اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله مکارم: جلوی تندروی باید گرفته شود


آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید با بیان این که مشکل امت اسلام با کشت و کشتار و راه حل نظامی حل نمی شود، تاکید کرد: راه حل مشکلات امت اسلامی حفظ وحدت، مذاکره کردن و دور هم نشستن و صمیمانه سخن گفتن است.

خبرگزاری ایرنا: این مرجع تقلید روز یکشنبه در دیدار شمار کثیری از علما و روحانیان اهل سنت سیستان و بلوچستان، با تاکید بر این که امروز جهان اسلام در بدترین وضع ممکن است، افزود: اگر نگاهی به کشورهای اسلامی از جمله سوریه، عراق، پاکستان، مصر، یمن، بحرین و دیگر کشورهای اسلامی بیندازیم به عمق توطئه دشمن پی می بریم.

وی ادامه داد: هرچند در مصر انتخاباتی برگزار شده، اما هنوز در آرامش نیستند و در دیگر کشورهای اسلامی مانند سوریه، یمن، عراق، پاکستان و مانند آن نیز مسلمانان بر اثر توطئه دشمنان به جان هم افتاده اند.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: دشمنان با برنامه ریزی همه ما را به جان هم انداخته اند به نحوی که هیچ زمانی مثل امروز رژیم صهیونیستی در حاشیه امن و ساحل آرامش قرار نداشته است.

وی با طرح این سوال که آیا شرایط ناگوار امت اسلامی نباید ما را بیدار کند؟ تصریح کرد: در بین کشورهای اسلامی تنها جمهوری اسلامی ایران است که شیعیان و اهل سنت به صورت مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و هیچ مشکلی با هم ندارند، اما در غالب کشورهای اسلامی حتی در میان اهل سنت با یکدیگر آتش اختلاف و درگیری روشن است.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که تفرقه و اختلاف بنا به صریح قرآن نوعی شرک است، اظهار کرد: جا دارد انسان به حال امروز اسلام و مسلمین گریه کند، دشمنان آتش اختلاف را به جان مسلمانان انداخته و خودشان تماشاگر اختلاف ما شده اند.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی آیا علمای اسلام وظیفه ای ندارند؟ نباید هشدار دهیم، نباید تذکر دهیم و توصیه کنیم که وحدت و همدلی داشته باشیم؟

این مرجع تقلید گفت: من بارها عرض کرده ام اختلاف بین مذاهب اسلامی زیاد نیست، البته اگر بنشینیم و با هم صحبت کنیم، و به تهمت و دروغ های دشمنان گوش ندهیم.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: بنده مدتی در چابهار و مدتی نیز در مهاباد کردستان تبعید بودم و با اهل سنت رفیق و دوست بودیم و الان نیز با همدیگر ارتباط داریم.

وی تصریح کرد: مسلمانان و پیروان مذاهب اسلامی نباید به مقدسات یا به علمای یکدیگر توهین کنند و ما تاکید کرده ایم که توهین به مقدسات مذاهب اسلامی جایز نیست.

وی ادامه داد: البته اگر افراد نادان معدود و محدودی در بین شیعه و سنی تندروی کردند و به مقدسات یکدیگر توهین کردند، اینها معیار و دلیل نیست و ربطی به علمای طرفین ندارد و البته باید جلوی آنها نیز گرفته شود؛ معیار و ملاک مراجع و علما است و اینجانب کتاب های زیادی نوشته ام در هیچ کدام از آنها توهین به مقدسات یا علمای اهل سنت نیست.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که احدی از علما قائل به تحریف قرآن نیست، گفت: این قرآن هیچ تفاوتی با قرآنی که بر پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نازل شده است ندارد و نباید حرف هایی زده شود که موجب اختلاف شود.

وی ضمن توصیه مجدد مسلمانان با هر مذهب و آیینی به وحدت و برادری، تاکید کرد: نباید اجازه دهیم جبهه اسلام و مسلمانان بر اثر اختلافات تضعیف شود و از خداوند می خواهم کسانی را که در مسیر وحدت گام بر می دارند یاری کند و موفق دارد.


