اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا «شلیک ایرانی» تا اوباما هم خواهد رسید؟



اخبار,اخبار بین الملل,تحریمات جدید هسته ای علیه ایران


اخبار سیاست خارجی - آیا «شلیک ایرانی» تا اوباما هم خواهد رسید؟

به احتمال قوی مبارزه اساسی حول ایران به سال آینده موکول خواهد شد. در اصل دولت اوباما حق دارد اعمال همه گونه تحریماتی را که کنگره بتواند تصویب کند برای شش ماه به تعویق بیاندازد. لیکن برای لغو تحریمات موافقت کنگره ضرورت دارد و این سووال مطرح می‌شود که کاخ سفید در عوض لغو تحریمات احتمالی علیه ایران چه چیزی را می‌تواند به کنگره پیشنهاد کند؟

صدای روسیه در مطلبی با عنوان «آیا «شلیک ایرانی» تا اوباما هم خواهد رسید؟» نوشت: احتمالاً برای اوباما یکی از دشوارترین هفته‌های دور دوم ریاست حمهوری وی فرا می رسد. کنگره آمریکا که پس از تعطیلات کوتاه مدت، 2 دسامبر دوباره کارش را آغاز می کند ،  

 

می‌خواهد توافقات گروه 5+1 درباره ایران حاصله در 24 نوامبر در ژنو را باطل کند. هم دمکرات ها و هم جمهوری خواهان از اوباما انتقاد می‌کنند حتی به تهدید می‌کنند که تا سال نو لایحه قانونی در باره تشدید «تحریمات هسته ای» علیه ایران را به تصویب برسانند، آن وقت توافق های ژنو در عمل دفن خواهند شد.

به گزارش  انتخاب  ؛ صدای روسیه اضافه کرد: مقامات بلندپایه آمریکا در طول دو روز تعطیلی، مشغول مذاکره با قانونگذاران بودند و جان کری وزیر خارجه که خودش هم سناتور بود حتی یک پیام ویدیو خطاب به کنگره در توضیح جزییات توافقات ژنو را تهیه کرده و نسخه ای از آن را به اعضای سنا و کنگره آمریکا فرستاده شد.

به گفته خانم جن پساکی نماینده رسمی وزارت خارجه آمریکا تحریمات جدید علیه ایران مضر بوده و می‌تواند واکنش معکوسی ببار بیاورد، بعلاوه واشنگتن در انعقاد توافق های ژنو متعهد شده بود که « از وضع تحریمات جدید هسته ای علیه ایران امتناع خواهد ورزید».

پساکی گفت: وزیر امور خارجه سعی می‌کند این را به اطلاع همتایان پیشین خود برساند. این امر چند علت دارد. یکی از آن‌ها این است که این تحریمات می‌توانند سبب بروز شکاف در گروه 5+1 شود: کشور های عضو گروه 5 بعلاوه 1 (آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان) می‌توانند این برداشت را پیدا کنند که آمریکا توان اجرای بخش خودی تعهدات را نداشته و شانسی نمی‌دهد که مذاکرات پایان یابد. این امر ثمربخشی معکوسی داشته و ایرانی‌ها را وادار خواهد کرد که موضع سخت تر از پیش اتخاذ کنند.

کنگره و سنای آمریکا برای خراب کردن سیاست رئیس جمهور، ده روز وقت دارند. 2 دسامبر فقط سنا از تعطیلات بازگشته و 13 دسامبر دوباره به تعطیلات سال نو می رود. سنا کار خود را 9 دسامبر از سر گرفته و 20 دسامبر کار خود را برای روز میلاد مسیح می‌بندد و قرار است بعلاوه قضیه ایران 20 لایحه تعویق شده دیگر را بررسی و تصویب کند.

در مناسبات متقابل کاخ سفید و کنگره در 4 سال اخیر توازن نیرو در حال حرکت به این یا آن سو می باشد. در آخر سال جاری علاقمندی انتخاب کنندگان در طرف قانونگذاران نیست و محبوبیت اوباما نیز افت کرده و در از 39 تا 41 درصد است اما در مقایسه با کنگره این ریتینگ بالا است.

در آخر نوامبر سرویس گلاپ سقوط اعتماد به کنگره را در سطح بی سابقه 9 درصد را ثبت کرد. بنا به داده‌های اخیر اکثر آمریکایی ها – 44 درصد از توافق ها با ایران حمایت می‌کنند و فقط 22 درصد مخالف آن بودند. البته آمریکایی ها با احتیاط به ایران می نگرند ولی آمریکا اصلاً مایل نیست وارد یک جنگ دیگری بشود.

به احتمال قوی مبارزه اساسی حول ایران به سال آینده موکول خواهد شد. در اصل دولت اوباما حق دارد اعمال همه گونه تحریماتی را که کنگره بتواند تصویب کند برای شش ماه به تعویق بیاندازد. لیکن برای لغو تحریمات موافقت کنگره ضرورت دارد و این سووال مطرح می‌شود که کاخ سفید در عوض لغو تحریمات احتمالی علیه ایران چه چیزی را می‌تواند به کنگره پیشنهاد کند؟
 اخبار سیاست خارجی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
اوبامای ایرانی-بدل اوباما یا بازیگر نقش اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مدرس حوزه: اوباما ایرانی است



مدرس حوزه ,اصالت اوباما را ایرانی دانست و گفت: برك به معنی پشم شتر است و در تلفظ انگلیسی باراك خوانده می شود.حجت الاسلام عرفان ادامه داد: اجداد اوباما در بوشهر ایران به تولید و فروش پشم شتر مشغول بوده اند.

