اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیت‌الله آملی لاریجانی: مسئولان حد خود را بشناسند



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

آیت‌الله آملی لاریجانی: مسئولان حد خود را بشناسند

رئیس قوه قضاییه تاكید كرد:‌ مسئولان باید حدود خود را بشناسند، همانطور كه قانون اساسی حدود و مسئولیت‌ها را مشخص كرده‌ است. مردم، بابصیرت كامل میان مشكلات معیشتی خود و حمایت از اصل نظام تفكیك قائل شدند، و تمام‌قد در دفاع از نظام ایستاده‌اند. مسئولان باید قدر بشناسند و اگر بی‌تدبیری‌هایی دارند باید كنار بگذارند و از سخنان نادرست و بداخلاقی‌ها پرهیز كنند.

به گزارش آریا ،آیت‌الله آملی لاریجانی با بیان اینكه «باید خداوند را بابت نعمت‌های بزرگی كه به ملت ایران ارزانی داشته شكر كنیم» راهپیمایی 22 بهمن را عزت‌آفرین و غرورانگیز دانست و گفت:‌در شرایطی كه كشور ما تحت شدیدترین فشارها و تحریم‌ها است، در این روز از هر قشر و با هر سلیقه و فكری به خیابان آمدند تا به دنیا ثابت كنند دفاع از انقلاب و نظام اولویت اصلی آنان است و این موضوع اوج بصیرت‌شناسی مردم را نشان می‌دهد.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به این‌كه «همانطور كه اصل وقوع انقلاب اسلامی مورد توجه بسیاری از كارشناسان و جامعه‌شناسان بود، حضور حماسی و همیشگی مردم در دفاع از انقلاب آن هم پس از 34 سال و با وجود تمام فشارهای خارجی، پدیده‌ای شگرف و قابل مطالعه است» گفت: البته بسیاری از غربی‌ها كه نگاهی مادی به زندگی دارند از درك نگاه معنوی حاكم بر انقلاب، مردم و مسئولان این نظام عاجزند و همواره این سوال برایشان مطرح است كه چگونه ملتی می‌تواند با این همه فشار و تحریم و توطئه علیه خود باز هم در صحنه دفاع از كشور و نظام خود حاضر شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاكید بر این‌كه «دین، رشته و حلقه اتصال قشرهای مختلف مردم ایران است و همواره آنان را به صحنه می‌آورد»، از اخلاق نیز به عنوان عامل دیگر حضور همیشگی مردم در دفاع از انقلاب نام برد و گفت: بسیاری از مردم نیز علاوه بر حمایت دیندارانه از نظام با تمسك به اخلاق عزتمند خود، دفاع از انقلاب و كشور را وظیفه‌ای اخلاقی می‌دانند، در حالی كه چه‌بسا حتی ظاهر دینی نیز 

رئیس قوه قضاییه همچنین «ولایت فقیه» را عامل بسیار مهمی در همبستگی مردم و حمایت همیشگی آنان از انقلاب دانست و افزود:‌ با وجود ولایت فقیه در كشور بن‌بستی وجود ندارد و این نظام به رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره به سوی قله كمال در حركت بوده است و مردم نیز با درك این نعمت بزرگ و در پرتوی دینداری و اخلاق‌مداری، عزت‌مندانه و با اقتدار كامل پشتیبان نظام اسلامی بوده و هستند و همه مسئولان باید شكرگزار این نعمت‌ها باشند.

آیت ا... آملی لاریجانی با تاكید بر این‌كه مردم انقلابی و بصیر ایران اسلامی با وجود تمام فشارها، توطئه‌ها و تحریم‌ها علیه نظام اسلامی بازهم با حضور حماسی خود در صحنه دشمنان را ناامید كردند، گفت:‌ پیام انقلابی مردم به كشورهای سلطه‌طلب این بود كه فشارهای شما بی‌فایده است و حتی نتیجه عكس می‌دهد و مردم هوشمند و بصیر ایران با درك شرایط و پی بردن به ماهیت اصلی فشارها و تحریم‌های استكباری كه عقب راندن مردم از آرمان‌های انقلاب است، این تهدیدها را به فرصتی برای نمایش دوباره اقتدار و عظمت نظام اسلامی تبدیل كردند.

