اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا توپولوف‌های روسیه به ایران باز می‌گردند؟



اخبار,اخباراجتماعی,هواپیماهای توپولوف

 

 اخبار اجتماعی - آیا توپولوف‌های روسیه به ایران باز می‌گردند؟

 رییس طرف روسی یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با تاکید بر اینکه توپولوف‌ها از مطمئن ترین هواپیماها هستند خاطرنشان کرد: آماری از سقوط هواپیمای توپولوف در ایران ندارم و در صورتی که ایران بخواهد روسیه علاقه مند است هواپیماهای TU-204 را به ایران وارد کند.

الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به سابقه سقوط هواپیماهای توپولوف در ناوگان هوایی ایران چه تضمینی وجود دارد که ورود هواپیماهای TU-204 به ایران باعث بروز سوانح هوایی جدید در صنعت هوایی ایران نشود اظهار کرد: سوال جالبی است. اولا که ما آمار سقوط هواپیمای توپولوف را در ایران نداریم اما هواپیماهای توپولوف مطمئن ترین هواپیماها هستند. وی افزود: توپولوف‌ها طی 30 سال گذشته در قلمرو روسیه پرواز می‌کردند و اطلاعات دیگری دارم که براساس آن مطمئن ترین هواپیماها توپولوف‌ها هستند. هواپیماهای TU-204 هواپیمای جدیدی است که جنبه امنیتی و کیفی آن مورد اثبات قرار گرفته است.

رییس طرف روسی یازدهمین کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه در ادامه افزود: با توجه به نیاز ناوگان هواپیمایی ایران به ناوگان جدید و مطمئن بودن این هواپیماها در صورتی که طرف ایرانی بخواهد روسیه علاقه مند است که این هواپیماها را به ایران صادر کند. نواک همچنین تاکید کرد: هواپیمای TU-204 از نظر کیفی مطمئن است و تست‌های لازم بر روی آن انجام شده است. نواک در مراسم اختتامیه یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی و تجاری ایران و روسیه از ورود هواپیماهای TU-204 به ناوگان هوایی ایران در قالب امضای سند همکاری خبر داد.
 
 اخبار اجتماعی - ایسنا
 


ویدیو مرتبط :
آیا دوربین های فوری سطح بالا باز می گردند؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان کری:اسد حتی بعد از هشدارهایی که از طرف ایران و روسیه دریافت کرد باز هم از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد



جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا


در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا
جان کری ادعاهایش درباره حمله شیمیایی در سوریه را تکرار کرد

وزیر خارجه آمریکا ادعاهای قبلی درباره حمله شیمیایی در سوریه را تکرار کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در جلسه استماع کمیته روابط خارجی سنا بار دیگر ادعاهای قبلی درباره استفاده دولت سوریه از سلاح‌های کشتار جمعی را تکرار کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: «بشار اسد حتی بعد از هشدارهایی که از طرف ایران و روسیه دریافت کرد باز هم از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرد.»

جان کری افزود: «حتی افرادی که باب میلیشان از واقعیت‌ها گذر می‌کنند هم می‌توانند به صراحت بگویند که این اتفاق رخ داد و رژیم بشار اسد این کار را انجام داد.»

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: «بعضی‌ها در کمال تعجب در اطلاعاتی که ما ارائه کردیم، تردید کردند.»

وی تأکید کرد: «ما می‌توانیم با یقین کامل به شما بگوییم که رژیم اسد آن حمله شیمیایی را انجام داد.»

رئیس‌جمهور آمریکا چند روز پیش در سخنرانی کاخ سفید اعلام کرد اگرچه می‌تواند بدون مجوز کنگره به سوریه حمله کند اما تصمیم دارد برای اقدام نظامی در سوریه از کنگره اجازه بگیرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی مطرح شد که رأی کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل درباره استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هنوز اعلام نشده است.

لفاظی‌های جنگ‌طلبانه در سوریه پس از آن بالا گرفت که مقامات کشورهای غربی ادعا کردند در منطقه غوطه‌الشرقیه از حمله شیمیایی علیه مخالفان استفاده شده است.

استفاده از سلاح‌های شیمیایی چند روز پیش در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه هر گونه استفاده از سلاح‌های شیمیایی را رد کرده و به بازرسان سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده تحقیق کنند.

علی‌رغم این، دولت آمریکا ضمن کوبیدن بر طبل جنگ در سوریه گفته دولت سوریه برای اعتمادسازی دیر وارد عمل شده است.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت‌های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری‌های این کشور از آن زمان کشته شده‌اند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قدرت‌های غربی و متحدان آنان در منطقه به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شبه‌نظامیان معارض دولت در سوریه حمایت می‌کنند./فارس