اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:افراطیون دلسوزان كشور را خانه نشین كرده‌اند



آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:افراطیون دلسوزان كشور را خانه نشین كرده‌اند

نتیجه انتخاب قانونی و آزاد مردم مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود/مدیریت برخی افراد تندرو، ناكارآمد و افراطی موجب تاسف است/نخبگان،فرهیختگان دانشگاهی،مدیران و روحانیت اصیل هدف كید و دشمنی مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف هستند/در كنار بیان افتخارات نظام برخی كوتاهی‌ها هم به مردم گفته شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مركزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، نخبگان و سرمایه‌های كشور اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی را سرمایه‌های اساسی و اصلی پیشرفت و توسعه كشور خواند و با ابراز تأسف از افراطی‌گری و مدیریت برخی افراد تندرو و ناكارآمد در كشور گفت: پس از پیروزی انقلاب به تدریج بنیان‌های خوبی به لحاظ انسانی و مادی در كشور شكل گرفت و در عین كمبود سرمایه و امكانات، تولید و اقتصاد احیا و خودكفایی قابل قبولی محقق شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی در كنار دو قشر مدیران و روحانیت اصیل را هدف كید و دشمنی مغرضان و قدرت‌طلبان منحرف خواند و تصریح كرد: اگرچه افراطیون و باندبازان نتوانستند دلسوزان كشور اعم از مدیران كارآمد و علمای دلسوز و نیز دانشگاهیان فرهیخته را نابود كنند، اما آنان را متفرق و خانه‌نشین كردند و وضع كنونی جامعه، تا حدود زیادی ناشی از انزوای ناخواسته نخبگان كارآمد كشور است.

عضو مجلس خبرگان رهبری جرأت و شهامت پذیرش اشتباه و اصلاح ناكارآمدی‌ها را قدم اول اصلاح امور و برگشت به مسیر درست خواند و گفت: در كنار بیان افتخارات بزرگ نظام اسلامی، باید برخی كوتاهی‌ها هم به مردم گفته شود و از آنان مدد بجوییم تا با اتحاد و همدلی و حضور فعال همه دلسوزن و وفاداران به انقلاب و نظام اسلامی، مشاركت ملی را افزایش دهند.

ایشان افزود: تنها با حضور و مشاركت فعال همه اقشار مردم است كه توطئه‌های داخلی و خارجی خنثی و راه پیشرفت و توسعه كشور هموار خواهد شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پاسخ به پرسش گروه‌ها، افراد و اقشار گوناگون كشور در دیدارهای متعدد در مورد انتخابات ریاست جمهوری، به وجود و حضور افراد پرانرژی، توانمند، خوش‌فكر و كارآمد برای اداره كشور در میان نیروهای موجود و دلسوز كشور اشاره و تصریح كرد: مهمتر از تعیین شخصی لایق برای مدیریت اجرایی كشور، اصلاح روندهای مدیریتی و تضمین مسیر صحیح انتخاب و مشاركت و حضور فعال مردم در تعیین سرنوشت خود ضروری است و در این راه من نیز در حد توان از هیچ كمكی دریغ نخواهم داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام «وحدت ملی» را نه به معنای ادغام نیروها و سهم‌خواهی‌های گروهی، بلكه به عنوان فراهم كردن زمینه حضور همه وفاداران به انقلاب و قانون اساسی خواند و گفت: اگر زمینه مشاركت فعال و عادلانه و برابر همه سلایق فراهم شود، آنچه با انتخاب قانونی و آزاد مردم به دست می‌آید، مورد پذیرش و حمایت همه خواهد بود و پس از آن ناكارآمدی‌ها كاهش و روند پیشرفت و توسعه هموار خواهد گردید.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به وجود استعدادها و امكانات خدادادی و فراوان كشور اعم از مادی، انسانی، فرهنگی و جغرافیایی اشاره كرد و با اشاره به متوقف شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها، ناتوانی در اجرای صحیح این قانون را علت این امر خواند و گفت: اگر هدفمندی یارانه‌ها مطابق قانون و درست اجرا می‌شد می‌توانست در كنار سیاست خارجی فعال و براساس همكاری متقابل بین‌المللی زمینه‌های رشد و شكوفایی اقتصادی و تولیدی كشور را به خوبی فراهم و خطرات خارجی نیز مرتفع كند.

