اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا در شیر وایتکس ریخته می شود؟!


عضو انجمن صنایع لبنی از استفاده برخی دامداران از وایتکس و آب ژاول به منظور کاهش میزان باکتری شیر و همچنین احتمال بازنگری در قیمت محصولات لبنی اوایل سال آینده خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: عضو انجمن صنایع لبنی از استفاده برخی دامداران از وایتکس و آب ژاول به منظور کاهش میزان باکتری شیر و همچنین احتمال بازنگری در قیمت محصولات لبنی اوایل سال آینده خبر داد.

هر از گاهی در مطبوعات اخباری مبنی بر استفاده از وایتکس در صنایع شیر در کشور منتشر می‎شود اما معلوم نیست این اخبار چقدر صحت دارد.

 محمد باهری در یک نشست خبری با بیان اینکه در تولید محصولات برخی از شرکت‌های صنایع لبنی، وایتکس و آب ژاول وجود دارد، گفت: برخی دامداران به دنبال کسب جایزه هستند و به همین دلیل سعی می‌کنند، باکتری موجود در شیر تولیدی خود را کاهش دهند که برای این کار از وایتکس یا آب ژاول استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی شرکت‌های تولید‌کننده محصولات لبنی دارای دستگاه‌هایی هستند که وجود وایتکس یا آب ژاول را در شیر تشخیص می‌دهد و این شرکت‌ها از شیر حاوی این دو ماده استفاده نمی‌کنند.

عضو انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه اکثر کارخانه‌های تولید محصولات لبنی از شیرخشک استفاده نمی‌کنند، افزود: وقتی واردات شیرخشک کاهش یابد، برخی کارخانه‌ها نسبت به تبدیل شیر به شیرخشک و ایجاد ارزش افزوده بالا اقدام می‌کنند که این مسئله، شیر مورد نیاز صنایع لبنی را کاهش می‌دهد.

باهری با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی امسال ۱۵ درصد افزایش داشته است، گفت: در صورت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت انرژی، قیمت تمام شده محصولات لبنی نیز افزایش می‌یابد و در این راستا منتظریم در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی، سازمان حمایت بعد از بهار سال آینده قیمت‌ جدید محصولات لبنی را اعلام کند. وی با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری، شرکت‌های صنایع لبنی با ضرر روبه‌رو بودند، گفت: بعد از بازنگری در قیمت‌ها، وضعیت این صنایع بهبود یافت.

ساخت بزرگ‌ترین بستنی دنیا در ایران

 سارا میرزایی، مدیر عامل یک شرکت لبنی اظهار داشت: سرانه مصرف بستنی در ایران طی پنج سال گذشته رشد قابل قبولی داشته به طوری که در حال حاضر به ازای هر نفر 5 . 1 کیلوگرم است.

میرزایی در ادامه از ساخت بزرگترین بستنی دنیا و ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس خبر داد و گفت: این بستنی ۱۳ فروردین سال آینده توسط شرکت چوپان ساخته و به صورت رایگان به مردم عرضه می‌شود.

وی افزود: وزن بزرگ‌ترین بستنی دنیا ۵ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم است که از ساعت ۱۱ صبح روز ۱۳ فروردین ماه در مجموعه تفریحی توچال به نمایش گذاشته می‌شود. باهری با بیان اینکه برای تولید این بستنی یک میلیارد تومان سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است، افزود: سال آینده شش محصول جدید به بازار عرضه خواهیم کرد.


ویدیو مرتبط :
وایتکس و ببرها!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عضو انجمن صنایع لبنی:وجود وایتکس در شیر تولیدی دامداران به منظور کاهش میزان باکتری و بازنگری در قیمت محصولات لبنی



عضو انجمن صنایع لبنی خبر داد

وجود وایتکس در شیر تولیدی دامداران/ساخت بزرگترین بستنی دنیا در ایران

عضو انجمن صنایع لبنی از استفاده برخی دامداران از وایتکس و آب ژاول به منظور کاهش میزان باکتری شیر و همچنین احتمال بازنگری در قیمت محصولات لبنی اوایل سال آینده خبر داد.

 

وایتکس در شیر,وجود وایتکس در شیر

به گزارش فارس، محمد باهری امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه در تولید محصولات برخی از شرکت‌های صنایع لبنی، وایتکس و آب ژاول وجود دارد، گفت: برخی دامداران به دنبال کسب جایزه هستند و به همین دلیل سعی می‌کنند، باکتری موجود در شیر تولیدی خود را کاهش دهند که برای این کار از وایتکس یا آب ژاول استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برخی شرکت‌های تولید‌کننده محصولات لبنی دارای دستگاه‌هایی هستند که وجود وایتکس یا آب ژاول را در شیر تشخیص می‌دهد و این شرکت‌ها از شیر حاوی این دو ماده استفاده نمی‌کنند.

عضو انجمن صنایع لبنی با بیان اینکه اکثر کارخانه‌های تولید محصولات لبنی از شیرخشک استفاده نمی‌کنند، افزود: وقتی واردات شیرخشک کاهش یابد، برخی کارخانه‌ها نسبت به تبدیل شیر به شیرخشک و ایجاد ارزش افزوده بالا اقدام می‌کنند که این مسئله، شیر مورد نیاز صنایع لبنی را کاهش می‌دهد.

باهری با بیان اینکه قیمت محصولات لبنی امسال 15 درصد افزایش داشته است، گفت: در صورت اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت انرژی، قیمت تمام شده محصولات لبنی نیز افزایش می‌یابد و در این راستا منتظریم، تا در صورت اجرای فاز دوم هدفمندی، سازمان حمایت بعد از بهار سال آینده قیمت‌ جدید محصولات لبنی را اعلام کند.

