اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آنچه درباره صدام حسین نمی دانستید



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

صدام مدت هاست که اعدام شده است. میراث او اما چیزی جز جنگ و ترور نبود که همگان از آن اطلاع یافته اند. با این حال، برخی از جنبه های زندگی او وجود دارند که کمتر شناخته شده اند. در این جا 13 نکته ای بیان می شوند که شاید تا به حال درباره دیکتاتور بزرگ قرن نمی دانستید. تاثیرپذیری او از استالین، بی سوادی تا سن ده سالگی و صدور مجوز قانونی برای قتل زنان توسط همسران شان تنها بخشی از مسائل مرتبط با او و دوران زمامداری اش بوده اند.

صدام مدت هاست که اعدام شده است. میراث او اما چیزی جز جنگ و ترور نبود که همگان از آن اطلاع یافته اند. با این حال، برخی از جنبه های زندگی او وجود دارند که کمتر شناخته شده اند. در این جا 13 نکته ای بیان می شوند که شاید تا به حال درباره دیکتاتور بزرگ قرن نمی دانستید:

 
1- او تاثیر پذیر از استالین بود: برخی  معتقدند صدام حسین به خوبی شیوه زمامداری را از "ژوزف استالین" رهبر پیشین اتحاد جماهیر شوروی الگوبرداری کرده بود و وی اسطوره او بوده است. مانند صدام، استالین نیز بدون پدر و توسط مادرش بزرگ شده بود.

2- صدام تا سن ده سالگی بی سواد بود: او در خانواده ای فقیر متولد شده بود و برای غذا پیدا کردن مجبور به دزدی بود. او تا 10 سالگی خواندن و نوشتن نمی دانست.

3- نام او به معنای کسی است که مواجهه و رویارویی می کند: مادر صدام احتمالا می دانسته که فرزندنش در اینده چه شخصیتی خواهد داشت. معنای نام صدام در عربی به معنی کسی است که در برابر چیزی قرار دارد و مواجهه می کند. تفاسیر دیگر از نام او به معنای برخورد کننده قدرتمند است.

4- صدام با دختر دایی اش ازدواج کرد: ازدواج رسمی او با "ساجده خیرالله طلفاح" دختر دایی اش بود. او در زمان ازدواج 21 ساله بود. البته او ازدواج دوم غیر رسمی ای نیز با "سمیرا شاه بندر" داشته است.

5- او دارای کتابی خونین بود: اگرچه این ادعا تایید نشده اما گفته می شود که کتابی مقدس با خون صدام (ظاهرا 57 پیمانه نیم لیتری)  نوشته شده است.
 
6- دولت امریکا در جنگ علیه ایران به صدام کمک کرد: در سرتاسر دهه 80 میلادی در جریان جنگ ایران و عراق، دولت امریکا با ارسال سلاح برای عراق به صدام حسین کمک می کرد. صدام از همان سلاح هایی امریکایی علیه منافع امریکا در جریان جنگ اول خلیج فارس و جنگ عراق استفاده کرد.
 
7- نقش مهم پسر عموی صدام در تحکیم قدرت او: "علی حسن المجید" پسر عموی صدام که بعدا با "علی شیمیایی" معروف شد نقش مهمی در زندگی سیاسی او داشت. او با استفاده از سلاح های شیمیایی در کشتار بیش از 180 هزار کرد نقش داشت.

8- مردان در دوران صدام می توانستند زنان شان را به راحتی بکشند: در دهه 70 میلادی قانونی در عراق دوران صدام از تصویب گذشت که به هر مردی اجازه می داد تا بدون ترس از مجازات همسرش را بکشد تنها شرط آن بود که مرد بتواند اثبات کند که همسرش را برای دفاع از شرافت خانوادگی به قتل رسانده است. از آنجایی که "ابرو و شرافت خاوادگی" تعریف نشده بود این موضوع سبب مشکلات زیادی شد.

9- پیشنهاد مناظره با جورج دابلیو بوش: صدام هفته های پیش از حمله امریکا علیه عراق در سال 2003 میلادی، تلاش کرد تا از بروز جنگ قریب الوقوع جلوگیری کند. او پیشنهاد یک مناظره زنده را به رییس جمهوری امریکا داد.
 
10- دولت صدام به فقرای امریکایی کمک کرد: در سال 2001 میلادی، دولت عراق اعلام کرد که صدام حسین 94 میلیون دلار به فقرای امریکایی کمک کرده است.

11- او تا اواخر دهه 90 میلادی مسلمان نبود: صدام حسین در سال های زمامداری اش به دلیل عدم اشاره به ایمان خود مورد انتقاد رهبران جهان عرب بود. او در نهایت در اواخر دهه 90 میلادی اظهار کرد که به اسلام ایمان آورده است.

12- صدام برنده یک جایزه یونسکو شد: صدام به دلیل تلاش های در بالا بردن استاندارد زندگی در عراق از سوی یونسکو جایزه دریافت کرد.

13- صدام حسین اعتصاب غذا کرد: در جریان محاکمات و رسیدگی به پرونده جنایت صدام پس از برکناری او از قدرت وی به نشانه اعتراض دست به اعتصاب غذا زد و در بیمارستان بستری شد.  او بدان خاطر اعتصاب غذا را آغاز کرد چرا که دادگاه را غیر قانونی می دانست.

 

اخبار بین الملل - خردادنیوز

 


ویدیو مرتبط :
خیانت های مزدوران صدام حسین به ملت کرد(طالبانی و صدام)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتاق خواب صدام حسین + عکس



 

 

 

اتاق خواب صدام حسین + عکس

 

 

پانا: قصر فاو یکی از ده ها قصر «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق است که در وسط دریاچه قرار دارد از همین رو نام دیگر آن "قصر آبی" است.

 

این قصر در پنج کیلومتری فرودگاه بین المللی بغداد قرار دارد. صدام نام فاو را بر این قصر نهاد زیرا معتقد بود که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بر سر منطقه فاو رخ داده است.

از سال 2003 میلادی که رژیم بعث سابق عراق سقوط کرد، این کاخ به یکی از پایگاه های نیروهای ارتش آمریکا تبدیل شد. این کاخ شامل 62 اتاق، 29 حمام و تعداد زیادی آشپزخانه، اتاق پذیرایی، اتاق کار و غیره است.

دولت عراق در نظر دارد پس از خروج اشغالگران از عراق، کاخ فاو و دیگر کاخ های صدام را به موزه ای برای بازدید گردشگران تبدیل کنند..../پانا