در ابتدای این دیدار دكتر علی‌محمد حاضری دبیر كل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها نتیجه و حاصل مباحث كارشناسانه این تشكل را به قرار زیر بیان كرد:

- نگرانی از وضعیت كشور و فشارهای طاقت‌فرسا بر مردم

- لزوم شفاف‌سازی مواضع نخبگان و شخصیت‌ها و اطرافیانشان

- بخشی از ناكارآمدی‌ها حاصل بی‌توجهی به واقعیات جهانی و دستاوردهای علمی بشریت است.

- ضرورت اصلاح روندها و رویكردها برای پیشگیری از خسارات بیشتر و جبران‌ناپذیر.

- اصلاح روندها و رویكردها به اصلاح باورها و اعتماد ملی نیاز دارد.

همچنین دكتر رهامی استاد حقوق دانشگاه تهران و دكتر سیدمحمد حسینی استاد دانشگاه شهید بهشتی به تشریح دیدگاه‌های خود پیرامون اوضاع اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه پرداخته و با تأكید بر لزوم پیشگیری از فروپاشی اجتماعی و فرهنگی كشور حضور فعال دلسوزان و سلایق گوناگون جامعه در انتخابات آینده را یكی از راههای خروج كشور از وضع كنونی و افزایش مشاركت مردم عنوان كردند.

دكتر حسینی همچنین بر تبدیل نقش فردی علما و روحانیون به نقش و همكاری جمعی همانند دوران انقلاب اسلامی برای اصلاح امور تأكید كرد./ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
آیت الله هاشمی رفسنجانی به جامعه ورزشی كشور چه گفت؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عصبانیت سیانیوز از آیت الله هاشمی رفسنجانی



 

 

 

 


کیهان: عصبانیت سیانیوز از آیت الله هاشمی رفسنجانی

همان بهتر كه افرادی همچون رفسنجانی ها در جنبش سبز شركت نداشته باشند وگرنه آشكار می شود كه جنبش دنبال مبارزه با حكومت اسلامی نیست.

روزنامه كیهان در ستون اخبار ویژه امروز خود آورده است:

تیله نیندازید، من خودم تیله بازم!

یكی از كمونیست‌های فراری از رواج پدیده تیله اندازی در میان اپوزیسیون خبر داد. جمشید اسدی با بیان این كه "در جوانی در اردوگاه چپ بودم اما اكنون باورهای من بسیار دگرگون گشته اند و دیگر نه به مبارزه طبقاتی اعتقاد دارم و نه به ماتریالیسم تاریخی و پیروی از حزب پیشرو پرولتاریا "، نوشت: یكی از نكاتی كه از سال های حضور در كنفدراسیون CIS و سپس سازمان اتحاد و حزب رنجبران به یادم مانده، حكایت تیله است. آری همین تیله كوچك شیشه ای بازیچه سال های كودكی.

در آن سالها در جلسات و گفت وگو می گفتیم رفیق جان تیله نینداز! یعنی چه؟ یعنی بحثی خارج از موضوع جلسه مطرح نكن كه تمامی شركت كنندگان را همچون كودكان در پی تیله به دنبال خود بكشاند و موضوع از دستور خارج شود. البته بارها این اتفاق می افتاد و رفقا، برخی از سر سادگی و برخی از سر شیطنت، تیله می انداختند و ای بسا موفق می شدند كه بحث را از موضوع اصلی به جای دیگری و بیراهه بكشانند. حالا مدتی است كه گفته ها و اشاره های بسیاری از دوستان آشنا و بیگانه در اپوزیسیون مرا دوباره به یاد تیله می اندازد.

وی آنگاه در قبال بحث "مذمت تندروی در میان اپوزیسیون " به شگرد تیله اندازی متوسل شد و نوشت: این كه برخی كوشندگان اپوزیسیون بگویند ما در اوایل انقلاب بسیار تندروی كردیم و نتایج بدی گرفتیم و حتی به اسم اپوزیسیون هم نباید تندوری كرد، نوعی تیله انداختن است.

