اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت‌ الله محمد مهدی موحدی کرمانی درگذشت


آیت‌الله محمدمهدی موحدی کرمانی رئیس دفتر اسبق عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا درگذشت.

خبرگزاری ایسنا: آیت‌الله محمدمهدی موحدی کرمانی رئیس دفتر اسبق عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا درگذشت.
 
 آیت‌الله محمدمهدی موحدی کرمانی که در زمان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی نماینده ایشان در شهربانی و رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا بود صبح امروز پس از تحمل دوره‌ای بیماری در بیمارستانی در مشهد درگذشت.

آیت‌الله محمد مهدی موحدی کرمانی درگذشت

وی که برادر آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران و دبیرکل جامعه روحانیت مبارز است، بیش از بیست سال است که از سمت‌های اجرایی فاصله گرفته و در مشهد ساکن شده بود.


ویدیو مرتبط :
سخنرانی آیت الله موحدی کرمانی بیست و یکم رمضان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی: بسیجیان حواسشان جمع باشد نکند مجلسی مانند مجلس ششم بر سر کار بیاید که خون به دل رهبر انقلاب کردند



اخبار,اخبار سیاسی, انتخابات مجلس

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: شما بسیجیان اگر احساس کنید چیزی مورد رضای مقام معظم رهبری است از آن امر استقبال کرده و آن را انجام می‌دهید و این بسیار اهمیت دارد، اما خطر این است که گفته شود که اگر رهبر راضی است انجام می‌دهیم اگر دستور ندادند به تشخیص خود عمل می‌کنیم اما شما بسیجیان اینگونه نیستند بلکه شما به هر آنچه رهبر دستور می‌دهد اطاعت می‌کنید.

امام جمعه موقت تهران نسبت به برنامه ریزی های دشمن برای انتخابات اسفندماه هشدار داد و گفت: باید به مردم آگاهی داد تا بفهمند چه وظیفه‌ای درباره انتخابات خبرگان دارند، مجلس خبرگان جایگاهی مهمتر از مجلس شورای اسلامی دارد؛ باید کسانی که در مجلس خبرگان وارد می‌شوند شایستگی حضور در این مجلس را داشته باشند.

 آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران، پیش از ظهر امروز شنبه 30 آبان در جشنواره مالک اشتر که با حضور خانواده سردار همدانی و جمعی از مسؤولان در مجتمع 5 آذر سالن شهید فهمیده برگزار شد، گفت:خدا را شاکریم که نعمت معنوی بسیج روز به روز توسعه پیدا می‌کند بسیجی که توانسه در هر مقطعی توفیقات عظیمی را به دست آورد.

وی با اشاره به این که بسیجیان انسان‌هایی ولایی و مدافع انقلاب هستند، افزود: شاید اکثر شما آرزو می‌کنید که در شهادت به روی شما باز باشد و بالاتر از آن آرزو داشته باشید که ای کاش کربلا بودیم و به امام حسین(ع) لبیک می‌گفتیم اما اسلام سخنی دارد که می‌گوید همه شما می‌توانید در زمره شهدای کربلا و بلکه در کنار کسانی که درکنار انبیا و پیامبران ایستاده و شهید شدند، باشید.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: کسانی که در زمان خود از حریم دین دفاع می‌کنند مانند شما بسیجیان می‌توانند از نظر رتبه در حد حبیب‌بن مظاهر باشند این سخنی قطعی است که در آن مبالغه نیست امیرمؤمنان(ع) در جنگ جمل به یاران خود فرموند نه تنها امروز شما با ما بودید بلکه عده‌ای با ما بودند که الان در صلب پدران یا در رحم مادران خود هستند آنان نیز با دشمنان ما جنگیدند.