ویدیو مرتبط :
آیت الله بهجت:در نظر مرجع عالی قدر آیت الله مکارم شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی



 

 

آيت الله مکارم: نظام اسلامي به برکت خون شهيدان جاويدان مانده است.

 


آیت الله مکارم شیرازی

 

 

قم- حضرت آيت الله "ناصر مکارم شيرازي" از مراجع عظام تقليد گفت:نظام اسلامي به برکت خون شهيدان و انسانهاي جهادگر و عظيم الشان ماندگار و جاويدان باقي مانده است.

 

 

به گزارش ايرنا، وي در پيامي به مناسبت اولين همايش پيشگامان بصيرت و مدافعان ولايت درقم بيان کرده است: درتاريخ ملت هاي جهان روزهاي سخت و حوادث و اتفاقاتي پيش مي آيد که بدون نثار خون و تقديم قربانيان بسيار خطرها برطرف نمي شود و اهداف بزرگ و مقدس محفوظ نمي ماند.

 

 

وي در اين پيام افزوده است: شهيدان به عنوان اشخاص مجاهدي که براي اين اقدام داوطلب مي شوند ،در حقيقت همان کساني هستند،که اسلام و اهداف مقدس آن را محافظت مي کنند.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي با بيان روايتي از پيامبر گرامي اسلام حضرت محمد مصطفي (ص)در اين باره آورده است: بنا به اين روايت هنگامي که يک نفر تصميم بر عزم به ميدان جنگ مي کند، آتش جهنم از او دور مي شود و هنگامي که سلاح خود را بر مي دارد فرشتگان بر او افتخار کرده و هنگامي که از همسر و فرزند خود خداحافظي مي کند همه گناهان او پاک مي شود.

 

 

در بخش ديگري ازاين پيام آمده است: از اين لحظه به بعد فقط آنچه که براي او است، همه نوشتن ثواب و پاداش از جانب خداوند متعال است و هر روز حضور شهيد در ميدان جنگ و جهاد به اندازه عبادت هزار عابد نيکوکار براي او پاداش منظور مي شود.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي دراين پيام ادامه داده است: هنگامي که تصميم مقابله با دشمن را مي گيرد ، هيچ کدام از مردم جهان قادر به وصف پاداش مضاعف آن نيستند،و هنگامي که کار به نبرد تن به تن و شمشير و نيزه مي کشد ،فرشتگان اطراف آن را احاطه مي کنند و مي گويند، بهشت واقعي اين جا است.

 

 

وي دراين پيام ضربه هاي شمشير دشمن را بر بدن شهيد گواراتر از نوشيدن آب خنک در روز گرم تابستان توصيف کرده و افزوده است : شهيد از روي مرکب خود هنوز به زمين نرسيده خداوند همه نعمت هاي فراوان مادي و معنوي را در اختيار او قرار مي دهد.

 

 

آيت الله مکارم شيرازي افزود : هنگامي که به زمين رسيد نعمت هايي از طرف خداوند به او داده مي شود که نه هيچ گوشي شنيده و نه چشمي ديده و نه به قلب هيچ انساني راه يافته است.

 

 

درقسمت ديگري ازاين پيام آمده است: خداوند بر طبق فرمايش پيامبر از اين زمان سرپرستي خانواده و بستگان آن شهيد را برعهده مي گيرد و مي فرمايد، هرکس که آنها را خشنود کند مرا خشنود کرده و هر کس آنها را خشمگين کند مرا خشمگين نموده است.

 

 

آيت الله مکارم در بخش ديگري از پيام خود تصريح کرده است : خانواده هاي شهيدان و به ويژه پدران آنها بايد نسبت به اينکه چنين هداياي ارزشمندي را به درگاه خداوند ارزاني داشته اند ،افتخار کنند.

 

 

وي همچنين با تبريک به مناسبت دهه ولايت خطاب به والدين شهيدان و مردم متدين قم و همچنين دست اندرکاران برگزاري اين همايش بيان کرده است: قدر ومنزلت شهيدان بايد حفظ شود ،چرا که شهيدان زندگاني جاويدانند که در نزد خداوند متعال صاحب مقام بوده و روزي مي خورند.