اسدی خشونت گریزی و مسالمت جو خواندن جنبش سبز را نوعی تیله اندازی در برابر بحث انتقاد از بی عملی موسوی و كروبی و عدم ارائه استراتژی از سوی آنها عنوان كرد و در عین حال در توجیه وابستگی و نوكری برای بیگانگان نوشت: "گفتن اینكه ما نباید از لج جمهوری اسلامی و مخالفت با آن، تن به استعمار و وابستگی به كشورها بدهیم، تیله اندازی است "(!)

عصبانیت سیا نیوز از هاشمی رفسنجانی!

اظهارات اخیر آیت الله هاشمی رفسنجانی باعث آزردگی خاطر سایت گویا نیوز-تبلیغاتچی علنی سازمان سیا- شد.

هاشمی رفسنجانی اخیراً گفته بود "مهمترین هدف دلسوزان نظام در شرایط فعلی باید مراقبت از اصل نظام جمهوری اسلامی باشد و همه باید در این مسیر حركت كنیم. " در پی این اظهارنظر، گویا نیوز در مطلبی به قلم ناصر مستشار (از طرفداران علنی حمله نظامی به ایران) نوشت: همان بهتر كه افرادی همچون رفسنجانی ها در جنبش سبز شركت نداشته باشند وگرنه آشكار می شود كه جنبش دنبال مبارزه با حكومت اسلامی نیست. از همان اول هم هویدا بود كه در هاشمی پتانسیل مبارزه جدی علیه حكومت اسلامی وجود ندارد چرا كه خود یكی از مسئولان عملكرد 20ساله اول جمهوری اسلامی است. به جنبشی كه رفسنجانی ها پرچمدارش باشند، باید به دیده شك و تردید نگاه كرد. خانم ]...[ از بستگان هاشمی رفسنجانی در روز انتخابات گفت احتمال تقلب زیاد است و مردم باید فردای انتخابات به خیابان بریزند. باز هم بگویید زنان ضعیفه هستند! كاش هاشمی نصف شهامت حاج خانم ]...[ را كه فرمان بیرون آمدن را صادر كرد، داشت.

فرقی نمی كند یا به ما امتیاز بدهید یا به آمریكا

ارگان رسمی سازمان سیا به نقل از یكی از اصلاح طلبان فراری فاش كرد آمریكا با تهدید نظامی می خواهد از حاكمیت ایران امتیاز بگیرد یا حاكمیت را وادار به دادن امتیاز به رقبای داخلی خود كند.

رادیو فردا در تحلیل سخنان مایكل هایدن رئیس سابق سیا مبنی بر اینكه احتمال حمله نظامی وجود دارد و این بدترین گزینه نیست، از قول علیرضا نامور حقیقی نوشت: ایران برای مقابله با تحریم و جنگ احتمالی دو راه بیشتر ندارد یكی اینكه با آمریكا سازش كند. دیگر اینكه مصالحه داخلی كند ]![ و از نیروهای معترض بعد از انتخابات دلجویی نماید. یعنی یا باید به دولت های خارجی امتیاز بدهد یا به رقبای داخلی.

این مهره فراری توضیح نداد كه به چه دلیل رژیم های مستكبر خارجی و اپوزیسیون داخلی را یكی می بیند اما در عین حال گفت: بخشی از جناح های محافظه كار و جمهوری خواه در آمریكا مایلند دولت اوباما را به سمت جنگ سوق بدهند و از این طریق سیاست های اجتماعی دولت اوباما مانند بیمه همگانی را با مشكل مواجه كنند. دموكرات ها معمولاً وقتی وارد جنگ می شوند معلوم و مشخص نیست كه در انتخابات بعدی بتوانند رأی بیاورند چون از جنبه بودجه مشكلات جدی پیدا خواهند كرد و سیاست های رفاهی شان با مشكلات جدی مواجه خواهد شد.

شایان ذكر است دولت آمریكا در روزگار قدرت اصلاح طلبان، از آنها به عنوان متحدان خود كه باید حمایت شوند یاد كرد. بوش بارها گفته بود ما از اصلاح طلبان در ایران حمایت می‌كنیم، ما به كمك آنها توانستیم برنامه هسته ای ایران را تعطیل كنیم...../تحلیل:عصرایران