آمران به معروف و ناهیان از منکر در راه انبیا الهی هستند
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: گروه ممتاز در جامعه دینی گروه امران به معروف و ناهیان از منکر هستند آمران به معروف و ناهیان از منکر کسانی هستند که راه انبیا را ادامه می‌دهد شما بسیجیان عزیز از این گروه هستید.

وی افزود: آن امر به معروف و نهی از منکری که در نظام اسلامی آمده این است که تمام کارهای خوب و نیک یک طرف جمع شوند، امر به معروف و نهی از منکر در طرف دیگر باشد نسبت آن مانند نسبت رطوبت دهان در مقابل اقیانوس است شما بسیجیان از گروهای آمران به معروف و ناهیان از منکر هستید.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: حضرت امیرمومنان(ع) در بستر شهادت وصیت می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر را فراموش نکنید زیرا اگر آن را فراموش کنید ولایت نیکان رفته و ولایت اشرار خواهند آمد یکی از کارهای اصلی شما بسیجیان امر به معروف و نهی از منکر است.

آیت‌الله موحدی کرمانی ابراز کرد: جایگاه دیگر بسیجیان در این جهان پرغوغا که تبلیغات دروغین دشمن غوغا کرده و انسان‌ها را گمراه می‌کند آگاهی رسانی به دیگران است زیرا انسان‌های زیادی هستند که نیت خیر دارند اما گمراه شدند بدترین کارها را به حساب بهترین کارها انجام می‌دهند که نمونه آن همین تکفیری‌ها و داعشی‌ها هستند که دست به انتحار زده به امید رحمت خدا خود را می‌کشند.

هنگام تبلیغات دروغین دشمن متمسکان به حجت خدا و ولی فقیه نجات پیدا می‌کنند
امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: در طول تاریخ فراوان هستند کسانی که در چنین خطری قرار گیرند، در چنین خطرات عده‌ای که متمسک به حجت خدا هستند زمان انبیا یا زمان ائمه(ع) یا زمان غیبت در کنار ولی‌امر و ولی ففیه هستند نجات پیدا می‌کنند شما بسیجیان این تابعیت از ولی‌فقیه را در دوران دفاع مقدس و امروز نشان دادید.

آیت‌الله موحدی کرمانی اظهار داشت: شما بسیجیان اگر احساس کنید چیزی مورد رضای مقام معظم رهبری است از آن امر استقبال کرده و آن را انجام می‌دهید و این بسیار اهمیت دارد، اما خطر این است که گفته شود که اگر رهبر راضی است انجام می‌دهیم اگر دستور ندادند به تشخیص خود عمل می‌کنیم اما شما بسیجیان اینگونه نیستند بلکه شما به هر آنچه رهبر دستور می‌دهد اطاعت می‌کنید.

وی گفت: از چیزهایی که سبب بدبختی انسان می‌شود قدرنشناسی کرامت خویش است که حتی سبب مقابله با امام حسین(ع) و یاران او می‌شود.

امام جمعه موقت تهران بیان داشت: شما بسیجیان در راه انبیا و اولیا الهی، مدافعان حریم ولایت، امران به معروف و ناهیان از منکر و به متمسک به حجت هستید اما اگر بسیج بخواهد کامل موفق شود باید همواره در فکر خودسازی باشد.

آیت‌الله موحدی کرمانی عنوان کرد: در مرحله اول خودسازی وظیفه همه و بهویژه بسیج است اخلاص خود را بسنجید اگر ذره‌ای غیرخدا باشد باید مانند ماده سرطانی آن را از بین ببرید.

وی بیان داشت: پیامبر(ص) به ابوذر می‌فرمایند که همواره اعمال و اخلاق خود را محاسبه کن، بسیاری از کسانی که مومن هستند در درون آنها شرک خفی نفوذ می‌کند باید انسان درون خود را بررسی کند که آیا خصوصیاتی نظیر کبر، حسد، غرور، عشق به دنیا در درون او هست یا نه از بین رفته است.

