اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آندو: از كره، چین و قطر پیشنهاد دارم


سعید زاهدیان نویسنده ایران ورزشی در این گزارش جذاب ، حرف های آندو تیموریان در یک گپ سرپایی در محله این بازیکن درخشان تیم ملی را منتشر کرده است

سایت گل: سعید زاهدیان نویسنده ایران ورزشی در این گزارش جذاب ، حرف های آندو تیموریان در یک گپ سرپایی در محله این بازیکن درخشان تیم ملی را منتشر کرده است

آندو دم در خانه ایستاده؛ اهالی محل كه گذری از آنجا رد می‌شوند، هر كدام چیزی می‌گویند. یكی می‌گوید ماشاءا... قهرمان. زن و شوهر جوانی كه ظاهرا بچه‌محل آنها هم نیستند، با خنده از آن طرف خیابان به او نگاه می‌كنند. آندو كه یك كارت عابربانك از روی زمین پیدا كرده و در دست گرفته، از هر كسی می‌پرسد: «اسم شما علی قربانی نیست ... این عابربانك مال شما نیست؟»

حالا نوبت این زوج جوان است تا آندو با خنده همین سوال را از آنها بپرسد كه در جواب، آقا به سمت آندو می‌آید و می‌گوید: «عابربانك مال من نیست اما بگذار رویت را ببوسم. خیلی باغیرتی كه با این دست بازی كردی. ملت را شاد كردید و بازی با كره تا آخر عمر از یاد ما نمی‌رود.»

آندو هم می‌خندد و تشكر می‌كند و برای اینكه زیر تیغ آفتاب نباشد، زیر سایه درختی با لباس گرمكن ایستاده. با بعضی هم به زبان ارمنی چاق‌سلامتی می‌كند كه ما چیزی از آن نمی‌فهمیم.

او بلافاصله بعد از بازگشت به ایران در بیمارستان آتیه بستری شد و دستش را عمل كرد. موبایلش را به همه نشان می‌دهد و همه با حیرت عكس رادیولوژی را نگاه می‌كنند. استخوان ساعد او از وسط دو تكه شده. اول فكر می‌كردیم شكستگی جزیی است ولی این عكس نشان می‌دهد كه استخوان از وسط كامل جدا شده و به همین دلیل 6 تا پلاتین داخل دستش كار گذاشته‌اند.

آندو: از كره، چین و قطر پیشنهاد دارم

خودش اینطور توصیف می‌كند: «انگلیسی‌ها اصطلاحی دارند كه در نزاع‌های خیابانی به‌كار می‌رود. مثلا با چوب بخواهند به سر كسی بزنند و طرف مقابل برای محافظت از سرش، دستش را بالای پیشانی می‌آورد. در این حالت دست از همین‌جا می‌شكند.»

آندو كه معركه گرفته و با بچه محل‌هایش شوخی می‌كند، درباره برخورد با بازیكن كره‌ای توضیح می‌دهد و همه متحیر مانده‌اند كه چطور 70 دقیقه با این دست بازی كرده: «با زانو به ساعد من زد. صدایش در تمام بدنم پیچید. فهمیدم كه اتفاق بدی افتاده اما مجبور بودم بازی كنم. در تمام بازی دستم را جمع می‌كردم كه به كسی برخورد نكند.»

آندو در مورد صحنه‌ای كه ایران گل زد هم جالب حرف می‌زند: «بازیكن كره با شدت روی پای من آمد، من هم كه مراقب دستم بودم از ترس بالا پریدم كه دیدم توپ جلوی پایم است. همان لحظه فقط رضا گوچی لب خط بود كه توپ را برای او پشت دفاع فرستادم و خودم فرار كردم به بیرون زمین كه مبادا بازیكن كره‌ای به دستم برخورد كند. قسمت این بود كه همان توپ گل شود.»

آندو با هیجان خاصی از جو ورزشگاه می‌گوید. او بازی در اولسان را با ملبورن مقایسه می‌كند: «جو آنقدر سنگین بود كه نفس ما بالا نمی‌آمد. گوش ما كر شده بود و صدای ورزشگاه اجازه نمی‌داد كه حرف همدیگر را بشنویم. در اولسان، یاد ملبورن افتادم. تا قبل از این بازی، فیلم ملبورن را دیده بودم و برایم چیز خاصی نبود. من در انگلیس جلوی چلسی، منچستر، لیورپول و آرسنال حتی 90 دقیقه هم بازی كرده بودم. حتی در ورزشگاه استمفورد بریج زمانی كه چلسی با مورینیو در كورس قهرمانی بود و ما آنها را 2-2 متوقف كردیم این همه تحت فشار نبودیم اما در اولسان فشار خیلی زیاد بود. الان می‌فهمم نسل قبلی در ملبورن چه كار بزرگی كرده و این سنگین‌ترین بازی تاریخ فوتبالم بود.»

