اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت‌ الله مکارم‌: با خلق و خوی نیکو ارشاد کنید


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که باید با خلق و خوی نیکو مردم را ارشاد نمود، گفتند: مدارا کردن پیامبر(ص) و ائمه(ع) با بدگویان، موجب پیشرفت و توسعه اسلام شد.

خبرگزاری حوزه: حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این‌که باید با خلق و خوی نیکو مردم را ارشاد نمود، گفتند: مدارا کردن پیامبر(ص) و ائمه(ع) با بدگویان، موجب پیشرفت و توسعه اسلام شد.  

 این مرجع تقلید، در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان روایتی از امام رضا(ع) "لَا یَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً حَتَّى یَكُونَ فِیهِ ثَلَاثُ خِصَالٍ: سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِیِّهِ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِیِّهِ / مومن ایمان واقعی پیدا نمی کند، تا ازمانی که سه خصلت در او وجود داشته باشد، سنتی از پروردگار، سنتی از رسول خدا(ص) و سنتی از امام معصوم(ع) داشته باشد، گفتند: سنتی که مومن باید از پرودگار داشته باشد، پوشاندن اسرار دیگران است؛ چرا که خداوند، ستارالعیوب است و اسرار بندگان را می پوشاند و اگر خدای متعال ستارالعیوب نبود، جامعه دچار مشکلات هرج و مرج زیادی می‌شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این‌که کتمان سِر از ویژگی های مسلمان است، افزودند: ترک کتمان سِر، موجب گناهان زیادی در جامعه از جمله خیانت، غیبت و ریختن آبروی مؤمنین می‌شود.

ایشان با اشاره به جایگاه آبروی مؤمن در نزد خدای متعال، ادامه دادند: ترک کتمان سِر، آبروی مومن را از بین می برد و از گناهان کبیره محسوب می‌شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فراز دیگری از روایت امام رضا(ع)، گفتند: یکی از ویژگی های پیامبراسلام(ص) و اهل بیت(ع) عفو و گذشت در برابر کسانی بود که آشکارا به حضرات اهانت می کردند.

ایشان یادآور شدند: اگر از افرادی بداخلاقی و بدرفتاری می بینید، باید عصبانیت خود را فرونشاند؛ چرا که اسلام مخالف عصابیت است.

معظم له با بیان این که باید با خلق و خوی نیکو مردم را ارشاد کرد، افزودند: مدارا کردن پیامبر(ص) و ائمه(ع) با بدگویان موجب پیشرفت و توسعه اسلام شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند که دنیا، آمیخته با بدی‌ها و خوبی‌ها است، لذا اهل بیت(ع)، هیچ گاه پیمانه صبرشان در برابر ناملایمات لبریز نمی‌شد.

این مرجع تقلید ابراز امیدواری کردند: خداوند توفیق دهد که بتوانیم به سنت‌های خدای متعال و پیامبر اسلا‌م‌(ص) و اهل بیت(ع) عمل کنیم.


ویدیو مرتبط :
آیت الله بهجت:در نظر مرجع عالی قدر آیت الله مکارم شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تذکر شدید آیت الله مکارم به وزارت ارشاد



تذکر شدید آیت الله مکارم به وزارت ارشاد

آیت‌الله مکارم شیرازی با انتقاد از وزارت ارشاد و برخی اظهارات غیرمسئولانه در خصوص خوانندگی زنان گفتند: افراد بی‌مسئولیت و غیرمتخصص نباید خود را در جایگاه و مقام فتوا قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله مکارم شیرازی صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشتند: افرادی حرف هایی  مبنی بر این که چرا  جلوی خوانندگی زنان را  می‌گیرند در حالی که جمعیت زیادی از کشور ما را  زنان تشکیل می‌دهند، نباید خود را در مقام فتوا قرار دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشتند: برخی‌ها  جسور  شدند و از  فقها تقاضای پاسخ می‌خواهند و ادعا می‌کنند که فقها بی‌اطلاع اند؛ این ها  خبر ندارند، یک طلبه  بیست  سال درس می‌خواندتا مقدمات اجتهاد را یا بگیرد، برای  مرجعیت باید  چهل  سال  درس  خواند./خبر گزاری حوزه