اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آگهی پر از گاف گروه های ضد ایرانی در شبکه های آمریکا/وقتی قم در شمال تهران قرار می گیرد و مذاکرات پایان یافته اعلام می شود



  اخبارسیاست خارجی - نشنال اینترست:
آگهی پر از گاف گروه های ضد ایرانی در شبکه های آمریکا/وقتی قم در شمال تهران قرار می گیرد و مذاکرات پایان یافته اعلام می شود

این آگهی احتمالا مشهورترین آگهی در رابطه با حمله و تهاجم در تاریخ آمریکا است. دختری که در مزرعه ای ایستاده و در حال چیدن برگ های گل افتاب گردان است و ناگهان صدایی از پشت بلند گو شنیده می شود و شمارش معکوس آغاز شده و به صفر می رسد. صفحه سفید می شود و ناگهان دودی ناشی از انفجاری اتمی ظاهر می شود. سپس گوینده می گوید: این همان خطری است که می گفتیم.

نشال اینترست نوشت: این آگهی احتمالا مشهورترین آگهی در رابطه با حمله و تهاجم در تاریخ آمریکا است. دختری که در مزرعه ای ایستاده و در حال چیدن برگ های گل افتاب گردان است و ناگهان صدایی از پشت بلند گو شنیده می شود و شمارش معکوس آغاز شده و به صفر می رسد. صفحه سفید می شود و ناگهان دودی ناشی از انفجاری اتمی ظاهر می شود. سپس گوینده می گوید: این همان خطری است که می گفتیم.

به گزارش انتخاب ، گوینده آگهی در ادامه می گوید: باید بین جهانی که کودکان می توانند در آن زندگی کنند یا به قهقرا بروند، یکی را انتخاب کنید. یا باید یکدیگر را دوست داشته باشید یا بمریرید. به پرزیدنت جانسون رای دهید. اگر در خانه بخوانید، خطر کرده اید.

اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات هسته ای با ایران


این اگهی تبلیغاتی، بخشی از تلاش های گسترده ی کمپین انتخاباتی «جانسون» برای به تصویر کشیدن «بری گولد واتر» به عنوان تندرویی که امریکا را به مسیر رویای رویی با شوروی می کشاند، بود.

جانسون از طریق این اگهی توانست گولد واتر را شکست دهد و 36مین رئیس جمهور آمریکا شود.

اکنون این اگهی به شکل دیگری احیا شده و از شبکه های آمریکا پخش می شود. این اگهی که «افتاب گردان 2» نام دارد و توسط یک گروه ضدایرانی تولید شده، چگونگی رفتار دولت اوباما در قبال برنامه هسته ای ایران را هدف گرفته است.

گوینده در این آگهی می گوید: ما یا در مقابل حامیان تروریسم می ایستیم یا همراه با متحدانمان خطر از دست دادن آزادی که آن را گرامی می داریم را تجربه می کنیم. ما نباید اجازه دهیم دولت ایران به بمب هسته ای دست پیدا کند. پرزیدنت اوباما فرصت توقف آن را دارد اما در حال شکست خوردن است. به ما پیوندید و بیایید آمریکا را امن کنید.

این ویدیو بینندگان را به شبکه ای از وب سایت های ضدایرانی ارجاع می دهد. در این سایت ها نقشه ای از مراکز هسته ای ایران منتشر شده است.

اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات هسته ای با ایران


نشنال اینترست در ادامه با لحن طنزآمیز نوشته است: این نقشه تصویری جالب توجه و متفاوت از جغرافیای ایران ارائه می دهد. شهر مذهبی قم که درحالت عادی در جنوب تهران قرار دارد به استراحت رفته و منطقه خود را به شمال تهران و در نزدیک دریای خزر تغییر داده است. تاسیسات غنی سازی نظنز به بیابان ها در شمال شرقی ایران منتقل شده است. معدن اورانیوم در یزد نیز که در خود شهر یزد قرار دارد در منطقه ای دیگر به تصویر کشده شده است.

در این وب سایت ها مذاکرات هسته ای با ایران که منابع متعارف می گویند در 24 نوامبر به پایان می رسد، در وقاع 20 جولای به پایان رسیده است.

اخبار,اخبارسیاست خارجی,مذاکرات هسته ای با ایران


این وبسایت ها با انتشار عکسی نوشته اند که مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 شکست خوردو در 20 جولای به پایان رسیده است.

