اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آیا اوباما اعراب را باز هم ناامید می کند؟



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,اجلاس کمپ دیوید

مقامات عربی گفته اند این تشکیلات می تواند شامل بیست تا چهل هزار نیرو باشد. البته برخی از کارشناسان بر این باورند که لحن کاخ سفید درباره تشکیل چنین نیرویی مبهم است.

پولیتیکو نوشت: کشورهای عربی تشکیل یک نیروی واکنش سریع را با تایید امریکا بررسی می کنند.

 

به دنبال اجلاس کمپ دیوید که ظاهرا هیچ نتیجه ای به همراه نداشت به نکته ای در بیانیه مشترک اشاره می شود که می تواند دستاورد بزرگی محسوب شود و آن احتمال حمایت آمریکا از تشکیل نیروی جدید واکنش سریع کشورهای عربی است.‌

این موضوع برای برخی از ناظران سیاست خارجی حائز اهمیت است چرا که تعدادی از مقامات دولت اوباما درباره تاثیرات بی ثبات کننده احتمالی ایجاد نیروی واکنش سریع توسط کشورهایی که اکثرا سنی هستند ملاحظاتی دارند.

مقامات عربی گفته اند این تشکیلات می تواند شامل بیست تا چهل هزار نیرو باشد. البته برخی از کارشناسان بر این باورند که لحن کاخ سفید درباره تشکیل چنین نیرویی مبهم است.

این موضوع قبلا هم مطرح شده اما به جایی نرسیده بود و با ظهور گروههای شبه نظامی مثل داعش و احساس خطر کشورهای عربی در مورد نفوذ ایران در منطقه دوباره مطرح شد و جان تازه ای گرفت. اوباما از یک طرف می خواهد آمریکا را از درگیری نظامی در منطقه رها کند و از طرف دیگر هم نگران تسلیم کردن منطقه نفت خیز و مهم استراتژیک به دیگری است.

یک نیروی واکنش سریع عرب می تواند موجب بی ثباتی و خوشنت های بیشتر با عواقب غیرقابل پیش بینی در منطقه خاورمیانه شود.

ترکیب هر گونه نیروی نظامی عرب احتمالا اینگونه خواهد بود که رهبری آن را کشورهایی مثل مصر یا عربستان که خودشان را با گروههای افراطی سنی مثل القاعده و داعش و همینطور ایران و عواملش در جنگ می بینند بر عهده خواهند داشت.

ری تکیه کارشناس شورای روابط خارجه آمریکا می گوید:« همکاری این کشورها بطور سیستماتیک با همدیگر کار دشواری است.

وقتی کشورهای منطقه با توانایی های محدودشان در جنگی داخلی مداخله می کنند اوضاع خراب تر می شود.»

 

اخبار سیاست خارجی - تیک

 


ویدیو مرتبط :
و باز هم نوابغ اعراب حاشیه خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

باز هم پدر باراک اوباما دردسر آفرید+سند



   اوباما,پدر اوباما,عکس پدر اوباما,اخبار سیاسی,اخبار اجتماعی,

 

باز هم پدر باراک اوباما دردسر آفرید+سند

آمریکا - ملیت باراک اوباما بزرگ در 5 سال گذشته همواره خنجری بر گردن رئیس جمهوری امریکا بوده است

همزمان با آغاز فصل انتخابات در امریکا باز هم مخالفان باراک اوباما رئیس جمهوری دموکرات آمریکا به دنبال بهانه ای برای بر زمین کوبیدن وی و زیر سوال بردن هویت آمریکایی اش هستند. این بار گاردین با انتشار یک سند اثبات کرده که نام پدر باراک اوباما زمانی در لیست کنیایی هایی بوده است که حضور آنها در امریکا خطرناک اعلام شده بود. این روزنامه انگلیسی در این خصوص می نویسد: نام باراک اوباما پدر در سندی دیده می شود که در آن امریکایی ها در مخابره اطلاعاتی به انگلیس اعلام کرده اند که  کنیایی هایی که نامشان در این لیست دیده می شود می توانند برای امریکا خطرآفرین باشند.

 

 

   اوباما,پدر اوباما,عکس پدر اوباما,اخبار سیاسی,اخبار اجتماعی,

تاریخ این مکاتبه به سال 1959 بازمی گردد و در آن مقام های امریکایی ابراز نگرانی کرده اند که جوانان کنیایی که به اسم تحصیل به امریکا می آیند پس از مدتی احساس تنفر از سفیدپوستان را در خود پرورش داده و البته احساساتی کاملا ضدامریکایی هم پیدا می کنند. در ادامه مدارک افشا شده دیده شده است که امریکایی ها نسبت به اعطای پذیرش به پدر رئیس جمهوری فعلی امریکا برای تحصیل در دانشگاه هاوایی نیز اعتراض هایی را وارد کرده اند.

یک سال پس از تاریخ این سند ، باراک اوباما پدر در کلاس زبان روسی دختری امریکایی را دیده و در سال 1961 با او ازدواج می کند. حاصل این ازدواج پسری است با همان نام باراک اوباما که در سال 2008 میلادی نامش به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا ثبت شد. پدر باراک اوباما در سال 1982 در سانحه رانندگی در نایروبی کشته شد. پدربزرگ کنیایی او در سال 1949 به اتهام شرکت در جنبش استقلال کنیا توسط انگلیسی ها شش ماه بازداشت شده بود./خبرآنلاین