اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آویزان شدن مامور پلیس از كامیون!



آویزان شدن مامور پلیس از كامیون!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مامور پلیس هانوی كه در صدد مجازات راننده خاطی بود خود گرفتار شد و تا مسافتی از برف پاك كن های خودرو آویزان ماند. ماجرا از اینجا شروع شد كه مامور پلیس در هانوی- پایتخت ویتنام- در پی تخلف راننده اتوبوس به او دستور توقف داد.

راننده ابتدا از دستور مامور پلیس تبعیت كرد اما ناگهان با ویراژ دادن درصدد فرار از صحنه برآمد ولی مامور پلیس كه از ترفند راننده خاطی عصبانی شده بود بلافاصله خود را به برف پاك كن اتوبوس آویزان كرد و راننده خاطی وی را تا مسافت یك مایل با این وضع خطرناك به همراه برد تا آنكه راننده مجبور به توقف شد. این راننده اتوبوس در سال 2007 به علت قتل غیرعمد در یك تصادف به چهار سال زندان محكوم شده بود و اكنون به علت نافرمانی از دستور پلیس در بازداشت به سرمی برد./انتخاب



ویدیو مرتبط :
مامور پلیس سمج

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری ۱۲ تبهكار به اتهام قتل مامور پلیس



 

 دستگیری ۱۲ تبهكار به اتهام قتل مامور پلیس

 

 

۱۲ عضو باند تبهكاری كه پس از قتل یك مامور پلیس تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار داشتند، روز گذشته در چند عملیات همزمان در مخفیگاه های خود بازداشت شدند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران در جمع خبرنگاران در ارتباط با جزئیات این پرونده گفت: در ساعات پایانی روز ۸ آذر امسال ماموران گشت یگان امداد در خیابان زرند در غرب تهران به سرنشینان یك دستگاه خودروی بلیزر ظنین شده و آن را متوقف كردند.

با متوقف شدن خودرو، ۴ سرنشین آن بسرعت متواری شدند كه یكی از آنها از سوی ماموران دستگیر و در استعلام از مركز پلیس مشخص شد، خودروی متهمان سرقتی است.

در حالی كه ماموران برای انتقال متهم دستگیر شده به مركز پلیس، نیروی كمكی درخواست كرده بودند، ۳ متهم فراری در تماس با تلفن همراه فرد دستگیر شده، با پیشنهاد رشوه به ماموران خواستار آزادی همدست خود شدند و هنگامی كه پی بردند ماموران قصد دارند با كشاندن آنها به محل قرار، دستگیرشان كنند، از حضور در محل خودداری كردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران افزود: دقایقی پس از آخرین تماس، متهمان فراری با ۲ دستگاه خودروی بلیزر و وانت به محل حادثه بازگشتند و یكی از خودروها پس از برخورد عمدی با خودروی پلیس، ۲ مامور پلیس را زیر گرفته و با سرقت اسلحه آنها، متهم دستگیر شده را نیز با خود بردند.

پس از حضور ماموران یگان امداد در محل حادثه، ۲ مامور مجروح به بیمارستان منتقل شدند كه یكی از آنها به نام ابوالفضل رستم زاده بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد و دیگر مامور مجروح در بخش مراقبت های ویژه بستری شد.

 

در جستجوی متهمان

محمدیان تصریح كرد: پس از گزارش حادثه به بازپرس ویژه قتل تهران، بازپرس شهریاری دستور دستگیری متهمان را صادر كرد و جستجو برای شناسایی متهمان آغاز شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران اضافه كرد: دقایقی پس از وقوع حادثه، تبهكاران فراری كه ۵ نفر بودند، در تصادفی ساختگی و با تهدید سلاح، یك خودروی پژو ۲۰۶ را دزدیده و به سمت كرج متواری شده اند كه در میانه راه به دلیل تركیدگی لاستیك خودرو، متهمان با سرقت مقادیری از لوازم این خودرو، آن را رها كرده و گریخته اند.

محمدیان ادامه داد: با سرنخ های به دست آمده از صحنه حادثه و همچنین اثر انگشت به جا مانده در خودروها، یك روز بعد هویت یك سارق سابقه دار به نام یوسف شناسایی و با استعلام از بانك اطلاعات مجرمان سابقه دار، تصویر متهم كه ضارب مامور پلیس بود، به دست آمد.

 

دستگیری پس از ۲۵ روز

محمدیان افزود: پس از جمع بندی اطلاعات، جستجو برای دستگیری متهمان آغاز و مشخص شد اعضای باند با اطلاع از قتل مامور پلیس، محل سكونت خود را تغییر داده و در یكی از مناطق اطراف كرج در خرمدشت مخفی شده اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار كرد: با شناسایی مخفیگاه اعضای این باند، با دستور قضایی بازپرس شهریاری ۳ نفر از متهمان در خرمدشت كرج و دیگر متهم مقابل یك بیمارستان كه برای عمل جراحی به این محل آمده بود، دستگیر شدند.

با دستگیری متهمان، یك تیم دیگر به صورت همزمان كارگاهی را در اطراف كرج شناسایی و با حضور در این محل ۸ عضو دیگر باند را دستگیر كردند. در بازرسی از محل مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه شامل فرش و قطعات اوراقی انواع خودرو و چند دستگاه خودروی مدل بالا كشف و ضبط شد.

سرهنگ محمدیان افزود: اعضای باند اعتراف كردند عامل زیر گرفتن ۲ مامور پلیس فردی به نام یوسف است كه با همدستی پدر و برادر سابقه دار خود، نقش اصلی را در سرقت ها به عهده داشته است.

 

احكام سنگین

رئیس پلیس آگاهی تهران در پاسخ به پرسش «جام جم» در خصوص احكام صادره در ارتباط با جرایم خشن گفت: با توجه به اظهارات اخیر رئیس قوه قضاییه احكام سنگینی برای جرایم خشن صادر خواهد شد كه در چند روز گذشته چندین كیفرخواست محاربه برای تبهكاران سابقه دار صادر شده است و امیدواریم این روند موجب شود تا مجرمان به خود اجازه تعدی به حقوق مردم را ندهند و به این ترتیب جرایم خشن كاهش یابد.

وی درباره وضعیت مامور انتظامی كه در بخش مراقبت های ویژه بستری است، گفت: این مامور در شرایط وخیمی به سر می برد.... /گزارش : جام جم آنلاین