اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا قاتلان پسر بچه بی گناه از اتباع افغان هستند؟/ جزییات 60 روز شکنجه مرگبار کودک 9 ساله در جنوب کشور + عکس



کودکی 9 ساله که توسط آدمربایان ربوده شده ، چند روز پیش پیکر نیمه جانش در خیابان های زابل پیدا شد و او پس از ساعت ها دست و پنچه نرم کردن با مرگ سرانجام در بیمارستان جان سپرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی 9 ساله که در اردیبهشت امسال ربوده و چند روز قبل بیهوش در یکی از خیابانهای زابل رها شده بود در بیمارستان جان خود را از دست داد.
 
این کودک 9 ساله 28 اردیبهشت به قصد خرید از خانه خارج شده بود اما بازنگشت تا اینکه پس از گذشت چند ساعت از شماره ای ناشناس با ارسال پیامکی به پدر این کودک از ربودن وی اطلاع داده و درخواست مبلغ زیادی پول کرده بودند.

 

اخبار,اخبارحوادث ,آدمربایان

 

پلیس در تحقیقات انجام شده متوجه شد که شماره هایی که به خانواده مهدی تماس گرفته اند از شیراز و افغانستان بوده است.
 
از سوی دیگر گروگان گیران با تهدید اینکه در صورت دریافت نکردن پول کودک را می کشند، در آخرین تماس خود در دو هفته قبل مهلتی یک روزه به خانواده کودک دادند.
 
سرهنگ نوربخش فرمانده انتظامی شهرستان زابل درباره این خبر بیان داشت: در آن زمان قرار ملاقاتی با تدابیر امنیتی انجام شد و دو نفر از آدم ربایان نیز در این قرار دستگیر شدند ولی چند روز بعد در پی تماس فردی ناشناس به مرکز فوریت های پلیس مبنی بر یافتن کودکی نیمه جان در یکی از خیابان های زابل ماموران انتظامی در محل حاضر شده و این کودک را که در بیشتر قسمت های بدن وی آثار شکنجه وجود داشت، یافته و به بیمارستان منتقل کردند.
 
گفتنی است، متهمان اعتراف کردند این کودک را 60 روز شکنجه کرده اند و تحقیقات پلیس از این دو متهم برای دستگیری دیگر اعضای این باند ادامه دارد.
 
بر اساس این گزارش، کودک خردسال به دلیل شدت جراحات وارده که تاکنون در کما و علایم حیاتی وی پایین بود نیمه شب گذشته به دلیل ضایعات مغزی در بیمارستان جان سپرد.

لازم به ذکر است، با وجود تماس های گروگانگیران با خانواده قربانی(کودک 9 ساله) از  افغانستان، می توان نتیجه گرفت که قاتلان این کودک بی گناه از اتباع افغان بودند و عاملان این جنایت همچنان در این کشور متواری هستند؟


  اخبار حوادث  - باشگاه  خبر  نگاران 


ویدیو مرتبط :
آواز پر از احساس و شور یک پسر بچه 5 ساله افغان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزییات 60 روز شکنجه نوجوان 9 ساله +عکس


دادستان زابل گفت: با جدیت تمام پیگیریم تا عاملان گروگان‌گیری کودک 9 ساله سیستانی دستگیر و به سزای عمل ننگین و غیرانسانی شان برسند.

خبرگزاری ایسنا: دادستان زابل گفت: با جدیت تمام پیگیریم تا عاملان گروگان‌گیری کودک 9 ساله سیستانی دستگیر و به سزای عمل ننگین و غیرانسانی شان برسند.

ابوالفضل نجفی با بیان این مطلب که انگیزه آدم‌ربایان مالی بوده و از آنجایی که تاکنون چنین موردی از شکنجه کودک اتفاق نیفتاده، این گروگان‌گیری بازتاب و تبعات بدی بدنبال داشته است، تصریح‌کرد: دادستانی با جدیت تمام پیگیر این موضوع است و دستور اکید به منظور شناسایی عوامل گروگان‌گیری به نیروهای انتظامی و امنیتی داده شده که تاکنون دو مظنون دستگیر شده‌اند و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

جزییات شکنجه 60 روزه نوجوان 9 ساله +عکس

وی در پاسخ به این سئوال که با توجه به تهدایدات تلفنی و درخواست پول که با سیم‌کارت‌های مختلف صورت پذیرفته چه اقداماتی به منظور ردیابی، تاکنون انجام شده، گفت: در این زمینه نیز دستورات لازم صادر شده اما با توجه به اینکه ردیابی و بررسی شماره‌های افغانی بوسیله اپراتورهای کشورافغانستان صورت می‌گیرد این امر اگر چه قدری مشکل است اما به جد پیگیر این قضیه هستیم.

دادستان زابل در ادامه افزود: درخصوص ردیابی هویت تماس‌گیرندگان و استفاده‌کنندگان از این خطوط نیز دستورات لازم صادر شده و امیدواریم به نتایج قابل قبولی دست پیدا کنیم.

نجفی ادامه‌داد: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی همچنان بدنبال شناسایی و دستگیری عاملان گروگان‌گیری هستند.

وی ادامه داد: دستگاه قضا به شدت با عوامل مخل امنیت در منطقه برخورد خواهد کرد و مجازات عوامل این گروگان‌گیری به گونه‌ای خواهد بود تا درس عبرتی شود برای کسانی که خدای نکرده قصد اخلال در امنیت عمومی جامعه را دارند.

کودکی 9 ساله بنام مهدی، در شهرستان زابل دو ماه پیش در 28 اردیبهشت‌ماه به دست افراد ناشناس مورد ربایش قرار گرفت که ربایندگان این کودک را چند روز پیش در محله حسن‌آباد زابل رها کردند و اهالی با پیداکردن این کودک با تماس با پلیس وی را به بیمارستان انتقال دادند که به دلیل جراحات وارده ناشی شکنجه این کودک در حال حاضر در بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) زابل بستری و حال جسمانی نامطلوبی دارد.