داد: در شرایطی كه دشمنان به ما فشار وارد می كنند باید اتحاد و همدلی خود را بیشتر كنیم.
 
این مرجع تقلید همچنین گفت: دولت باید برای رفع مشكلات مردم تلاش بیشتری انجام دهد، امروز مساله ارزش افزوده به یك مشكل تبدیل شده است كه مثلا روی پول آب و برق هم ارزش افزوده دریافت می كنند، باید با محاسبه دقیق، آثار و منافع و مضرات كار را در نظر بگیریم.
 
آیت الله مكارم شیرازی همچنین ورود بدون محدودیت افراد به فضای مجازی را از دیگر مشكلات دانست و گفت: گزارش هایی كه از فضای مجازی به ما می رسد، خیلی وحشتناك است.
 
وی ادامه داد: افراد دست اندركار باید در این زمینه فكر اساسی كنند، باز بودن بدون محدودیت سرچشمه بسیاری از مشكلات در حوزه فضای مجازی است و متاسفانه 80درصد ازدواج هایی كه از این راه صورت می گیرد منجر به طلاق می شود.
 
آیت الله مكارم شیرازی همچنین با تقدیر از خدمات دولت در حوزه سلامت گفت: دولت و وزارت بهداشت بدون مجامله(چرب زبانی) در حوزه سلامت تحول ایجاد كردند ولی به این وضعیت اكتفا نكنیم و باید جلوتر برویم.
 
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این دیدار گزارشی از فعالیت های این وزارتخانه را ارائه داد.

 

 اخبار سیاسی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
آیت الله بهجت:در نظر مرجع عالی قدر آیت الله مکارم شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله مکارم شیرازی: اینکه بگوییم برجام مثل ترکمنچای است خلاف شرع است / مخالفان، بحث توافق را پایان یافته تلقی کنند



اخبار,اخبار سیاسی,برنامه هسته ای ایران

آیت الله مکارم شیرازی مخالفت با برجام بعد از طی مراحل قانونی و تصویب آن در نهادهای ذیربط را به صلاح ندانست و بر لزوم توجه همگان به حفظ وحدت ملی تاکید کرد.

 آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با بیان روایتی از حضرت امام حسن عسکری(ع) موعظه پنهانی را به مراتب دارای تاثیر بیشتر از تذکر در جمع دانست و گفت: موعظه کردن یکی از شؤون امر به معروف و نهی از منکر است؛ یکی از امور مهم در این فریضه الهی پرهیز از توهین است و نباید این واجب الهی آمیخته با ارتکاب فعل حرام شود.
 
این مرجع تقلید گفت: افرادی که درباره امر به معروف ایراد می گیرند از دستورات اسلامی خبر ندارند و باید احادیث معصومین(ع) را بخوانند و بدانند که اسلام به کوچک ترین جوانب امور و موضوعات نیز توجه کرده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: امیدواریم هم خودمان به این احادیث عمل کرده و هم به دیگران توصیه کنیم تا هنگام موعظه و امر به معروف این جهات را در نظر بگیرند.
 
این مرجع تقلید در ادامه به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: در این موضوع پنج مرحله مهم طی شد؛ مرحله نخست دو سال مذاکره با طرف های مقابل بود که رهبر بزرگوار انقلاب نیز از زحمات آنها تشکر کردند، در مرحله بعد در شورای عالی امنیت ملی بعد از برگزاری نشست هایی تصویب شد، مرحله بعد نیز تصویب در مجلس با اکثریت خوب بود، در مرحله چهارم در شورای نگهبان نیز تصویب شد و در مرحله پنجم که حرف آخر بود رهبر معظم انقلاب با صراحت و البته به نحو مشروط بیان کردند.
 
این مرجع افزود: بعد از طی این مراحل این که در گوشه و کنار برخی عزیزان مخالفت می کنند، این صلاح نیست، ما یا تابع شرع هستیم یا تابع قانون؛ اگر تابع شرع هستیم مراحل آن گذشته است و شورای نگهبان و رهبری در این باره نظر داده اند؛ اگر هم تابع قانون هستیم، این کار در مجلس انجام شده است.
 
آیت الله مکارم شیرازی یادآورشد: بنابراین مخالفت با این موضوع نه با موازین شرع و نه با موازین قانونی می سازد، به همین جهت خوب است این مساله را پایان یافته تلقی کنیم، مشکلاتی اگر دارد که دارد باید به فکر آنها بود.
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: بر فرض که با عقیده شخصی ما مخالف بود اما وظیفه ما مخالفت نیست، این که اهانت کنیم به تیم مذاکره کننده، این درست نیست، این که با اصل آن مخالفت کنیم هم خلاف شرع و هم خلاف دموکراسی است، این که بگوییم ترکمنچای است این هم خلاف موازین است.
 
آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: باید کاری کنیم که موضوع برجام مایه اتحاد مردم باشد، این مساله بسیار روشن است و انتظار می رود همه در مقابل آن تسلیم بوده و واقعیات را بپذیریم.
 
وی بیان کرد: بنده وظیفه شرعی خود می دانم که نکاتی را متذکر شوم، امیدوارم خدای متعال به همه توفیق دهد به وظیفه خود عمل کنیم و در مقابل استکبار و استعمار بایستیم و مشکلات کشور و جهان اسلام را در پرتو وحدت و انسجام حل کنیم.

 

اخبار سیاسی - انتخاب