اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: آمانو در سفر به تهران توافقنامه چارچوب همکاری امضا می‌کند



برنامه هسته‌ای ایران,آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:
آمانو در سفر به تهران توافقنامه چارچوب همکاری امضا می‌کند

یکی از منابع نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد مدیرکل آژانس در حین سفر خود به ایران در ۱۹ و ۲۰ آبان‌ماه با ایران توافقنامه چارچوب همکاری امضا می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از صدای روسیه، «یوکیا آمانو» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای امضای یک توافقنامه چارچوب همکاری بین ایران و آژانس در 10 و 11 نوامبر (19 و 20 آبان ماه) در حین سفر به تهران، آماده می‌شود.

یکی از منابع نزدیک به آژانس بین‌المللی انرژی این خبر را اعلام کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز 10 نوامبر (19 آبان ماه) به دعوت مقامات ایرانی وارد تهران می‌شود و روز 11 نوامبر (20 آبانماه) درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگوهایی را انجام می‌دهد.

یکی از مقامات نزدیک به آژانس اعلام کرد: آمانو برای امضای توافقنامه چارچوب همکاری در تهران آماده می‌شود. این مسئله به ما فرصت می‌دهد که بگوییم که گفت‌وگوهای ژنو واقعاً پیشرفت‌هایی داشته است.

اوایل روز جمعه، وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، انگلیس، و آلمان وارد ژنو شدند تا درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگوهایی را انجام دهند.

بر اساس این گزارش، صبح امروز، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و هیأتی از چین نیز قرار است وارد ژنو شوند.

بر اساس این گزارش، بعد از دو روز مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، طرفین حاضر در این نشست به موضوعات بسیار حساسی رسیدند که نیازمند حضور شخصی وزرای خارجه این کشورها بود.

/فارس


ویدیو مرتبط :
دیدار دکتر روحانی و آمانو مدیر کل آژانس انرژی اتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه مواضع متناقض غرب/آمانو: ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نمی‌کند



یوکیا آمانو,برنامه هسته ای ایران,آژانس بین المللی انرژی اتمی

ادامه مواضع متناقض غرب/آمانو: ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری نمی‌کند

یوکیا آمانو در سخنانی بی‌پایه و اساس مدعی شد که ایران از همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر برنامه هسته ای خود خودداری می‌کند.

به گزارش نامه به نقل از خبرگزاری رسمی چین شینهوا، آمانو، دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سخنانی در کمیته روابط خارجی در مسکو، با نادیده گرفتن همکاری های ایران در خصوص پرونده هسته‌ای خود، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی داند آیا برنامه هسته ای ایران اهداف نظامی دارد یا نه!

وی در ادامه با یادآور شدن نگرانی آژانس در رابطه با موضوعات مختلف در خصوص برنامه هسته‌ای ایران گفت که مقام های ایران به بازرسان اجازه بازرسی به تاسیسات هسته ای پارچین را نمی دهند.

این در حالی است مقام های ایران پیشتر یک بار به بازرسان آژانس اجازه دسترسی به تاسیسات هسته‌ای خود را داده بود.

در حالی که قدرت های غربی بر این مدعا هستند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای است، ایران بارها با رد این اتهامات تاکید کرده است که برنامه هسته ای خود را با اهداف صلح آمیز دنبال می کند.

این در حالی است که ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی در دهمین نشست مشترک خود پنجشنبه گذشته در وین اتریش بر ادامه مذاکرات تاکید کردند.

«هرمان ناکارتس» معاون مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان این نشست، گفت: تعهدات ما برای ادامه گفت‌وگوها با ایران تزلزل ناپذیر است.

وی به خبرنگاران گفت: باید اعتراف کنم که تلاش های ما تاکنون با موفقیت همراه نبوده است اما به تلاش های خود در این زمینه ادامه میدهیم و آن را به پایان می رسانیم.

وی افزود: در نشست امروز مذاکرات گسترده ای صورت گرفت اما نتایج ملموسی حاصل نشد.

سلطانیه نیز در پایان مذاکرات امروز در وین، به خبرنگاران گفت: طرفین پیشنهادهای رو به جلویی را طی مباحث فشرده امروز مطرح کردند و هدف از این مذاکرات نزدیک کردن تفاوت ها در مذاکرات آتی بود./نامه نیوز