این نشریه آمریکایی در پایان نوشت: این اگهی به دنبال آن است که بگوید، اوباما فرصتی برای متقوف ساخت ایران دارد اما رویکردش موفقیت امیز نیست. بنابراین سیاست دیر باید پیگری شود: بله، بمباران تاسیسات ایران.
 اخبار سیاست خارجی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
اعلام توافق ایران و ۱+۵ در پایان مذاکرات ژنو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیام پکن برای تهران قبل از آغاز مذاکرات ایران و 1+5 /هاآرتص: انزوای ایران پایان یافته/حتی دوستان نزدیک اسرائیل هم از ایران دوری نمی‌کنند



مذاکرات ایران و 1+5 ,مذاکرات ژنو

 پیام پکن برای تهران قبل از آغاز مذاکرات ایران و 1+5

 معاون وزیر امور خارجه چین در آخرین لحظات قبل از برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 در حالی که حامل پیام پکن بود، با دکتر «سیدعباس عراقچی» عضو تیم مذاکره کننده هسته ای دیدار و گفت و گویی کوتاهی داشت.

هنوز جزئیاتی درباره پیام پکن منتشر نشده است.

معاون وزیر امور خارجه چین امروز همچنین با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران بصورت دو جانبه دیدار و گفت و گو کرد.

گروه 1+5 شامل کشورهای آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان هستند و خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی مسوولیت هماهنگی آنها در مذاکرات با ایران درباره فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان را برعهده دارد.

این سومین دور از گفت و گوهای ایران با گروه 1+5 در طول پنج هفته گذشته است. پیش از این دو طرف در روزهای 23 و 24 مهر و 16 تا 18 آبان ماه در ژنو با یکدیگر گفت و گو کرده اند.

دکتر محمدجواد ظریف در ساعت 14:30 دقیقه چهارشنبه و پیش از آغاز دور جدید گفت و گوها در قالب یک ناهار کاری با خانم «کاترین اشتون» دیدار کرد.

در دور نخست مذاکرات که روزهای 23 و 24 مهرماه در ژنو سوئیس برگزار شد، گروه 1+5 کلیات طرح پیشنهادی ایران را با عنوان «پایانی بر یک بحران غیرضروری، آغازی برای افق های نوین» که بر اساس رویکرد تازه سیاست خارجی ایران تهیه شده است، پذیرفتند.

طرفین در این مذاکرات همچنین توافق کردند که هدف و گام های اول و آخر خود را مشخص کنند و در مورد نگرانی ها و اقدامات اعتماد ساز یکدیگر از جمله برنامه صلح آمیز هسته ای ایران و تحریم های نفتی، مالی و بانکی مذاکره کنند.

در دور دوم مذاکرات که روزهای 16 تا 18 آبان ماه در ژنو برگزار شد، طرفین وارد جزئیات مذاکرات شدند و روند مذاکرات به سمتی پیش رفت که به گفته دیپلمات ها، دو طرف تا 90 درصد به توافق دست یافتند.

روند جدی و رو به پیشرفت مذاکرات و رسیدن آن به نقطه ای حساس، موجب شد هیات مذاکره کننده آمریکا پیشنهاد دهد تا «جان کری» وزیر امور خارجه ایالات متحده به دعوت خانم اشتون به ژنو سفر کند و بدنبال این مساله نیز سایر وزرای خارجه شش کشور به جز چین در ژنو حضور یافتند.

 

---------------------------------------------

 

هاآرتص: انزوای ایران پایان یافته/حتی دوستان نزدیک اسرائیل هم از ایران دوری نمی‌کنند

روزنامه «هاآرتص» با اشاره به سفر وزیر خارجه ایران به ایتالیا و تماس تلفنی نخست‌وزیر انگلیس با رئیس‌جمهور ایران، نوشته است اکنون جامعه بین‌الملل به از سرگیری تعامل با ایران می‌اندیشد و نتانیاهو در تقلاست تا از این امر جلوگیری کند.

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» روز چهارشنبه در یادداشتی به قلم «آنشل ففر» به تحرکات دیپلماتیک اخیر ایران اشاره کرده و نوشته است انزوای ایران به پایان رسیده و حتی نزدیک‌ترین دوستان اسرائیل از جمله انگلیس و ایتالیا هم از ایران دوری نمی‌کنند. به نوشته هاآرتص، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی تلاش می‌کند تا اوضاع را به روال قبلی بازگرداند.

