اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا تهدید جنگ، برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند؟



آیا تهدید جنگ، برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند؟

سخنان نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران، سخنان رئیس سازمان انرژی اتمی کشور درباره پیشرفت های هسته ای، برنامه گفت و گوهای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در تهران، وظیفه دولت اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران و بازتاب تشکیل یگان زنان در پلیس ضدشورش ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به گزارش «تابناک»، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز گذشته بار دیگر سخنانی را درباره ایران بیان کرده که در روزنامه «تایمز اسرائیل» انتشار یافته است.

به نوشته این روزنامه، نتانیاهو که درباره مواضعش در عرصه سیاست خارجی سخن می گفته، در پاسخ به سوالی درباره تفاوت مواضع آمریکا و رژیم اسرائیل در قبال ایران، اظهار داشته: «من صادقانه امیدوارم که تحریم های بین المللی که بخش مهمی از سیاست مهار هستند، ادامه پیدا کنند. [اما] اوباما پیش از این گفته که اسرائیل باید خودش توانایی دفاع از خود را داشته باشد». وی همچنین بار دیگر ضمن تکرار ادعاهای خود درباره مشابهت وضع کنونی با زمان جنگ جهانی دوم، گفته جامعه بین المللی باید با توجه به این تجربه و واقعه هولوکاست، جهت سیاست خود در قبال ایران را تعیین کند.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در خبری مربوط به برنامه هسته ای، روزنامه «چاینا دیلی» سخنان روز گذشته فریدون عباسی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه به نقل از عباسی می نویسد با وجود تحریم های هدایت شده از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی، ایران در حوزه فناوری هسته ای به پیشرفت دست یافته است.

عباسی همچنین گفته: «ما در عرصه های اکتشاف، استخراج و تولید مواد مرتبط با صنعت هسته ای خودکفا بوده و نیازمند دیگر کشورها نیستیم». چاینا دیلی ضمن نقل بخش های دیگری از سخنان عباسی، اشاره می کند که این سخنان در حالی بیان می شود که قرار است فردا، ملاقاتی میان ایران و هیئتی از آژانس بین المللی انرژی اتمی صورت بگیرد. 

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در همین رابطه، روزنامه «گالف تودی» می نویسد تهران روز چهارشنبه برای انجام مذاکراتی میزبان گروهی از دیپلمات های آژانس بین المللی انرژی اتمی خواهد بود. این روزنامه اشاره می کند که علاوه بر این گفت و گوها، قرار است دور جدید مذاکرات میان و کشورهای عضو گروه 1+5 نیز به زودی و احتمالاً اواخر همین ماه برگزار شود.

گالف تودی می نویسد به اعتقاد برخی ناظران، ایران منتظر است تا پس از برگزاری ملاقات با آژانس، نظر قطعی خود را درباره تاریخ مذاکره با 1+5 اعلام کند؛ اما با توجه به اظهارنظرهای اخیر «یوکیا آمانو»، مدیر کل آژانس، امیدها به حصول توافقی بر سر برنامه هسته ای ایران در این گفت و گوها چندان زیاد نیست. در این مطلب به مهمترین موارد اختلاف نظر ایران و آژانس نیز اشاره شده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در همین حال، روزنامه «لس آنجلس تایمز» در مطلبی به بررسی این موضوع پرداخته که آیا تهدید به جنگ، ایران را وادار به توافق بر سر برنامه هسته ای خود خواهد کرد یا خیر. «دویل مک مانوس»، نویسنده این مطلب، سال 2013 را سالی تعیین کننده برای موضوع هسته ای ایران دانسته و مدعی است برخی دیگر از تحلیلگران، از جمله «دنیس راس»، مشاور سابق امنیت ملی اوباما نیز با وی هم عقیده هستند. مک مانوس اشاره می کند که به اعتقاد راس، آنچه دولت اوباما و به ویژه وزیر دفاع جدید این کشور باید به عنوان مهمترین وظیفه خود به آن نگاه کنند، متقاعد کردن ایران به پذیرش این امر است که اوباما نسبت به ورود به جنگ در صورت ساخت سلاح هسته ای از سوی ایران، جدی است. با این حال، به اعتقاد مک مانوس، ایران نیز در این زمینه هشیار بوده و تاکنون اجازه رسیدن اوضاع به نقطه بحرانی را نداده است و بر این اساس، شاید سال 2013 نیز شاهد روند تازه ای در زمینه برنامه هسته ای ایران نباشد.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در نهایت،  سایت خبری «گلوبال پست» موضوع به کارگیری نیروهای زن در پلیس ضدشورش ایران را مورد توجه قرار داده است. این سایت به نقل از سردار حسن کرمی، فرمانده یگان ویژه نیروی انتظامی ایران از تشکیل یگان زن در این واحد از پلیس ایران خبر داده است. این سایت همچنین اشاره می کند که مأموریت این یگان در پلیس ضدشورش ایران تعریف شده و این مأموریت در بخش های شناسایی، حین عملیات، دستگیری، انتقال و بازجویی ها خواهد بود. گلوبال پست معتقد است این اقدام احتمالاً با تمهیدات امنیتی برای برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری در ایران ارتباط دارد./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
تهدید جنگ هسته ای با ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هاگل:درصورت لزوم باید از گزینه نظامی نیز برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران استفاده کرد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 

منابع پنتاگون: هاگل موضع سختی درباره ایران دارد

خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از برخی منابع در وزارت دفاع آمریکا نوشت که چاک هاگل نامزد وزارت دفاع در کابینه دوم باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا موضع سرسختانه ای در قبال ایران دارد.

به گزارش عصر ایران آسوشیتدپرس به نقل از برخی منابع در پنتاگون نوشت هاگل روز چهارشنبه در جلسه ای خصوصی با برخی از مقامات پنتاگون اعلام کرده است وی آن گونه که گفته می شود موضع نرمی در قبال برنامه هسته ای ایران ندارد.

آسوشیتد پرس به نقل از یک منبع در پنتاگون که در آن جلسه حضور داشته نوشت که هاگل در  جلسه خصوصی روز چهارشنبه گفته است که مواضع او در قبال ایران سوء برداشت شده و وی طرفدار سرسخت تشدید فشارهای بین المللی و تحریمی علیه ایران است.

هاگل گفته است که وی نیز معتقد است باید فشارها را علیه ایران تشدید کرد و در صورت لزوم حتی از گزینه نظامی نیز برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران استفاده کرد.

هاگل باید در هفته های آینده در جلسه استماع سنا حاضر شود تا درباره برنامه هایش برای هدایت و مدیریت وزارت دفاع آمریکا و نیز سوالات سناتورها درباره موضوعات گوناگون در حوزه دفاعی و امنیت ملی آمریکا پاسخ دهد.

این سناتور سابق جمهوریخواه منتقدانی سرسخت در کنگره دارد و گفته می شود در صورت تداوم این مخالفت ها ممکن است نتواند از سنا مجوز نشستن بر صندلی وزارت دفاع آمریکا را کسب کند.

مقامات رژیم صهیونیستی و لابی حامی اسراییل در آمریکا نیز در موضع گیری های گوناگون نگرانی خود را از مواضع هاگل در قبال اسراییل و نیز ایران ابراز نگرانی کرده اند./عصرایران