اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آندو: این هفته تیمم را انتخاب می کنم


آندرانیک تیموریان هر روز انتخاب تیم جدیدش را عقب می اندازد. در روزهایی که استقلال خواهان جذب تیموریان است. او به تسنیم گفت که تا دوشنبه یا چهارشنبه تصمیم می گیردک «دوست ندارم در مورد شرایطم صحبت کنم چون هنوز چیزی مشخص نیست.






روزنامه تماشا: آندرانیک تیموریان هر روز انتخاب تیم جدیدش را عقب می اندازد. در روزهایی که استقلال خواهان جذب تیموریان است. او به تسنیم گفت که تا دوشنبه یا چهارشنبه تصمیم می گیردک «دوست ندارم در مورد شرایطم صحبت کنم چون هنوز چیزی مشخص نیست. در حال بررسی پیشنهادها هستم و روز دوشنبه یا چهارشنبه آینده تیم فصل آینده ام را انتخاب خواهم کرد.»

آندو در جریان بازی ایران – کره جنوبی در انتخابی جام جهانی دستش شکست. او در مورد وضعیتش گفت: «بعد از بازگشت از کره جنوبی و با هماهنگی دکتر خانلری و دکتر شهاب، دستم را جراحی کردم که خوشبختانه جراحی موفقیت آمیزی بود. اکنون شرایط بهتری دارم. دو دو هفته دیگر استارت می زنم و تمرینات را شروع خواهم کرد.»


ویدیو مرتبط :
دانلود گل فوقالعاده از آندو تیموریان | بهترین گل هفته دنیا|

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بهترین تصاویر فضایی هفته به انتخاب نشنال جئوگرافیک



اخبار علمی  - بهترین تصاویر فضایی هفته به انتخاب نشنال جئوگرافیک

بهترین عکس‌های فضایی هفته به انتخاب سایت نشنال جئوگرافیک را با ما ببینید: از هلال کاسینی و سحابی قلب و روح گرفته، تا آبراهه جدید مریخ و کادوی تولد تلسکوپ فضایی هابل.

 تولدت مبارک هابل
به مناسبت بزرگ‌داشت بیست و چهارمین سال قرار گرفتن تلسکوپ فضایی هابل در مدار زمین، ناسا عکسی چشم‌نواز از سحابی «سر میمون» را منتشر ساخته است.

 

این سحابی که به صورت رسمی NGC 2174 خوانده می‌شود، در فاصله 6400 سال نوری از زمین و در صورت فلکی شکارچی (جبار) واقع شده است. این سحابی به عنوان زایشگاهی ستاره‌ای شناخته می‌شود؛ جایی‌که ابرهای گاز و غبار به هم می‌آمیزند تا ستارگان جوان را شکل دهند.

 

خبار ,اخبار علمی ,تولدت مبارک هابل


 هلال کاسینی
در عکس بالا که توسط دوربین‌های نصب شده بر کاوشگر کاسینی ناسا گرفته شده، سیاره زحل همانند هلالی باریک دیده می‌شود. سایه بخشی از حلقه‌های مشهور این سیاره در سمت چپ عکس باعث تاریک شدن نمای زحل شده است. در لحظه گرفتن عکس، فضاپیمای کاسینی در فاصله 2.3 میلیون کیلومتری از مرکز سیاره قرار داشته است.

 

خبار ,اخبار علمی ,هلال کاسینی


آبراهه جدید مریخ
مقایسه دو عکس قدیم (چپ) و جدید (راست) از ناحیه تراسیرنوم سیاره مریخ نشانگر آبراهه جدیدی است که در فاصله بین نوامبر 2010 / آبان 1389 و می 2013 / اردیبهشت 1392 ایجاد شده است. هر دو این عکس‌ها توسط مدارگرد شناسایی مریخ (MRO) گرفته شده‌اند.

 

اگرچه این آبراهه شبیه آبراهه‌هایی به نظر می‌رسد که روی زمین و توسط جریان آب ایجاد می‌شوند، اما این آبراهه مریخی به احتمال زیاد حاصل شبنم دی‌اکسید کربن یا همان یخ خشک است. دانشمندان سیاره‌ای نمی‌دانند آبراهه جدید دقیقا چه زمانی شکل گرفته، اما همواره رخدادهای مشابهی طی زمستان در سیاره سرخ به وقوع می‌پیوندد.

 

خبار ,اخبار علمی ,آبراهه جدید مریخ


خراشی در دل آسمان
عبور شهابی از آسمان منطقه ولینگتون نیوزلند، همچون خراشی بر پهنه آسمان شب خودنمایی می‌کند. مارک گی که برای عکس‌برداری از کهکشان راه شیری به خارج از شهر رفته بود، بسیار خوش‌شانس بود که توانست این عکس چشمگیر را تهیه کند.

 

خبار ,اخبار علمی ,خراشی در دل آسمان


گره‌های طلایی
این چشم‌انداز فریبنده که توسط فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین‌المللی گرفته شده است، بخشی از رودخانه گرین ایالت یوتا آمریکا موسوم به Bowknot Bend را به تصویر می‌کشد. این رودخانه پر پیچ و خم (به رنگ سبز-آبی) طی هزاران سال حدود 305 متر از عمق دره را فرسایش داده است. هنگام گرفتن این عکس، رد عبور هواپیمایی از این منطقه به شکل خط سفیدی در گوشه چپ پایین عکس ثبت شده است.

 

خبار ,اخبار علمی ,گره‌های طلایی


سحابی قلب و روح
این عکس از سحابی «قلب و روح» توسط استیون کوتاس، اخترشناسی آماتور از شهر اوکالا فلوریدا گرفته شده است. استیون عکس‌های تهیه شده توسط چندین دوربین مختلف را به هم چسباند، تا این عکس از سحابی مذکور را که در فاصله 6 هزار سال نوری از زمین و در صورت فلکی ذات‌الکرسی قرار دارد تهیه کند.

 

خبار ,اخبار علمی ,سحابی قلب و روح

اخبار علمی - خبر آنلاین