رئیس قوه قضاییه نتیجه اقتدار و عظمت ملت ایران را قطع دست بیگانگان دانست و افزود:‌ مردم انقلابی ایران باردیگر ثابت كردند كه هرگاه دشمنان این نظام در صدد ضربه زدن به اصل نظام هستند و سخت‌ترین فشارها را به مردم وارد می‌كنند تا آنان دست از حمایت خود بردارند، این مردم انقلابی باز هم ثابت‌قدم و استوار در صحنه حضور می‌یابند.

آیت‌الله آملی لاریجانی پیام راهپیمایی 22 بهمن را برای مسئولان، لزوم خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، رعایت قوانین و اجتناب از ایجاد تفرقه در جامعه و بداخلاقی‌های سیاسی و مجرمانه برشمرد و گفت: مردم با این حضور حماسی اعلام كردند با توان و اقتدار و عزت و سربلندی از این امور عبور می‌كنند.

رئیس قوه قضاییه تاكید كرد:‌ مسئولان باید حدود خود را بشناسند، همانطور كه قانون اساسی حدود و مسئولیت‌ها را مشخص كرده‌ است. مردم، بابصیرت كامل میان مشكلات معیشتی خود و حمایت از اصل نظام تفكیك قائل شدند، و تمام‌قد در دفاع از نظام ایستاده‌اند. مسئولان باید قدر بشناسند و اگر بی‌تدبیری‌هایی دارند باید كنار بگذارند و از سخنان نادرست و بداخلاقی‌ها پرهیز كنند.

رئیس دستگاه قضا با تاكید بر این‌كه مقام معظم رهبری نیز همواره امر كرده‌اند كه مسئولان اختلاف‌های خود را به میان مردم نكشانند، افزود:‌ مردم انقلابی ایران بخوبی مصداق‌ها را تشخیص می‌دهند و امیدواریم تمام مسئولان نیز در مسیر خدمت به اسلام و مسلمین و با اقتدار كامل، تحت ولایت مقام معظم رهبری حركت كنند.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه اداره و نظارت بر بازداشتگاه‌های انتظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت./آریا

 


ویدیو مرتبط :
زندگی نامه آیت الله هاشم آملی لاریجانی (ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آملی‌ لاریجانی: مسئولان حد خود را بشناسند


رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان باید حدود خود را بشناسند، همانطور که قانون اساسی حدود و مسئولیت‌ها را مشخص کرده‌ است و اگر بی‌تدبیری‌هایی دارند باید کنار بگذارند و از سخنان نادرست و بداخلاقی‌ها پرهیز کنند.

خبرگزاری مهر: رئیس قوه قضائیه گفت: مسئولان باید حدود خود را بشناسند، همانطور که قانون اساسی حدود و مسئولیت‌ها را مشخص کرده‌ است و اگر بی‌تدبیری‌هایی دارند باید کنار بگذارند و از سخنان نادرست و بداخلاقی‌ها پرهیز کنند.

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی با اشاره به این‌که «همانطور که اصل وقوع انقلاب اسلامی مورد توجه بسیاری از کارشناسان و جامعه‌شناسان بود، حضور حماسی و همیشگی مردم در دفاع از انقلاب آن هم پس از 34 سال و با وجود تمام فشارهای خارجی، پدیده‌ای شگرف و قابل مطالعه است» گفت: البته بسیاری از غربی‌ها که نگاهی مادی به زندگی دارند از درک نگاه معنوی حاکم بر انقلاب، مردم و مسئولان این نظام عاجزند و همواره این سوال برایشان مطرح است که چگونه ملتی می‌تواند با این همه فشار و تحریم و توطئه علیه خود باز هم در صحنه دفاع از کشور و نظام خود حاضر شود.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که «دین، رشته و حلقه اتصال قشرهای مختلف مردم ایران است و همواره آنان را به صحنه می‌آورد»، از اخلاق نیز به عنوان عامل دیگر حضور همیشگی مردم در دفاع از انقلاب نام برد و گفت: بسیاری از مردم نیز علاوه بر حمایت دیندارانه از نظام با تمسک به اخلاق عزتمند خود، دفاع از انقلاب و کشور را وظیفه‌ای اخلاقی می‌دانند، در حالی که چه‌بسا حتی ظاهر دینی نیز ندارند.

