اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله صانعی: متحجرین و بیسوادها، دیگران را مثل خود می‌خواهند



اخبار,اخبار سیاسی,آیت الله صانعی


 اخبار سیاسی - آیت الله صانعی: متحجرین و بیسوادها، دیگران را مثل خود می‌خواهند

 جمعی از اساتید و طلاب و روحانیون استان اصفهان با آیت الله صانعی دیدار و گفتگو کردند. این دیدار همزمان با میلاد با سعادت حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) صورت گرفت.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت دفتر این مرجع تقلید، آیت الله صانعی در این دیدار با اشاره به مشکلات به وجود آمده برای اسلام و برخی از حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه از بزرگان و علمای بسیار والایی برخوردار بوده و هست که هر کدامشان به نوبه ی خود کم نظیر بوده اند. یکی از مزیت های حوزه های علمیه این است که بتوانند به یکدیگر اشکال کنند و حتی به جواب های داده شده هم اشکال کنند.

 

اما عده ای به دنبال این هستند که حوزه های علمیه را بکوبند، متحجرین و بیسوادها، کسانی که معلومات نداشته و ندارند می خواهند دیگران هم مثل خودشان بی معلومات باشند تا ارزشی بالای ارزش آنها نباشد، این نقشه ها را می کشند.

وی افزود: در زمان حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی (قدس سره) این نقشه،‌ از بین رفت و آقای بروجردی با آن سعه ی صدری که داشت حوزه‌های علمیه قم و نجف را دوباره حرکت داد، منتها حرکت در قم یک حرکتی غیر از حرکت حوزه ی نجف بود، امتیاز درس آقای بروجردی ریشه یابی و توجه به روایات بود.

 

این مرجع تقلید با اشاره به ارزش علم و علمای اصفهان گفت: ما باید در حدّ خودمان اهل مطالعه و دقت باشیم و به مطالعه کم بسنده نکنیم، اهل تحقیق باشیم بدانیم اصفهان در دهه های اخیر رجال بزرگی همچون مرحوم آشیخ محمد رضا مسجد شاهی، مرحوم درچه ای، مرحوم فشارکی، مرحوم آشیخ عباسعلی حبیب آبادی، مرحوم معلّم حبیب آبادی و ... داشته است، ما هم باید در حد توان خود جای آنها را پر کنیم، مطالعه کنیم و بنویسیم.

آیت الله صانعی تاکید کرد: امروز حرف های مقدس اردبیلی و صاحب ذخیره و صاحب مدارک دارد به نتیجه می رسد و نضج پیدا می کند، امروز می بینید کتاب مقدس اردبیلی را چاپ می کنند و علمائی همچون مرحوم آقای حاج شیخ علی پناه و مرحوم آقای حاج آقا مجتبی (قدس سره) به این کتاب پاورقی می زنند، قم هم الآن فضلایی دارد که این فضلاء اهل تحقیق و ابتکار هستند.
 اخبار سیاسی - انصاف نیوز


ویدیو مرتبط :
نمایی کوتاه از زندگی آیت الله العظمی صانعی (حفظه الله)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله صانعی: روحانی شخصیتی عالم، معتدل و مدیری توانمند است



آیت الله صانعی,حمایت آیت الله صانعی از حسن روحانی

آیت الله صانعی:

روحانی شخصیتی عالم، معتدل و مدیری توانمند است

آیت الله صانعی خواستار حضور مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح شد.

آیت الله العظمی صانعی در دیدار جمعی از مقلدان وی در شهر مشهد مقدس با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه خواستار حضور مردم در پای صندوق های رأی و انتخاب فرد اصلح شد.

به گزارش ایلنا،آیت الله صانعی در ادامه و با ابراز تاسف مجدد از عدم احراز صلاحیت حضرت آیت الله هاشمی و محروم کردن جامعه از فیض حضور ایشان در این عرصه سرنوشت ساز گفت: «البته جای خوشبختی است که امروز شاهد حضور جناب حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر روحانی که یکی از یاران و همسنگران حضرت آیت الله هاشمی است در این عرصه هستیم.»

وی در بخش دیگری از سخنانشان با اشاره به اعلام حمایت قاطع آیت الله هاشمی و سید محمد خاتمی از حسن روحانی اظهار داشت: این اعلام حمایت در این برهه حساس تاریخی قطعا موجب رضایت حضرت حق، امام شهداء و همه دلسوزان نظام و خاصة یاران حضرت امام (س) گردید.

آیت الله صانعی افزود:  برادر مکرم جناب آقای دکتر حسن روحانی که از دوستان فاضل اینجانب و از سابقون در انقلاب می باشند از زمانی که در مباحثات اینجانب شرکت می کردند مورد علاقه وافر اینجانب بودند.

وی روحانی را شخصیتی عالم، معتدل و مدیری توانمند توصیف کرد و افزود: « امروز الحمدلله ایشان در پرتو خدمات ارزنده شان به نهضت امام (س) و نظام مقدس جمهوری اسلامی با اقبال بسیار خوب مردم در عرصه انتخابات ریاست جمهوری مواجه شده است که امید آن دارم با روی کار آمدن ایشان و استفاده دولت ایشان از نظرات راه گشای بزرگان و کارشناسان خبره ای که به واسطه برخی مسائل در سالیان گذشته گوشه عزلت اختیار کرده اند شاهد رشد و بالندگی کشور در عرصه های داخلی و صحنه های بین المللی و خصوصا رفع معضلات و مشکلات اساسی مملکت از جمله فقر، فساد اداری، تورم و بیکاری باشیم.»

منبع:ilna.ir