اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا قتل با مثله کردن، به سبک بنگلادش، به سواحل ما هم خواهد رسید؟



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , مالزی

 در حالی که مالزی به تدریج به ورطه خشونت دینی نزدیک می شود، بنگلادش به پرتگاه آن رسیده و تروریسم در ابعاد و محافل کوچک در آنجا رواج یافته که منجر به قتل های متعدد از طریق مثله کردن شده است.

 به گزارش خبرآنلاین به نقل از تارنمای مالی میل آنلاین، اخیرا یک مسلمان مالائی به یک معبد هندو در ایالت ایپوه حمله کرد ولی دادستان کل کشور گفت این مرد مشکل روانی داشته است. حتی با قبول این حرف باید پرسید چرا او کارهای دیوانه وار دیگری نکرده و فقط به این معبد بی احترامی کرده؟ ابراهیم هم به بت های زمان خود حمله کرد. البته این آدم ممکن است از لحاظ ذهنی بیمار باشد ولی عوامل مذهبی پشت این اقدام قابل انکار نبوده و ممکن است آموزه های اصول گرایانه مبلغین افراطی اسلامی در زمان اقامت این فرد در مصر بر او تاثیر گذار بوده است.

در حالی که مالزی به تدریج به ورطه خشونت دینی نزدیک می شود، بنگلادش به پرتگاه آن رسیده و تروریسم در ابعاد و محافل کوچک در آنجا رواج یافته که منجر به قتل های متعدد از طریق مثله کردن شده و اشخاص مختلفی بخاطر افکار سکولار و لیبرال خود از پا در آمده اند. دولت اسلامی یا داعش مسئولیت قتل های اخیر را بر عهده گرفته و اینک این سئوال مطرح می شود که آیا این سطح از خشونت به مردم مالزی هم خواهد رسید؟

اگر 20 سال قبل این سئوال از من پرسیده می شد با صدای بلند می گفتم "هر گز" ولی اینک وضع عوض شده و نفوذ افراط گرایان اسلامی واقعا افزایش پیدا کرده است. امروزه شبکه های اسلامی بصورت 24 ساعته و در تمام طول هفته مردم را دسته جمعی شستشوی مغزی می دهند. البته قبول دارم که بسیاری از این برنامه ها مردم را تشویق به کارهای خوب می کنند، ولی اصولا ذاتا ساختار فرق گرایانه دارند، فرقه گرائی در معنی خاصی که انسان ها را جدا جدا کرده و در قالب قبیله های متخاصم در نظر می گیرد. بعضی ها ممکن است مرا متهم به ایجاد رعب و وحشت کنند ولی من معتقدم جلوگیری بهتر از درمان است، گر چه آن هم به دلیل وسعت شستشوی مغزی مردم بی نتیجه است. برای مقابله با این وضع باید چند کار کرد. باید به مردم بیاموزیم که اسلام در قالب های مختلفی وجود دارد.

افراط گرایان  اسلامی از عبارات خاص خود استفاده می کنند و بنام اسلام حرف خود را می زنند در حالی که اسلام چندین نظر و صدا دارد. در نماز جمعه ها و در منابر وغیره گفته می شود که کافرها در حال توطئه علیه امت اسلام هستند. با این ادعا ها بدون تردید کودکان مسلمان در مقابل دنیا جبهه گیری می کنند.

بدون شک ما در حال حاضر در ردیف کشوری چون بنگلادش قرار نمی گیریم ولی همه قطعات لازم برای این کار وجود داشته و آماده است با ظهور مسلمانان لیبرال در مالزی، افراط گرایان اسلامی رجز خوانی خود را افزایش داده اند واین امر می تواند باعث بروز خشونت شود.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خواهرزاده میرحسین به قتل رسید



 

 

 

خبرگزاری فارس: خواهرزاده میرحسین توسط تیم های ترور نشان شده و به قتل رسیده است پروژه "کشته ‌سازی " فتنه‌گران و سناریوی شماره ۲ ندا آقاسلطان با کشتن خواهر زاده موسوی کلید خورد. پروژه "کشته ‌سازی " فتنه‌گران و سناریوی شماره ۲ ندا آقاسلطان با کشتن خواهر زاده موسوی کلید خورد. درگزارش خبرگزاری فارس آمده است:

 

 

تیم‌های ترور ضدانقلاب در اقدامی مشکوک یکی از نزدیکان میرحسین موسوی را به قتل رساندند. این اقدام مشکوک در حالی صورت گرفته است که گزارش ها حاکی از استفاده از اسلحه مخصوص تیم های ترور در این اقدام مشکوک دارد، چنانکه نوع سلاح و گلوله استفاده شده در این حادثه، نوعی خاص و کمیاب از گلوله و سلاح مخصوص تیم های ترور است. همچنین گفته می‌‌شود بیش از ده نفر از اعضای کددار سازمان منافقین در اغتشاشات دیروز بازداشت شده اند. اما در این حادثه مشکوک آنچه بیش از همه قابل توجه بوده است، انتخاب خواهرزاده موسوی در میان جمعیت دیروز حاضر در خیابان انقلاب است، انتخابی که اتفاقی به نظر نمی رسد.

 

 

خواهرزاده میرحسین موسوی در اغلب تجمعات پس از انتخابات حاضر بوده و از این رو هدفی نشاندار برای تیم های ترور بوده است. پیش از این نیز مسئولین امنیتی کشور در جریان روزهای منتهی به ۱۶ آذر از دستگیری برخی تیم‌های ترور که با هدف قتل و ایجاد درگیری سیاسی سازماندهی شده بودند خبر دادند. همچنین یکی از این کشته‌شدگان به صورت مشکوک توسط عده‌ای از روی یکی از پل‌های مرکز شهر به پایین سقوط کرده است و از طرفی، ۲ تن دیگر نیز در تصادف با یک خودرو کشته شده‌اند.