اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت الله امجد: من اصلا سیاسی نیستم


آیت الله محمود امجد در ستاد انتخابات کشور گفت: من اصلا سیاسی نیستم بلکه طلبه و خادم مردم و فردی فراجناحی هستم که در هیچیک از جناح های سیاسی حضور ندارم.

خبرگزاری مهر: آیت الله محمود امجد امروز صبح با حضور در وزارت کشور در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ثبت نام کرد.

وی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برای دومین بار است که در انتخابات خبرگان رهبری شرکت می کنم، گفت: در دوره دوم انتخابات خبرگان رهبری شرکت کردم، اما حد نصاب لازم رای را نیاوردم.

این استاد حوزه با اشاره به وظایف مجلس خبرگان گفت: وظیفه خبرگان حمایت از اصول و ارزش هاست و همانطور که رهبری ریاست عالی کشور است همه باید از ایشان حمایت کنیم.

امجد همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مجلس خبرگان می تواند بر عملکرد رهبری نظارت کند تاکید کرد: همه باید رهبری را حمایت کنند چرا که ریاست عالی مملکت است.

وی تاکید کرد: من اصلا سیاسی نیستم بلکه طلبه و خادم مردم هستم و فردی فراجناحی هستم و در هیچیک از جناح های سیاسی حضور ندارم.


ویدیو مرتبط :
آیت الله امجد:مداحی توسط استاد حضرت آیت الله امجد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رهبر حزب اسلامگرای تونس: من آیت الله روح الله خمینی نیستم



 

 

 

رهبر حزب اسلامگرای تونس: من آیت الله روح الله خمینی نیستم

 

رهبر مهمترین حزب اسلامگرای تونس مقایسه خود با امام خمینی (ره) را رد کرد.

به گزارش عصر ایران ، راشد الغنوشی رهبر جنبش نهضت اسلامی تونس از احزاب مخالفت دولت سابق این کشور در گفت وگو با شبکه الجزیره اظهار داشت که حزب سیاسی اش دموکراتیک است و نباید از آن ترسید.

الغنوشی که از سال ها پیش در لندن زندگی می کند؛ اضافه کرد: هر گونه مقایسه میان من و آیت الله روح الله خمینی رهبر فقید ایران را رد می کنم.

دولت جدید تونس پس از فرار بن علی، اعلام کرد: تمامی احزابی که قبلا فعالیت آنها ممنوع بوده می توانند آزادانه به کار حزبی بپردازند.

وی اضافه کرد که جنبش تحت رهبری وی، اسلامگرا، معتدل و دموکراتیک است و به دموکراسی در فرهنگ اسلامی استناد می کند.

رهبری جنبش نهضت اسلامی تونس افزود: برخی افراد تلاش می کنند عبای (امام) خمینی را بر من بیاندازند. من نه (امام) خمینی و نه شیعه هستم.

الغنوشی در پاسخ به سئوالی درباره افراط گرایانی که دموکراسی به شیوه غربی آن را رد می کنند و خواهان ایجاد دولت اسلامی سنتی هستند گفت: جنبش تحت رهبری من از این افراد و مواضع آنها بسیار دور است. چنین افکاری در رویکرد معتدلانه اسلامی هیچ جایگاهی ندارند. این طرز تفکر، افراطی و به فهم صحیح از اسلام تکیه ندارد.

رویترز می نویسد: تحلیلگران می گویند پس از فرار بن علی، اسلامگرایان معتدل در تونس، بسیاری از هواداران را جذب خود می کنند و این در حالی است که پیش بینی می شود بسیاری از افراط گرایان اسلامی تونس نیز پس از سال ها اقامت در الجزایر به کشورشان بازگردند.

تونس از زمان استقلال از استعمار فرانسه در سال 1956 و ریاست جمهوری حبیب بورقیبه تا پایان دوره ریاست جمهوری 23 ساله بن علی، به صورت نظامی سکولار اداره می شد.

در سال 1987 هنگام کنار گذاشتن بورقیبه و آغاز ریاست جمهوری بن علی، اسلامگرایان برای مدت کوتاهی از زندان آزاد شدند و به آنها اجازه داده شد در انتخابات پارلمانی سال 1989 شرکت کنند.

نتیجه این انتخابات نشان می داد جنبش نهضت اسلامی به عنوان بزرگترین حزب اسلامگرای تونس توانست 17 درصد از آرا را به دست آورد و پس از حزب حاکم، در جایگاه دوم قرار بگیرد.

پس از فرار بن علی از تونس، برای نخستین بار مردم این کشور توانستند بدون ترس و نگرانی به مساجد بروند. پیش از این تمامی افرادی که به مساجد می رفتند در فهرست افراد مشکوک و تحت نظر سازمان های امنیتی قرار می گرفتند. همچنین رفتن به مسجد به عنوان نمره ای منفی در پرونده امنیتی مردم ثبت می شد...../تحلیل:عصرایران