اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا فرصت افشای همه چیز به سیف الاسلام داده می شود؟



 

 

 

آیا فرصت افشای همه چیز به سیف الاسلام داده می شود؟

 

هنوز معلوم نیست آیا این امکان فراهم شود که سیف الاسلام قذافی بتواند جزئیات و مسائل محرمانه بیشتری از روابط پشت پرده لیبی با غرب افشا کند .

به نقل از الجزیره، سیف الاسلام قذافی نماینده غیر رسمی دولت لیبی در غرب به شمار می آمد و ارتباطات نزدیکی با محافل سیاسی اروپا به ویژه لندن ، رم و پاریس داشت.

مشخص بود سیف الاسلام پس از قذافی قرار بود ریاست لیبی را بر عهده گیرد.

وی یا بطور دقیق در جریان برخی از حساسترین و جدال برانگیز ترین معاملات لیبی با غرب قرار داشت یا اینکه بصورت مستقیم در این تعاملات نفش داشت . در این میان می توان به گفتگو درباره برچیدن برنامه هسته ای لیبی ، معاملات پرسود فروش نفت و گاز و آزادی برخی زندانیان اشاره کرد.

زمانیکه لیبی تلاش می کرد در عرصه های بین المللی برای خود جایی باز کند ، سیف الاسلام در تمام این موارد نقش کلیدی بر عهده داشت.

دیدار تونی بلر ، نخست وزیر سابق انگلیس با معمر قذافی در سال دو هزار و چهار نتیجه گفتگوهای چندین ماهه مستقیم سیف الاسلام و نیروهای امنیتی انگلیس بوده است.

سیف الاسلام همچنین شرایط را برای گفتگو ی شرکت های نفتی شل و بریتیش پترولیوم با لیبی و انعقاد قرار داد چند میلیارد دلاری آماده کرد.

در حالیکه دولت انگلیس همچنان تاکید می کند مسئله آزادی بمبگذار لاکربی از زندان صرفا با مقاصد بشردوستانه صورت گرفت اما وقتی عبدالباسط المقراحی سالم به طرابلس بازگشت ، سیف الاسلام گفت آزادی وی در قبال معاملات تجاری و فروش نفت و گازی صورت گرفت.

سیف الاسلام در جایی گفت وی شخصا بر مسائل نظارت داشته است.

سیلویو برلوسکنی ، نخست وزیر ایتالیا هم روابط شخصی نزدیکی با معمر قذافی برقرار کرده بود و با این کشور معاملات تجاری به ارزش پانزده میلیارد دلار در سال منعقد کرد . فرانسه هم با مذاکرات خود در سال دو هزارو هفت ، موجبات آزادی شش پرستار بلغارستانی را از زندانی در لیبی فراهم کرد. سیف الاسلام گفته است نیکلاس سارکوزی ، رئیس جمهور فرانسه در قبال این اقدام با فروش موشکهای ضد تانک و سامانه مخابراتی به لیبی موافقت کرد.

سیف الاسلام بعدها اعلام کرد معمر قذافی از پولهای نفت لیبی برای حمایت مالی از سارکوزی در مبارزات انتخاباتی سال دو هزارو هفت استفاده کرد.

سیف به خبرنگاران گفت ما تامین مالی مبارزات انتخاباتی سارکوزی را بر عهده گرفتیم و تمام جزییات آن را در اختیار داشته و آماده ایم آن را افشا کنیم.

اما اینکه سیف الاسلام فرصت افشای همه چیز را خواهد داشت یا نه هنوز معلوم نیست.

سیف الاسلام ارتباطات چشمگیری با تمام عناصر ذی نفوذ در اروپا برقرار کرد ؛ از بانکداران میلیاردر گرفته تا سران کشورها ، جرگه سالاران روسیه ، خاندان سطلنتی اروپا و روسای شرکت های چند میلیتی. از آنجا که سیف الاسلام ، بسیاری از مسائل را افشا کرده است با صدور حکم حبس طولانی مدت یا حتی اعدام چیزی را از دست نخواهد داد.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
رزومه حجت الاسلام و المسلمین مظاهری سیف

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیف الاسلام به دنبال تاسیس کشوری در داخل لیبی!



 

سیف الاسلام به دنبال تاسیس کشوری در داخل لیبی!

 

الشرق الاوسط نوشت: سیف الاسلام پسر معمر قذافی در پی تشکیل کشوری در داخل لیبی است.

سیف الاسلام قذافی در حل کار برای ایجاد جبهه ای قبیله ای در منطقه "فرازان" است تا از پدرش محافظت کند و آن را تبدیل به یک کشور در لیبی کند.

در همین حال الساعدی پسر فوتبالیست قذافی به سی ان ان گفت:  سخنان اخیر برادرم سیف السلام منجر به شکست مذاکرات شده است.

وی گفت: من یک مقداری بیرون از "بانی ولید" هستم اما همواره در حال حرکت هستم.

الساعدی با بیان این که من بی طرف هستم، گفت: من حدود دو ماه است که نه برادرم را دیده ام و نه پدرم را.../تحلیل:انتخاب