هاآرتص در ابتدای این یادداشت با اشاره به روابط تجاری و نظامی نزدیک ایتالیا و اسرائیل، نوشته است تقریبا هیچ‌گاه روابط دوجانبه رم و تل‌آویو تا این حد نزدیک نبوده است. وی می‌افزاید: با این حال، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران در مسیر خود به مذاکرات هسته‌ای ژنو، توقفی هم در رم داشت تا با «اما بونینو» وزیر خارجه ایتالیا دیدار کند و طیف وسیعی از موضوعات منطقه‌ای را با وی در میان بگذارد.

 

منابع ایرانی بعد از این دیدار خبر دادند که حتی «انریکو لتا» نخست‌وزیر ایتالیا هم قرار است به تهران سفر کند. انزوای بین‌المللی ایران دقیقا به همین ترتیب از بین رفته و حتی نزدیک‌ترین متحدان اسرائیل هم از این کشور دوری نمی‌کنند.

وی می‌افزاید: تازه‌ترین دوست اسرائیل هم که به این روند پیوسته «دیوید کامرون» است که روز چهارشنبه با تماسی که با «حسن روحانی» گرفت، اولین نخست‌وزیر انگلیس شد که در یک دهه اخیر با یک رئیس‌جمهور ایرانی تلفنی صحبت کرده است. ظاهرا کامرون حتی انفجارهای دیروز در برابر سفارت ایران در بیروت را نیز به روحانی تسلیت گفته است.

«آنشل ففر» سپس اشاره کرده است دو طرف در حالی در این تماس بر ضرورت یافتن «راهکاری سیاسی» برای بحران سوریه تاکید کرده‌اند، که انگلیس تا همین چند وقت پیش موضع انگلیس این بود که ایران به دلیل حمایت از نظام سوریه نباید در مذاکرات صلح این کشور نقشی داشته باشد. وی همچنین نوشته است در موج تسلیت‌های کشورهای غربی به ایران، هیچ اشاره‌ای به اتحاد ایران و حزب‌الله و نقش سفارت در این اتحاد نشده است.

نویسنده هاآرتص تاکید کرده است که انگلیس در سال‌های گذشته مواضعی بعضا حتی شدیدتر از آمریکا در قبال ایران داشته و به دلیل حضور مراکز مالی در لندن نقشی منحصر به فرد در اجرای تحریم‌ها علیه ایران داشته است.

 

با این حال به نظر می‌رسد مواضع بریتانیا در قبال ایران نرم‌تر شده. از جمله نشانه‌های این موضوع تعیین کاردار در ایران بعد از دو سال قطع روابط دیپلماتیک است. وی می‌افزاید: در حالی که هنوز هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه بریتانیا قصد دارد چیزی فراتر از آنچه که در توافقنامه احتمالی می‌آید از فشار تحریم‌های ایران بکاهد، اما هم مقامات انگلیسی و هم مقامات اسرائیلی اذعان دارند که در برخورد انگلیس با ایران «تغییر لحن» ایجاد شده است.

ففر در بخشی دیگر از این یادداشت در مورد نقش فرانسه در مذاکرات هسته‌ای هم می‌نویسد: حتی رویکرد فرانسه، که در دور قبل مذاکرات در ژنو فعالانه از امضای توافق موقتی که «لوران فابیوس» وزیر خارجه این کشور آن را یک «بازی احمقانه» خوانده بود، جلوگیری کرد، دوام چندانی نخواهد داشت. یک دیپلمات اسرائیلی می‌گوید نظر غالب بر این است که با وجود سر و صدای زیادی که سفر این هفته «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه به اسرائیل به راه انداخت، «فرانسه هم در این دور از مذاکرات در ژنو به اجماع جهانی می‌پیوندد و به توافق تن می‌دهد».

یک دیپلمات انگلیسی هم هفته قبل گفته است «این آمریکایی‌ها هستند که رهبری را بر عهده دارند. وقتی آن‌ها با ایران مذاکره می‌کنند، انگار ما هم مذاکره کرده‌ایم». به نظر می‌رسد نتانیاهو هم این موضوع را درک کرده و به همین دلیل در حال رایزنی با دو عضو شورای امنیت که خارج از اردوی آمریکا هستند، یعنی روسیه و چین رایزنی می‌کند.

هاآرتص در پایان نوشته است در حالی که جامعه بین‌الملل در حال تعامل مجدد با ایران است، نتانیاهو به تقلا افتاده تا این چشم‌انداز دیپلماتیک به روال سابق بازگردد.

/ایرنا ,فارس