اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آنچه در نشست غیرعلنی وزیرخارجه و نمایندگان مجلس گذشت



 

اخبار,اخبارسیاسی,محمدجواد ظریف

محمدجواد ظریف و سیدعباس عراقچی امروز با حضور در نشست غیرعلنی مجلس ابهامات پیش آمده در مورد مذاکرات هسته ای را رفع کردند.

به گزارش «انتخاب»،  سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه در جلسه غیرعلنی وزیر امور خارجه مهمترین مسائل مطرح شده در بیانیه لوزان را برای نمایندگان تشریح کرد، گفت: دکتر لاریجانی با توجه به تجربه خود موضوع حمایت از مذاکرات را مطرح کرد، البته ایشان تاکید کرد که باید خواسته‌های ملت و نظام نیز در مذاکرات دنبال شود.

وی افزود: در این جلسه وزیر امور خارجه مهمترین مسائل مطرح شده در بیانیه لوزان را برای نمایندگان تشریح کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: همچنین عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده به صورت مبسوط درباره مذاکرات اخیر و دغدغه‌های رهبری مسائلی را مطرح کرد.

وی ادامه داد: همچنین در ادامه این جلسه غیرعلنی 4 نفر از نمایندگان سوالاتی را درخصوص نحوه لغو تحریم‌ها، بازرسی از فردو و مجموعه تاسیسات هسته‌ای مطرح کردند که به این سوالات نیز پاسخ داده شد.

نعمتی افزود: وزیر امور خارجه در ادامه در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان در مورد اظهارات ضدونقیض مقامات آمریکایی گفت که آمریکایی‌ها 30 سال است که با روش چماق و هویچ خودشان را عرضه کرده‌اند و ما قول می‌دهیم که از دستاوردهای هسته‌ای به خوبی دفاع کنیم.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا در مورد دبه کردن آمریکا هم نمایندگان سوالاتی مطرح کردند؟ گفت: چون جلسه غیرعلنی بود، نمی‌توان راجع به آن توضیح داد، اما وزیر امور خارجه در این‌باره مسائلی را مطرح کرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا کاهش سانتریفیوژهای فوردو به 350 عدد صحت دارد، گفت: سانتریفیوژهای فردو به همان تعداد 1044 عدد باقی خواهد ماند و کاهش آن صحت ندارد.

سخنگوی هیات رئیس همچنین جو نشست غیرعلنی با ظریف را آرام و صمیمانه توصیف کرد. با این حال، به نوشته خبرگزاری ها، نخستین صحنه ای که خبرنگاران در بدو ورود به صحن مشاهده کردند، مشاجره تند حمید رسایی و مهدی کوچک زاده بر سر وزیر امور خارجه بود.

براساس این گزارش، کوچک زاده مقابل ظریف و روبروی جایگاه ناطقان ایستاده بود و فریاد می زد.

محمد حسین قربانی نماینده آستانه نیزپیش از شدت گرفتن بیشتر درگیری لفظی، ظریف را که امروز چفیه ای به گردن انداخته بود به بیرون از صحن مجلس هدایت کرد.

لاریجانی پس از این اتفاقات گفت:: آقایان ظریف و عراقچی در جلسه غیر علنی دو ساعته توضیحاتی را درخصوص مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان ارائه دادند.

دکتر علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی با اشاره به  دو ساعت تاخیر در آغاز جلسه، گفت: از ساعت 8 تاکنون دو ساعت جلسه غیرعلنی در مورد مباحثی که در مذاکرات هسته‌ای مطرح شد داشتیم، از این روآقایان ظریف و عراقچی توضیحات کافی در مورد نحوه مذاکرات و مذاکرات اخیر داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان هم نقطه نظرات خود را مطرح کردند، بنابراین ما  امیدوارم در این تعامل و گفت‌وگوهای دوجانبه مذاکرات به نحو بسیار خوب و متینی ادامه پیدا کند و دستاورد مناسبی برای ملت ایران داشته باشد .

 

 اخبار  سیاسی  -  انتخاب 


ویدیو مرتبط :
نشست خبری رییس مجلس با نمایندگان رسانه ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حضور ظریف در نشست غیرعلنی مجلس



اخبار,اخبارسیاسی,مجلس


اخبار سیاسی  - حضور ظریف در نشست غیرعلنی مجلس

این جلسه هم‌اکنون در حال برگزاری است و ظریف گزارشی از مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان ارائه می‌دهد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس از برگزاری جلسه غیر علنی پارلمان با حضور وزیر خارجه خبر داد و گفت: این جلسه هم‌اکنون در حال برگزاری است و ظریف گزارشی از مذاکرات هسته‌ای به نمایندگان ارائه می‌دهد.

به گزارش تسنیم، ضرغام صادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیر علنی امروز مجلس، گفت: با توجه به دعوتی که از سوی هیئت‌رئیسه و نمایندگان مجلس از وزیر امور خارجه کشورمان برای حضور در صحن پارلمان صورت گرفته بود، در حال حاضر ظریف مشغول ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای وین به نمایندگان مردم در خانه ملت است.

وی افزود: این جلسه با حضور نمایندگان، اعضای هیئت‌رئیسه مجلس و رئیس مجلس شورای اسلامی در حال برگزاری است.


 اخبار سیاسی  - تسنیم