از این حرف‌ها كه بگذریم، سوالات رفقا درخصوص فصل بعد و تیم باشگاهی جدید است. آندو به شوخی می‌گوید: «حالا كه تیم به جام جهانی رفته، همه می‌خواهند در استقلال و پرسپولیس بازی كنند و دیده شوند. امسال حتما لیگ ایران خیلی داغ و دیدنی می‌شود. علی دایی با پرسپولیس و قلعه‌نویی با استقلال حتما جزو رقبا هستند. سپاهان هم كه همیشه تیم فوق‌العاده خوبی دارد. آقای جلالی هم تیم خوبی برای تراكتور ساخته و همه اینها باعث بهتر شدن بازی‌های لیگ می‌شود.»

یكی از رفقای آندو وسط حرف‌های او می‌آید و می‌گوید: «اینها را بی‌خیال! خودت امسال كجایی، استقلال یا پرسپولیس؟!» آندو جواب جالبی می‌دهد: «شاید هیچ‌كدام! الان منتظر پیشنهادهای خارجی هستم و تا آخر هفته احتمالا تكلیف روشن می‌شود. از كره، چین و قطر پیشنهاد دارم ولی مشكل اینجاست كه كره و چین دور است و دلم نیست كه به لیگ آنها بروم. یك پیشنهاد هم از آمریكا بود كه به‌خاطر فاصله و دوری از ایران جواب منفی دادم. البته دروغ نگویم كه از ایران هم پیشنهاداتی بوده و همان تیم‌هایی كه گفتم، صحبت‌هایی با من داشته‌اند.» آندو در آخر هم این را با خنده می‌گوید: «سر نخواستن ما دعواست. ما كه فوتبالیست نیستیم. عكس ستاره‌ها روی جلد روزنامه‌هاست...!»

  حالا وقت خداحافظی است . آندو برای لباس عوض كردن به خانه می‌رود. بچه محل‌ها هم هر كدام سراغ كارشان می‌روند. آندو از راه‌پله سرش را بیرون می‌كند به یكی از رفقایش می‌گوید:‌«تو كه هنوز نرفتی! ملت از گرما هلاك شدن ... تو هم شدی كولرساز!»

ظاهرا او همبازی و رفیق آندو در سن نوجوانی بوده، ببینید دست تقدیر چطور برای آدم‌ها رقم می‌خورد. یكی بازیكن تیم ملی و یكی تعمیركار كولر اما هنوز با هم رفیق هستند و توی سر و كله هم می‌زنند


ویدیو مرتبط :
كلیپ غمگین از سریال كره ای متاسفم دوستت دارم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نکونام: از قطر و چین پیشنهاد دارم


کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران و هافبک میانی استقلال با تایید دریافت دو پیشنهاد از تیم‌های قطری و چینی جدایی‌اش از جمع آبی‌پوشان را به آینده موکول کرد و گفت: فعلا تمرکزم روی استقلال و چند بازی حساس پیش روی این تیم است. بعد از آن در مورد پیشنهاداتی که به من رسیده است فکر می کنم و بهترین تصمیم را خواهم گرفت.

خبرگزاری مهر: جواد نکونام که پس از جدایی از تیم فوتبال اوساسونا اسپانیا و پیوستن به استقلال تهران پیشنهاداتی از برخی تیم های عربی و چینی داشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر دریافت دو پیشنهاد جدید را تایید کرد و گفت: اینکه برخی عنوان کرده بودند مطرح کردن این پیشنهادات برای بازارگرمی است واقعیت ندارد و من دو پیشنهاد از باشگاه های قطری و چینی دریافت کرده‌ام اما هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته ام.

وی با تاکید بر اینکه باید در مورد این دو پیشنهاد به طور جدی فکر کند افزود: استقلال شرایط حساسی در رقابت‌های لیگ برتر دارد و در حال حاضر صدرنشین لیگ است. ما چند بازی حساس پیش رو داریم که ترجیح می‌دهم فعلا تمرکزم روی بازی های آینده استقلال باشد. تمام تلاشم این است که در مرحله اول برای استقلال مثمرثمر باشم و بعد از آن با تمرکز و آرامش بیشتری در مورد پیشنهادات فکر کنم.

نکونام در پایان تاکید کرد: فعلا ترجیح می دهم تمام تمرکزم روی بازی های حساس استقلال خصوصا دیدار برابر پرسپولیس باشد. تیم ما شرایط ویژه ای دارد و باید تمرکز همه بازیکنان روی موفقیت و نتیجه گیری تیم باشد.