اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آوازه كودك نابغه ایرانی در لندن


شروین دو ساله بر آیفون و آی‌پد كاملا مسلط است و پرچم 195 كشور جهان را به تفكیك شناسایی می‌كند

هفت صبح: شروین دو ساله بر آیفون و آی‌پد كاملا مسلط است و پرچم 195 كشور جهان را  به تفكیك شناسایی می‌كند

چند ماه پیش آوازه این‌كودك نابغه در مطبوعات انگلیس فراگیر شد.كودكی یك سال و نیمه ایرانی الاصل كه همراه با خانواده‌اش در لندن زندگی می‌كند و به روایت رسانه‌های انگلیسی تسلط چشمگیری بر آیفون و آی‌پد داشته است. شروین سرابی نام این كودك 18 ماهه بود از مادری انگلیسی به نام آماندا و پدری ایرانی به نام داوود. این در حالی است كه آماندا مادر انگلیسی او و داوود پدر ایرانی‌اش اصرار دارند كه آنها در مورد آیفون و اپل‌هیچ راهنمایی خاصی به‌كودكشان نكرده‌اند و این كودك به شكل اتوماتیك بر این دو ابزار دیجیتالی تسلط یافته است‌. حالا شش ماه پس از گزارش اول، گزارش‌های جدیدی از توانایی‌های حیرت‌انگیز او در مطبوعات انگلیسی منتشر شده است.



 باشگاه خبرنگاران در گزارشی كه به تازگی منتشر كرده در این باره نوشته است : در حالی که بیشتر بچه‌های دوساله به دنبال بازی‌کردن هستند و بیشتر زمان خودشان را مقابل کامپیوتر و یا تلویزیون صرف می‌کنند «شروین سرابی» به یادگیری پرچم‌های کشورهای دنیا می‌پردازد. «شروین» کودک دوساله ایرانی‌الاصل که ساکن انگلستان است که مادری انگلیسی و پدری ایرانی دارد. وی به‌رغم سن کم می‌تواند پرچم و همچنین نقشه 195 کشور دنیا را با دقت و بدون خطا نام ببرد.

 او همچنین می‌تواند به راحتی حرف بزند و نزدیک به 500 لغت را نیز بخواند و همچنین اطلاعات بسیار زیادی در مورد آتشفشان‌ها و ستاره‌های دنباله دار دارد. او در حالی که تنها 10 ماهه بود اولین لغت‌ها را به زبان آورد و در حالی که تنها 18 ماه داشت می‌توانست با تلفن‌های همراه به راحتی‌کار کند و اجزای آنها را می‌شناخت.

 «آماندا» مادر او می‌گوید، پزشکان شروین را یک نابغه می‌دانند و از ما درخواست کرده‌اند که او را زودتر به مدرسه بفرستیم. وی همچنین گفته است که چند شب پیش «شروین» مرا از خواب بیدار کرد و از من در مورد ایساک نیوتون و راز کشف جاذبه سوال می‌کرد. این در حالی است كه بسیاری از مدارس گران قیمت و خصوصی در انگلیس و سوئیس از تمایل خود برای بورس دادن به این كودك نابغه خبر داده‌اند ولی والدین او اصرار دارند كه شروین كودكی نرمالی را از سر بگذراند. با این حال خانواده این كودك واقف هستند كه فرزندشان یك پتانسیل بالقوه برای آینده دانش بشری است.


ویدیو مرتبط :
كودك آوازه خوان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ازدواج ستاره سینمای ایران با یک تاجر ایرانی مقیم لندن



 

 

ازدواج ستاره سینمای ایران با یک تاجر ایرانی مقیم لندن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب :مجله پردیس نوشت:ترانه سینمای ایران این روزها بعد از گذشت 10 سال از اکران «من ترانه 15 سال دارم» دوباره با فیلمی از رسول صدر عاملی «زندگی با چشمان بسته» روی پرده سینماها خودنمایی می‌کند.اما زندگی او بر‌خلاف آخرین فیلمش، غمگین نیست؛ بلکه شاد و پر از خنده، شادی، نقل و نبات است. ترانه علیدوستی اواخر تیرماه جشن نامزدی‌اش را برگزار کرد و ترانه عشق و شادی را نواخت. او تابستان پر از جشن و شادی را می‌گذراند.

 

شادی جشن نامزدی به همراه شادی اکران «زندگی با چشمان بسته» که سه سال در انتظار مجوز نمایش بود، حضور دوباره در فیلم پدر سینمایی‌اش رسول صدرعاملی و شادی برگزاری جشن بزرگداشت برای «ترانه» از سوی فیلمیران و... همه و همه تابستان داغ و خاطره‌انگیزی را برای عروس‌خانم ما رغم زده است.

هر چند این روزها برای این‌که در کنار نامزدش علی منصور باشد، ایران نیست و به انگلستان رفته. عروس 28 ساله ما شش هفت سالی از آقا داماد کوچک‌تر است. امیدواریم سکونت این businessman موفق در لندن باعث دوری ترانه از سینمای ایران نشود.

این زوج جوان مراسم نامزدی‌شان را در خانه مادر داماد در ولنجک برگزار کردند و مشغول سپری کردن روزهای تکرار‌نشدنی دوران نامزدی هستند.../انتخاب