وی با بیان اینکه در نیمه اول سال جاری، شرکت‌های صنایع لبنی با ضرر روبرو بودند، گفت: بعد از بازنگری در قیمت‌ها، وضعیت این صنایع بهبود یافت.

* ساخت بزرگترین بستنی دنیا در ایران

به گزارش فارس، سارا میرزایی مدیر عامل شرکت چوپان نیز در این نشست خبری اظهار داشت: سرانه مصرف بستنی در ایران طی 5 سال گذشته رشد قابل قبولی داشته به طوری که در حال حاضر به ازای هر نفر 1.5 کیلوگرم است.

وی ادامه داد: بیشترین سرانه مصرف بستنی به آمریکا اختصاص دارد که 6 کیلوگرم است و سرانه مصرف بستنی در کشورهایی مانند سوئیس و نیوزیلند نیز به 3.5 تا 4 کیلوگرم می‌رسد.

باهری با بیان اینکه تولید بستنی سالم، شرایط خاصی را نیاز دارد، گفت: برای تولید بستنی سالم باید به جای روغن نباتی از خامه و کره استفاده شود و علاوه بر این، پایین بودن میزان مصرف شکر نیز از دیگر ویژگی‌های بستنی سالم است.

میرزایی در ادامه از ساخت بزرگترین بستنی دنیا و ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس خبر داد و گفت: این بستنی 13 فروردین سال آینده توسط شرکت چوپان ساخته و به صورت رایگان به مردم عرضه می‌شود.

وی افزود: وزن بزرگترین بستنی دنیا 5 هزار و 200 کیلوگرم است که از ساعت 11 صبح روز 13 فروردین ماه در مجموعه تفریحی توچال به نمایش گذاشته می‌شود.

باهری با بیان اینکه برای تولید این بستنی یک میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش‌بینی شده است، افزود: سال آینده 6 محصول جدید به بازار عرضه خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه سراسری دامداران :مشاهده وایتکس در شیر را تکذیب می‌کنم/طرح دعوا در دادگاه

رئیس اتحادیه سراسری دامداران در واکنش به خبر عضو صنایع لبنی مبنی بر مشاهده وایتکس در شیر تولیدی،‌با بیان اینکه طرح این صحبت‌ها تهمت به دامدار است، گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم و به زودی به خاطر این موضوع در دادگاه طرح دعوا می‌شود.

سیروس روستا در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به خبر انجمن صنایع لبنی مبنی بر وجود وایتکس در شیر تحویلی دامداران افزود: چنین صحبت‌هایی تهمت به دامدار است، در حالی که دامدار با اعتقاد به سفیدی شیر هدفی جز تحویل شیر سالم برای مردم ندارد. 

روستا گفت: کارخانه‌های لبنی با چندین بار فرآوری شیر رمق آن را گرفته و به هیچ عنوان ارزش و مزه اصلی شیر را ندارد و صنایع لبنی با این کارها می‌خواهد فرافکنی کند.

رئیس اتحادیه سراسری دامداران ادامه داد: اگر دامداران شیر خام تولیدی خود را به صورت مستقیم عرضه کنند، آن موقع مردم متوجه طعم و مزه اصلی و در عین حال ارزش واقعی شیر خواهند شد.

*مردم قضاوت کنند، سال گذشته شیر چقدر افزایش داشت

وی در پاسخ به ادعای افزایش 15 درصدی شیر و فرآورده‌های لبنی از سوی عضو صنایع لبنی افزود: مردم می‌توانند قضاوت کنند که شیر و فرآورده‌های لبنی از سوی کارخانه‌ها سال گذشته چقدر افزایش یافت، زیرا مردم هر روز این محصولات را می‌خرند و نیازی به گفتن نیست.

روستا همچنین ادامه داد: کارخانه‌های لبنی با انواع ترفندها واردات شیر خشک را با هدف اینکه با آب قاطی کنند و به مردم بدهند، آزاد کرده‌اند.

*شیری که کارخانه‌ها می‌دهند، مزه ندارد

وی ادامه داد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که قبل از آزاد شدن واردات شیرخشک طعم و مزه شیر بهتر بود، اما با آزاد‌شدن واردات به دلیل اینکه کارخانه‌های لبنی شیرخشک را با آب مخلوط می‌کنند، مزه آن نیز از بین رفته است.

*صنایع لبنی 12 کیلو آب را با یک کیلو شیر خشک مخلوط می‌کنند و به مردم می‌دهند

روستا گفت: کارخانه‌‌های لبنی نیز معمولاً 11 تا 12 کیلوگرم آب را با یک کیلوگرم شیرخشک مخلوط می‌کنند و به مردم می‌دهند و به این دلیل همیشه به رغم تولید مناسب شیر خشک در داخل حامی واردات شیرخشک هستند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه به دلیل افزایش مناسب شیرخشک در کشور نیمه اول سال 22 هزار تن شیرخشک صادر شد، اما در نیمه دوم سال با آزادسازی واردات 15 هزار تن شیرخشک وارد کشور شده است.

رئیس اتحادیه سراسری دامداران تأکید کرد: درباره ادعای این عضو صنایع لبنی در دادگاه طرح دعوا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی فارس امروز عضو انجمن صنایع لبنی از وجود وایتکس و آب ژاول در شیر تحویلی دامداران خبر داده است که به گفته وی برخی دامداران به دنبال کسب جایزه هستند و  سعی می‌کنند، باکتری موجود در شیر تولیدی خود را با این روش کاهش دهند./فارس