رئیس قوه قضاییه همچنین «ولایت فقیه» را عامل بسیار مهمی در همبستگی مردم و حمایت همیشگی آنان از انقلاب دانست و افزود:‌ با وجود ولایت فقیه در کشور بن‌بستی وجود ندارد و این نظام به رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری همواره به سوی قله کمال در حرکت بوده است و مردم نیز با درک این نعمت بزرگ و در پرتوی دینداری و اخلاق‌مداری، عزت‌مندانه و با اقتدار کامل پشتیبان نظام اسلامی بوده و هستند و همه مسئولان باید شکرگزار این نعمت‌ها باشند.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر این‌که مردم انقلابی و بصیر ایران اسلامی با وجود تمام فشارها، توطئه‌ها و تحریم‌ها علیه نظام اسلامی بازهم با حضور حماسی خود در صحنه دشمنان را ناامید کردند، گفت:‌ پیام انقلابی مردم به کشورهای سلطه‌طلب این بود که فشارهای شما بی‌فایده است و حتی نتیجه عکس می‌دهد و مردم هوشمند و بصیر ایران با درک شرایط و پی بردن به ماهیت اصلی فشارها و تحریم‌های استکباری که عقب راندن مردم از آرمان‌های انقلاب است، این تهدیدها را به فرصتی برای نمایش دوباره اقتدار و عظمت نظام اسلامی تبدیل کردند.

رئیس قوه قضاییه نتیجه اقتدار و عظمت ملت ایران را قطع دست بیگانگان دانست و افزود:‌ مردم انقلابی ایران باردیگر ثابت کردند که هرگاه دشمنان این نظام در صدد ضربه زدن به اصل نظام هستند و سخت‌ترین فشارها را به مردم وارد می‌کنند تا آنان دست از حمایت خود بردارند، این مردم انقلابی باز هم ثابت‌قدم و استوار در صحنه حضور می‌یابند.

آیت‌الله آملی لاریجانی پیام راهپیمایی 22 بهمن را برای مسئولان، لزوم خدمت‌رسانی بیشتر به مردم، رعایت قوانین و اجتناب از ایجاد تفرقه در جامعه و بداخلاقی‌های سیاسی و مجرمانه برشمرد و گفت: مردم با این حضور حماسی اعلام کردند با توان و اقتدار و عزت و سربلندی از این امور عبور می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه تاکید کرد:‌ مسئولان باید حدود خود را بشناسند، همانطور که قانون اساسی حدود و مسئولیت‌ها را مشخص کرده‌ است. مردم، بابصیرت کامل میان مشکلات معیشتی خود و حمایت از اصل نظام تفکیک قائل شدند، و تمام‌قد در دفاع از نظام ایستاده‌اند. مسئولان باید قدر بشناسند و اگر بی‌تدبیری‌هایی دارند باید کنار بگذارند و از سخنان نادرست و بداخلاقی‌ها پرهیز کنند.

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر این‌که مقام معظم رهبری نیز همواره امر کرده‌اند که مسئولان اختلاف‌های خود را به میان مردم نکشانند، افزود:‌ مردم انقلابی ایران بخوبی مصداق‌ها را تشخیص می‌دهند و امیدواریم تمام مسئولان نیز در مسیر خدمت به اسلام و مسلمین و با اقتدار کامل، تحت ولایت مقام معظم رهبری حرکت کنند.

در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی نحوه اداره و نظارت بر بازداشتگاه‌های انتظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.