انسان همواره باید نفس خود را محاسبه کند
امام جمعه موقت تهران، اظهار داشت: انسان همواره باید نفس خود را محاسبه کند تا در قیامت زشتی در وجود او باقی نمانده باشد بیسجیان به این مسأله توجه داشته باشند.

به گزارش انتخاب به نقل از رسا ؛ آیت‌الله موحدی کرمانی ابراز کرد: برخی عبادت‌ها در شرع شاید مستحب باشد اما چشمگیر است یکی از آنها حضور در نماز اول وقت به جماعت یا نماز‌ها جمعه است که باید دیگران او را در صف نخست نماز ببینند روزی یکی از اصحاب پیامبر(ص) دیر به نماز جماعت می‌رسد پیامبر(ص) خطاب به ایشان می‌فرمایند ثواب کثیری را از دست دادی.

اخلاق و رفتار بسیجی باید الگوی دیگران در خانواده و جامعه باشد
وی افزود: اخلاق و رفتار بسیجی باید الگوی دیگران در خانواده و جامعه باشد، دیگر این که عالم و آگاه به زمان و دشمنی دشمنان و طریق نفوذ فرهنگی و اقتصادی و سیاسی دشمنان باشند شما باید چشم باشید و به مسؤولان تذکر دهید که بدانند که جمع عظیمی نظیر بسیجیان در این کشور بیدار هستند.

امام جمعه موقت تهران گفت: این که بحث از بدحجابی می‌شود صرفا صحبت از یک گناه نیست بلکه شخص بدحجاب در جنگ عملی با انقلاب است ممکن است این خواهر از پیامد عمل خود غافل باشد بسیجی باید زمان خود، توطئه‌های دشمن را خوب بشناسد.

آیت‌الله موحدی کرمانی عنوان کرد: امروز دشمن برای انتخابات مهم مجلس و شورای خبرگان برنامه دارد باید به مردم آگاهی داد تا بفهمنند چه وظیفه‌ای در خبرگان دارند به خصوص مجلس خبرگان که جایگاهی مهمتر از مجلس دارد باید کسانی که در مجلس خبرگان وارد می‌شوند شایسته حضور در این مجلس باشند.

باید سوابق کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را خوب شناخت
وی افزود: شما باید سوابق گروه‌های فعال و وابستگان آنها درباره مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی را بشناسید.

امام جمعه موقت تهران، گفت: خودسازی، محاسبه خود در اخلاص برای خدا، عبادات مهمی نظیر نماز جماعت و جمعه مورد توجه کامل بسیجیان باشد، بسیجیان در خانواده و جامعه الگو باشند، بسیجیان عالم به زمان و توطئه دشمنان باشند و خود را برای دفاع در هر قسمت آماده کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی ابراز کرد: شاید توطئه امروز غیر از توطئه دیروز باشد باید این را خوب شناخت به خصوص نکاتی که رهبری در این زمینه دادند و تذکراتی که درباره برجام دارند باید مورد توجه ما باشد الحمدالله رهبر ما آگاه‌ترین فرد در نظام جمهوری اسلامی است، که ارشاد و هدایت می‌کنند ما اگر به چیزی رسیدیم به برکت تبعیت کامل مردم از امام راحل بود امروز اگر مطیع رهبر نباشیم ضربه بزرگی خواهیم خورد.

موحدی کرمانی با اشاره به انتخابات مجلس‌های خبرگان و شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن برای این دو انتخابات برنامه دارد؛ بسیجیان حواسشان جمع باشد نکند مجلسی مانند مجلس ششم بر سر کار بیاید که خون به دل رهبر انقلاب کردند.

وی ادامه داد: شما بسیجی‌ها باید مردم را آگاه کنید؛ انتخابات خبرگان از انتخابات مجلس شورای اسلامی هم مهمتر است و بسیج باید جریان‌ها را خوب بشناسد و به مردم معرفی کند.

اخبار سیاسی - انتخاب