اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آورده 20 میلیونی برای مسکن ویژه تهران



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آورده 20 میلیونی برای مسکن ویژه تهران/ امتیازات خاص برای مدا‌ل‌آوران المپیک

یوزیر راه و شهرسازی با اعلام شرایط ثبت نام مسکن ویژه تهران، گفت: مجموع آورده متقاضی 20 میلیون تومان خواهد بود و اقساط یک میلیون تومانی در طول دوره سکونت از فرد گرفته می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر با اشاره به اینکه ثبت نام ویژه مسکن تهران به زودی اعلام می شود، گفت: همه کسانی که زمین، خانه، آپارتمان و یا وام یارانه دار از دولت نگرفته اند، واجد شرایط مسکن مهر شهر تهران هستند. در کنار آن، یکسری امتیازات هم برای ثبت نام کنندگان در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: متاهل بودن، تعداد فرزندان، سابقه 6 ماهه جبهه، همسر شهید، فرزند شهید، نخبگان، مدال آورندگان المپیک و المپیاد دارای امتیازات ویژه هستند.

وی افزود: سهم آورده مردم طی 4 تا 5 مرحله از آنها گرفته می شود و خروجی این است که قیمت تمام شده را در کنار 30 درصد قیمت زمین دریافت می کنیم.

نیکزاد با بیان ایکه 70 درصد باقی مانده حداکثر ماهیانه یک میلیون تومان از متقاضی دریافت می شود، اظهار داشت: مجموع آورده متقاضی 20 میلیون تومان خواهد بود و اقساط یک میلیون تومانی در طول دوره سکونت از فرد گرفته می‌شود.

وی درباره سابقه 5 سال سکونت در تهران گفت: سابقه بیش از 5 سال سکونت تا 10 سال هر سال یک امتیاز محسوب می شود، ضمن آنکه سابقه 5 سال هم برای ثبت نام اجباری است.

نیکزاد در پاسخ به پرسش دیگرمهر درباره آمار تعداد خانوار و واحد مسکونی اظهار داشت: براساس سرشماری سال 1385، 17.5 میلیون خانوار در ایران وجود داشت که به ازای آن، 16.5 میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شده بود که نشان دهنده کمبود یک میلیون مسکن در کشور بود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: در سرشماری سال 90 تعداد خانوار 21.2 میلیون اعلام شد که به ازای آن، 21.6 میلیون واحد مسکونی ساخته شده است به این معنا که ما در کشور 400 هزار واحد مسکونی اضافه داریم.

نیکزاد تصریح کرد: از بین 21.6 میلیون واحد مسکونی، یک میلیون و 663 هزار واحد مسکونی خالی وجود دارد که 372 هزار واحد آن در تهران است؛ بنابراین رشد شاخص تعداد واحدهای مسکونی در مقابل تعداد خانوار مواجه بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر مهر درباره مالیات بر خانه های خالی بیان کرد: این طرح به مجلس رفته است و امیدواریم تا به زودی تبدیل به قانون شود./مهر

 


ویدیو مرتبط :
وام 80 میلیونی مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فاصله 20 میلیونی قیمت مسکن در تهران


در زمستان گذشته گران‌ترین آپارتمان مسکونی در منطقه 2، متری 21 میلیون تومان به فروش رسید و این درحالی است که در تابستان امسال در منطقه یک هر واحد متری 25 میلیون تومان به فروش رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان: اختلاف قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به 20 میلیون تومان رسید.

بررسی تغییرات قیمتی در معاملات زمین و مسکن پایتخت در زمستان 92 نشان می‌دهد این فصل هرچند اوضاع خرید و فروش بهتر از پاییز بود اما نسبت به زمستان سال 91 تعداد معاملات املاک 24 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این آمار، در زمستان گذشته گران‌ترین آپارتمان مسکونی در منطقه 2، متری 21 میلیون تومان به فروش رسید و این درحالی است که در تابستان امسال در منطقه یک هر واحد متری 25 میلیون تومان به فروش رسید.
 
 اما وقتی به آمار سال گذشته نگاه می‌کنیم، ارزان‌ترین واحد مسکونی در سال گذشته متری 700 هزار تومان در منطقه 12 معامله شد، در حالی که امسال در منطقه 6 واحد 310 متری، در هر متر مربع 14 میلیون و 660 هزار تومان خریداری شد.

گفتنی است، این فاصله قیمتی در خصوص زمین و یا خانه‌های کلنگی کمتر است.

در زمستان 92 ارزان‌ترین ملک کلنگی معامله شده در منطقه 19، یک میلیون تومان و گران‌ترین در منطقه 1 تهران، 19 میلیون تومان معامله شد و بیشترین  معاملات زمین در منطقه 1 صورت گرفت.

بعلاوه،‌ جزئیات دو واحد گران قیمت در بازار مسکن مرکز و شمال تهران در امسال  به این شرح است:

در خیابان  آقا بزرگی واقع در خیابان فرشته یک واحد مسکونی نو ساز به متراژ 350 متر مربع، با قیمت متری 25 میلیون تومان به بازار فروش عرضه شده است.

 گفتنی است،‌ اگرچه این واحد مسکونی از کلیه امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار است اما قیمت واقعی هر متر مربع  واحد مشابه بین 11 میلیون تا 18 میلیون تومان تعیین می‌شود.

از طرف دیگر یک واحد مسکونی 310 متری در خیابان ابن سینا واقع در خیابان یوسف آباد متری 14 میلیون و 660‌ هزار‌ تومان از سوی مالک قیمت‌گذاری شده است.

واحد مذکور 30 سال ساخت است، به همین خاطر فروشنده اعلام کرده که 133 متر مربع  قدرالسهم زمین این واحد مسکونی است و این قیمت پیشنهادی فروش مربوط به قیمت زمین آن است.

با این حال، کارشناسان ارزشیابی قیمت واحدهای مسکونی در خیابان یوسف آباد اظهار می‌کنند: قیمت واقعی فروش هر متر‌مربع چنین واحدی بین 5 میلیون و 970 هزار تا 7 میلیون و 400 هزار تومان است، در حالی که قیمت پیشنهادی فروش به نقل از مالک 14 میلیون و 660 هزار تومان عنوان شده است!

قیمت پیشنهادی مالک دو برابر و حتی بیشتر از قیمت حقیقی تعیین شده است و این موضوع نشان دهنده بی توجهی برخی از فروشنده‌ها به بازار مسکن است.