اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا حکم ریحانه جباری فردا اجرا می شود؟


پدر ریحانه جباری گفت که عصر امروز همراه با مادر ریحانه برای آخرین ملاقات قبل از اجرای حکم قصاص دخترشان به زندان شهر ری رفته اند.

ایسنا: پدر ریحانه جباری گفت که عصر امروز همراه با مادر ریحانه برای آخرین ملاقات قبل از اجرای حکم قصاص دخترشان به زندان شهر ری رفته اند.

فریدون جباری اظهار کرد: امروز با ما تماس گرفتند و ما برای ملاقات به زندان رفتیم.

وی افزود: در آنجا به ما گفتند که ریحانه را برای اجرای حکم میبرند ولی نگفتند که کجا حکم اجرا می شود.

وی گفت: ساعت پنج تا حدود ساعت هفت ملاقات انجام شد.


ویدیو مرتبط :
ریحانه جباری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت حکم قصاص "ریحانه جباری"



اخبار,اخبار حوادث ,قتل

 

اخبار حوادث - آخرین وضعیت حکم قصاص "ریحانه جباری"

وکیل مدافع ریحانه جباری می‌گوید با مراجعه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران، رای کامل این پرونده را دریافت کرده و بر اساس آن قصد دارد درخواست اعاده دادرسی کند.

محمدعلی جداری فروغی در گفت‌وگو با ایسنا، در این‌باره اظهار کرد: خوشبختانه با مراجعه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران توانستیم از بدل پرونده فتوکپی کامل رای بدوی صادره را دریافت کنیم و جالب توجه است که در صفحه 18 دادنامه که قبلا اعلام کرده بودم در پرونده اجرای احکام موجود نبود، مطالب بسیار مهمی از دفاعیات ریحانه جباری ذکر شده است که من در مرحله اعاده دادرسی از این موارد استفاده خواهم کرد.

وی گفت: با توجه به این موارد در حال حاضر در حال تنظیم درخواست اعاده دادرسی با مدارک و دلایل مثبته هستم.

وی درباره سحر مهابادی موکل دیگرش که به قصاص نفس محکوم شده و گفته می‌شد در هفتم خردادماه سال جاری اعدام خواهد شد، گفت: خوشبختانه با بررسی مجدد پرونده در دادستانی تهران، دادستان محترم تهران آقای جعفری دولت‌آبادی در نامه‌ای که در تاریخ 13 خردادماه خطاب به دادسرای جنایی تهران در مورد سحر مهابادی مرقوم فرموده‌اند: «... 5- محکوم‌علیه سحر مهابادی منفرد: صرف‌نظر از ایراد ماهوی در رای، حسب صورت جلسه مورخ 92/11/21 تنظیمی در اجرای احکام دادسرای جنایی ولی دم اعلام گذشت مشروط نموده است. اظهارات وی بدین شرح است: «بنده به خاطر مادر سحر مهابادی حاضرم از قصاص گذشت نمایم، اما به شرط حداکثر مجازات زندان و پدر ایشان نیز باید به خاطر اشتباهات خودش تقاص بدهد و مبلغی را پرداخت کند (یعنی باید دار و ندارش را بدهد) زیرا خودش گفته که چک سفید امضا می‌دهد». این اظهارات ولی دم به نوعی گذشت مشروط موضوع ماده 361 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 است که مقرر می‌دارد «اگر مجنی علیه یا ولی دم گذشت و اسقاط حق قصاص را مشروط به پرداخت وجه‌المصالحه یا امر دیگری کند، حق قصاص تا حصول شرط برای او باقی است». در مانحن فی نیز ولی دم گذشت خود را مشروط به ارائه چک سید امضا توسط پدر قاتل نموده است. از پدر قاتل در این خصوص اخذ توضیح شود تا چنانچه موافق باشد و چک سفید امضا ارائه کند شرط محقق شده و قصاص منتفی خواهد شد.

جعفری دادستان عمومی و انقلاب تهران».

وی اظهار کرد: امروز به اتفاق حیدر مهابادی منفرد (پدر سحر مهابادی) به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران رفتیم و طی صورت‌جلسه‌ای حیدر مهابادی رسما اعلام و امضا نمود که با شرط پیشنهادی ولی دم موافق است و چک سفید امضا هم می‌دهد.

فروغی گفت: من از دادستان محترم تهران و همچنین دادسرای جنایی و اجرای احکام این مرجع تشکر می‌کنم که در یک روند حقوقی و با بررسی دقیق پرونده‌ها تلاش در احقاق حق دارند.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی در امر قصاص اگرچه رسیدگی و حکم صادر می‌کند ولی النهایه محکوم و اولیای دم دو طرف قضیه هستند و رسیدگی دقیق می‌تواند حقوق هر دو طرف دعوا را تضمین کند.

این وکیل دادگستری گفت: در این پرونده همان‌طور که دادستان محترم اشاره کرد‌ه‌اند ایرادات حقوقی وجود داشته است که من قصد داشتم به استناد آن ایرادات، درخواست اعاده دادرسی کنم ولی با نامه دادستان محترم و اینکه تصور می‌کنم اولیای دم که گذشت مشروط خود را اعلام کردند با قبول ارائه و سپردن چک سفید امضا توسط پدر موکل، مساله تمام شده تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، سحر مهابادی در تاریخ 22/ 1/ 88 در درگیری با شوهرش و ضمن دفاع از خود با چاقو ضربه‌ای به شوهرش زده و او مدتی بعد درگذشته است. این پرونده در تاریخ 31/2/89 در شعبه 74 کیفری استان تهران به ریاست آقای حسن تردست رسیدگی و در آن حکم قصاص صادر شده است.

سحر مهابادی ابتدا وکیل تسخیری داشته و بعد محمدعلی جداری فروغی به صورت افتخاری و رایگان وکالت او را بر عهده گرفته است.
اخبار حوادث - ایسنا