اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله جنتی درحال باغبانی


آیت‌الله جنتی با شرکت در سنت درختکاری گفت: از بهترین کارها؛ کشاورزی، زراعت، باغ داری و درختکاری است، در اسلام به زراعت و درختکاری سفارش م‍‍ؤکد شده چرا که مایه برکت و خیر است و ثمرات آن ماندگار است.

اداره كل روابط عمومی شورای نگهبان: آیت‌الله جنتی با شرکت در سنت درختکاری گفت: از بهترین کارها؛ کشاورزی، زراعت، باغ داری و درختکاری است، در اسلام به زراعت و درختکاری سفارش م‍‍ؤکد شده چرا که مایه برکت و خیر است و ثمرات آن ماندگار است.

وی افزود: كسی كه درخت می‌كارد بالاخره از دنیا می‌رود، ولی ثمرات و بركات درختی كه كاشته، باقی می‌ماند.

آیت الله جنتی، با اشاره به برخی روایات توجه به امور معنوی را موجب آبادای سرای آخرت دانست و گفت: حضرت رسول (ص)؛ می‌فرمایند: شبی كه مرا به معراج بردند، خدمت حضرت ابراهیم (ع) رسیدم. حضرت فرمودند كه به امت خود سفارش كن؛ در بهشت درختكاری كنند. چرا كه آنجا آب فراوان و زمین بسیار پاك و وسیعی دارد. سؤال كردم درخت آنجا چیست؟ فرمود؛ ذكر «لا حول و لا قوه الا بالله» كه اگر آن را بگویند ملائكه برای آنها درخت می‌كارند.

آیت الله جنتی درحال باغبانی

دبیر شورای نگهبان با بیان حدیث دیگری از پیامبر اسلام (ص)، گفت: برخی از اصحاب حضرت رسول (ص) گفتند. ما به اذكار مداومت داریم، پس باید در بهشت دارای درختان زیادی داشته باشیم. ایشان فرمودند: بله خیلی درخت دارید به شرطی كه آتشی نفرستید كه همه آنها را آتش بزند. یعنی مواظب باشید با گناهان خود اعمال‌تان را حبط و ضایع نكنید.

جنتی با یادآوری این نكته كه هر درختی كه می‌كاریم مدتی سرسبز است و بعد كم كم دوران پیری آن می‌رسد و خشك می‌شود؛ گفت: دنیا نیز همینطور است. عمرها، كوتاه است و همه رو به نیستی می‌روند؛ انسان، حیوان، گیاه و درختان نیز همه پایانی دارند ولی آن هستی اصلی كه آخر و پیری ندارد، سرای آخرت است كه جاودانی است و باید به فكر آبادی آنجا نیز باشیم.

دبیر شورای نگهبان انجام كار نیك را موجب افزایش نزول بركات الهی در دنیا و آبادی آخرت دانست و افزود: باران از مصادیق رحمت الهی است. اگر گناه نكنیم، باران زیاد می‌بارد. آن چیزی كه مانع بارش باران می‌شود گناهان بندگان است.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای كشاورزان، و باغداران كشورمان ابراز امیدواری كرد؛ خداوند به حق محمد و آل محمد (ص) به ما توفیق بدهد تا كاری كنیم كه زندگی بعد از مرگ ما؛ تحت لوای حضرت علی و اولاد معصومین‌شان (ع) اول راحتی و آرامش ما باشد.


ویدیو مرتبط :
آیت الله جنتی:آیت الله خزعلی گفت هر شب او را لعنت میکنم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت الله جنتی در اوایل انقلاب /عکس