اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«آیت الله دستغیب» دار فانی را وداع گفت


آیت الله سید محمد مهدی دستغیب متولی سابق آستان حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و برادر شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب،شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

خبرگزاری ایرنا: آیت الله سید محمد مهدی دستغیب متولی سابق آستان حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) و برادر شهید محراب آیت الله سید عبدالحسین دستغیب،شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت و به رحمت ایزدی پیوست.

پایگاه اطلاع رسانی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) روز سه شنبه اعلام کرد : روح پر فتوح عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت الله حاج سید مهدی دستغیب قدس الله نفسه الزکیه برادر ارجمند شهید محراب آیت الله دستغیب (ره) دار فانی را وداع گفته و به جوار رحمت حق پیوسته است.

برای همه ارادتمندان آن مرد بزرگ، این مصیبتی سنگین و ضایعه ای جبران ناپذیر است ˈثلم فی الاسلام ثلمه لا یسدها شیئˈ آن بزرگوار که از علمای معاصر به شمار میرفتند، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی پایان نیز بودند.

دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار، آیینه ی روشن و صیقل یافته ی الهام الهی و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان بود.



آیت الله سید محمد مهدی دستغیب سال1303 خورشیدی در شیراز متولد شد و با حکم امام راحل از سال 1360 تا هجدهم اسفند 1392 تولیت حضرت شاهچراغ (ع) را به عهده داشت.

محمدمهدی دستغیب علوم دینی را در نجف نزد آیت الله خویی و سید عبدالهادی شیرازی و سپس در قم نزد آیت الله بروجردی و اراکی فراگرفت و در علوم معنوی ازآیت الله سید علی قاضی طباطبایی، انصاری همدانی و حسنعلی نجابت بهره برد.

این عالم ربانی سال ها مشغول تدریس دروس خارج فقه و اصول بود و در مدرسه حکیم درس خارج فقه ایشان سالها دایر بود.

عالم وارسته مرحوم دستغیب به دلیل نزدیکی به شهید دستغیب و وجود روحیهٔ مبارزاتی ایشان علیه رژیم پهلوی و حمایت از امام خمینی(ره) از این مبارزات بی نصیب نماند و همواره به فعالیت های مبارزاتی تا زمان پیروزی انقلاب پرداخت.

علم النفس (نقش انسانی و خودسازی) ، نغمه های عارفان (نقد و تفسیر دعای سحر)، انتشار در سال 1389 ، معراج الخاشعین (شرح و تفسیر فریضه نماز) انتشار در سال 1391 از جمله تالیفات این عالم وارسته است .

براساس اعلام برخی منابع، برنامه تشییع و تدفین این عالم روحانی پس از انتقال پیکر وی از عراق به ایران، در شیراز و احتمالا جمعه هشتم فروردین 93 برگزار خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
آیت الله آقامجتبی تهرانی دار فانی را وداع گفت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

همسر آیت الله جنتی دار فانی را وداع گفت


همسر آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان فوت کرد.

خبرآنلاین: همسر آیت الله جنتی و مادر علی جنتی وزیر ارشاد دار فانی را وداع گفت.