اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمیتا باچان یهودی و قمار باز در استرالیا


آمیتا پاچان بازیگر مشهور بالیوود، برای نخستین بار در یک فیلم هالیوودی که به تحولات اخلاقی و اجتماعی دهه ۲۰ قرن بیستم می‌پردازد، نقش یک یهودی را ایفا می‌کند.

آمیتا پاچان برای نخستین بار در یک فیلم ساخته شرکت هالیوودی «برادران وارنر» ایفای نقش خواهد کرد.

بنابر این گزارش وی در فیلم «گریت گاتسبی» (گاتسبی بزرگ) که اقتباسی از رمانی به همین نام است به همراه لئوناردو دی‌کاپریو بازی خواهد کرد.

پاچان در این فیلم که آن را «باز لورمان» استرالیایی کارگردانی خواهد کرد، نقش قمارباز یهودی به نام «مایر وولفشایم» را بازی می‌کند و قرار است نخستین سکانس‌های این فیلم در استرالیا تصویربرداری شود.

لورمان درباره حضور آمیتا پاچان در فیلمش می‌گوید: «وقتی که شنیدم او در این فیلم بازی خواهد کرد به خود لرزیدم چرا که یکی از اسطوره‌های سینمایی جهان است.»

بنابر این گزارش «گریت گاتسبی» (گاتسبی بزرگ) از کارهای ادبیات کلاسیک آمریکا است که آن را «اسکات فیتز جرالد» نوشت و در آن تحولات اخلاقی و اجتماعی دهه ۲۰ را به تصویر کشیده است.

منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
بیوگرافی آمیتا باچان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمیتا باچان:من استعداد كار تلویزیونی ندارم



 

آمیتا باچان:من استعداد كار تلویزیونی ندارم

 «آمیتا باچان» معروفترین هنرپیشه ی سینما ی بالیوود گفت كه هیچ وقت برنامه ای تلویزیونی تولید نمی كند.

آمیتا باچان ، هنرپیشه ی پیشكسوت و مطرح سینمای هند كه اخیرا اجرای دو برنامه ی تلویزیون را برعهده گرفته بود ، گفت كه استعداد اداره ی یك پروژه ی تلویزیونی را در خود نمی بیند.

این بازیگر ۶۹ ساله ی بالیوودی در این باره گفت: فكر نمی كنم استعداد این كار را داشته باشم. اگرچه قبلا این كار را انجام داده ام، اما توانایی طراحی یك برنامه ی تلویزیونی را ندارم. این حوزه نیاز به یك سری توانایی های خاص دارد كه من آن ها را در خود نمی بینم.

به گزارش هندوستان تایمز ، سوپراستار سینمای بالیوود كه در دهه ی ۱۹۹۰ در برنامه ای انگلیسی با «تی وی آسیا» همكاری می كرد، در این باره گفت: پیش از این كه نسل حاضر خبرنگاران به دنیا بیایند، من با تلویزیون های ماهواره ای همكاری داشتم. ما همكاری خوبی داشتیم و برنامه مان به ایالت متحده ی آمریكا نیز فرستاده شد. اما در آخر به سادگی آن را كنار گذاشتم چون نمی دانستم چگونه باید آن را اداره كنم.

آمیتا باچان بازیگر سرشناس هند در یازدهم اكتبر سال ۱۹۴۲ در الله آباد هند متولد شد. پدر او «هاروانش رای باچان» یكی از شاعران معروف هند و مادرش «تجی باچان» نام داشت. آمیتا علاقه ی فراوانی به بازیگری داشت، اما به دلیل قد بلندی كه داشت مورد توجه كارگردانان قرار نمی گرفت. هنگامی كه از دانشگاه فارغ التحصیل شد، تلاش فراوانی كرد تا بالاخره «كی عباس» حاضر شد نقشی در فیلمش به او بدهد و به این ترتیب آمیتا در اولین فیلم خود با نام «سات هندوستانی» حضور یافت. اما این فیلم نتوانست موفقیت چندانی به دست بیاورد.

در سال ۱۹۷۲ آمیتا و جایا در هنگام فیملبرداری فیلمی علاقه فراوانی به یكدیگر پیدا كردند؛ به طوری كه بعد از مدت كوتاهی و در دوم ژوئن سال ۱۹۷۳ ازدواج كردند.

سرانجام با اكران فیلم «آناند» در سال ۱۹۷۲ بازی آمیتا مورد توجه قرار گرفت و او جایزه ی نقش مكمل مرد را دریافت كرد. از آن به بعد آمیتا مورد توجه قرار گرفت و با ایفای نقش های متعدد مختلف توانست به محبوبیت و شهرت فوق العاده ای دست پیدا كند و به این ترتیب لقب «پادشاه بالیوود» را از آن خود كند.

آمیتا حتی در كشورهای دیگر نیز به شهرت فراوانی دست پیدا كرد و در همه جای دنیا او را به عنوان بازیگر افسانه ای هند می شناسند..... / خبرگزارى ایسنا