اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا کارت سوخت حذف می شود؟


معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت:کارت هوشمند سوخت به هیچ عنوان از رده خارج نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: معاون مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گفت:کارت هوشمند سوخت به هیچ عنوان از رده خارج نمی‌شود.

منصور ریاحی معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص میزان مصرف 7 فرآورده نفتی در طی 6 ماهه گذشته گفت: روزانه 10 میلیون لیتر گاز مایع در طی این 6 ماه به مصرف رسیده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته1.1 دهم درصد کاهش را نشان می دهد.

وی میزان مصرف بنزین را 6.7 میلیون لیتر و نفت سفید را 4.2 میلیون لیتر، نفت گاز 83.2 میلیون لیتر و نفت کوره را 25 میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: این فرآورده‌ها به ترتیب نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 3.2 درصد رشد و 16 درصد، 16.7 درصد و 31.4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

ریاحی از مصرف روزانه 20 میلیون متر مکعب گاز سی ان جی در طی این 6 ماه خبر داد و گفت: میزان مصرف این فرآورده استراتژیک حدود 3 تا 4 درصد افزایش داشته است.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: در طی 6 ماهه اول سال جاری حدود 41 میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی تامین و توزیع شده است.

ریاحی همچنین در خصوص سی‌ان‌جی گفت: طبق مصوبه هیئت دولت که در طی دو ماه گذشته قیمت سی ان جی 100 تومان کاهش یافته بود که زمان این مصوبه از دیروز به اتمام رسیده و قیمت گاز فشرده طبیعی 600 تومان به ازای هر کیلوگرم در جایگاه‌ها محاسبه می‌شود.

وی درباره طرح ملی عرضه نفت و گاز براساس پیمایش گفت: این طرح از دیشب بصورت عملیاتی در کشور شروع و با موفقیت انجام می‌شود، بطوریکه برای اجرای این طرح نزدیک 8 ماه زمان صرف شده که در این کمیته کارگروه‌های عملیاتی متشکل از وزارت نفت، وزارت کشور، وزارت راه و شهر سازی و راهداری، و سایر ارگان‌ها فعالیت داشتند.

وی تصریح کرد: این طرح در 2 مرحله اجرایی خواهد شد که مرحله نخست این پیمانه دیشب شروع و کارت سوخت ناوگان بار و مسافربری شارژ شد و مرحله دوم آن نیز 15 و 16 مهر ماه نیز اجرایی خواهد شد.

گفتنی است‌،‌این طرح در طی دو ماه به صورت آزمایشی انجام می شود تا براساس آمارهای حاصبله تخصیص سهمیه برای خودروها صورت گیرد.

بر این اساس؛ از اول مهر ماه سال ۹۴ همه ناوگان حمل و نقل عمومی باید مجهز به این سامانه باشند و مقرر است که به صورت پایلوت طرح تخصیص سوخت براساس پیمایش شروع شود.
 
سهمیه اول، سهمیه پایه است که این سهمیه به همه ناوگان درون شهری و برون شهری با سند حمل و بدون سند و نوع دوم سهمیه‌بندی عملکردی است که براساس بارنامه، صورت وضعیت و راه‌نامه بین‌المللی به وسایل حمل و نقل عمومی داده می‌شود.

ریاحی تاکید کرد: کارت سوخت خودروها به هیچ‌عنوان حذف نمی‌شود چرا که هم‌اکنون عرضه سوخت به کامیون‌ها براساس سامانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده و این کار قابلیت‌های زیادی دارد که در آینده‌ای نزدیک اطلاع رسانی می شود.


ویدیو مرتبط :
حذف کارت سوخت و جایگزینی آن با کارت های بانکی به کجا رسید؟ | ویدیو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کارت سوخت حذف می‌شود



اخبار ,اخبار اقتصادی ,کارت سوخت

 

اخبار اقتصادی - کارت سوخت حذف می‌شود

در صورتی که قیمت بنزین تک نرخی شود کارت‌های سوخت حذف می‌شوند.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت:‌ درصورت حذف بنزین سهمیه‌ای کارت‌های سوخت نیز حذف می‌شوند.

به گزارش خانه ملت علی مروی با اشاره به  احتمال حذف کارت‌های سوخت اظهار داشت: در صورتی که قیمت بنزین تک نرخی شود کارت‌های سوخت حذف می‌شوند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود:‌ ارائه کارت سوخت اقدام مناسبی جهت جلوگیری از قاچاق سوخت و همچنین اتلاف وقت مشتریان بوده است و تا زمانی که بنزین دو نرخی و سهمیه‌ای باشد کاربرد خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: هنوز در مورد قیمت و یا تک نرخی شدن بنزین تصمیم نهایی اتخاذ نشده است و در صورت نهایی شدن، راجع به حذف یا تداوم کاربرد کارت‌های سوخت تصمیم گیری خواهد شد.اما قطعا در نبود بنزین سهمیه ای دلیلی برای استفاده از کارت های سوخت وجود ندارد.
اخبار اقتصادی - خانه ملت