مدرس حوزه های علمیه قم با بیان اینكه تهاجم فرهنگی از قرآن سوزی و اهانت فیزیكی به قرآن مهم تر و تاثیر گذارتر است گفت: شبكه ماهواره ای فارسی وان به مراتب از قرآن سوزی در خیابان های واشنگتن اثرات مخرب بیشتری دارد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'حسن عرفان' روز پنجشنبه در همایش 'تكریم از پشتیبانان تعلیم و تربیت با رویكرد عدالت و بصیرت' استان كرمان از مبارزه با ایمان شیعیان با استفاده از ماهواره ها و شبكه های غیر اخلاقی به عنوان راه دوم نابود كردن تشیع یاد كرد.


وی گفت: شبكه ماهواره ای 'فارسی وان' كه به طور سلسله وار سریال هایی با ترجمه فارسی پخش می كند، درصدد وارد آوردن خدشه به ایمان مردم مسلمان ایران است.


وی تصریح كرد: شبكه فارسی وان و دیگر شبكه های ماهواره ای در صدد اشاعه ارتباطات نامشروع بین زن و مرد و سست كردن ریشه ایمان و قرآن در دل مردم هستند.


مدرس حوزه های علمیه قم با اشاره به اینكه دیش های ماهواره ای پرچم صهیونیست ها به شمار می روند گفت: این ابزار شیطانی است كه توسط صهیونیست ها مستقر شده اند تا ایمان، باور و قرآن مسلمانان را ریشه كن و نابود كنند.


افرادی که دیش ماهواره نصب می کنند در قرآن سوزی شریکند


وی اظهار داشت: افرادی كه دیش های ماهواره ای را در خانه های خود به منظور دیدن برنامه های مخرب نصب می كنند، در قرآن سوزی شریك هستند.


مدرس حوزه های علمیه قم، نصب دیش های ماهواره های صهیونیستی برای دیدن رقص و صحنه های غیر اخلاقی را نوعی قران سوزی معنوی، جنگ با قرآن و امام حسین (ع) و امام زمان (عج) دانست.


وی از بالا رفتن آمار طلاق در جامعه به عنوان كیفر قرآن سوزی معنوی یاد كرد و گفت: وجود بحرانهای معنوی نیز یكی دیگر از دلایل قرآن سوزی های معنوی است.


مدرس حوزه های علمیه قم، با بیان اینكه در طول تاریخ اهانت های فیزیكی زیادی نسبت به قرآن صورت گرفته است گفت: بعضی اوقات مسلمانان هم ندانسته در اهانت معنوی به قرآن شریك هستند.


وی از قرآن به عنوان كتاب زندگی، تعلیم و تربیت، دانشگاه، اقتصاد و سیاست یاد كرد و افزود: نخواندن قرآن، قرائت قرآن در زمان درگذشت افراد و سایر موارد شایع در جامعه از جمله اهانت های معنوی به این كتاب آسمانی است.


حجت الاسلام عرفان خارج كردن قرآن از متن زندگی را از جهالت های معنوی دانست و علت سوزاندن این كتاب الهی توسط یك كشیش آمریكایی را فتح مرزها و مغزهای جهان در هر لحظه توسط قرآن و به فضل خدای متعال و اسلام دانست.


وی همچنین با اشاره به سخنان امام جمعه نیویورك مبنی بر اینكه هر هفته تعدادی از غیر مسلمانان، به دین مبین اسلام روی می آورند گفت: در كشورهای اروپایی و آمریكا، مغزهای بزرگ و فرهیختگان لحظه به لحظه به اسلام روی می آورند.


نام حسین در شناسنامه اوباما نشانه سرایت اسلام به کاخ سفید است


وی با بیان اینكه اسلام به كاخ سفید نیز سرایت كرده است گفت: گرایش دختر بیل كلینتون و مادرش به اسلام و وجود نام حسین در شناسنامه اوباما یكی از نشانه های این مهم است.


وی با اشاره به اینكه نام رییس جمهوری آمریكا 'باراك حسین اوباما' است گفت: قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریكا نام حسین از اسم رییس جمهوری آمریكا حذف شد.


وی اصالت اوباما را ایرانی دانست و گفت: برك به معنی پشم شتر است و در تلفظ انگلیسی باراك خوانده می شود.


حجت الاسلام عرفان ادامه داد: اجداد اوباما در بوشهر ایران به تولید و فروش پشم شتر مشغول بوده اند.


وی به نقل از یكی از سیاستمداران جهان، آمریكا و اروپا را دارای سه فصل قدرت دانست و گفت: فصل اقتدار مالی، فصل اقتدار علمی و دانش و فصل سوم حاكمیت بر جهان، حاكمیت ایدئولوژی است.


می خواهند اسلام را با مسیحیت دربیاندازند


وی قرآن سوزی را یكی از راههای برانداختن تشیع در دنیا ذكر كرد و هدف از این اقدام را درانداختن مسیحیت با اسلام به جای پذیرفتن اسلام دانست.


عرفان با اشاره به اینكه تفكر بیگانگان در آتش زدن قرآن كریم این بود كه بعد از سوزاندن قرآن، مسلمانان نیز انجیل و تورات را خواهند سوزاند گفت: آنها در این تصور بودند كه با سوزاندن قرآن و اعتراض مسلمانان در سوزاندن كتب آسمانی دیگر افكار مسیحیت بر ضد اسلام و در راستای اسلام ستیزی و اسلام گریزی تحریك خواهد شد.


همایش 'تكریم از پشتیبانان تعلیم و تربیت با رویكرد عدالت و بصیرت' صبح امروز در مركز بین المللی علوم پیشرفته و علوم محیطی ماهان برگزار شد.../ایرنا