اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آموزش و پرورش البرز: حادثه غرق شدن چند نوجوان ارتباطی به ما ندارد



حادثه غرق‌شدگی دانش آموزان دردریای مازندران,آموزش و پرورش البرز

آموزش و پرورش البرز: حادثه غرق شدن چند نوجوان ارتباطی به ما ندارد

وی افزود: افرادی که در قالب این اردو به استان مازندران رفته بودند، از طریق یک موسسه در منطقه حیدرآباد کرج اعزام شده و اردوی فوق هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش نداشته است.مشاور مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: حادثه غرق شدن چند نوجوان در استان مازندران ارتباطی به آموزش و پرورش البرز ندارد.

به گزارش فارس، روز سه‌شنبه دفتر فارس از استان مازندران به نقل از رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی این استان از غرق شدن شش دانش‌آموز در دریای مازندران خبر داد.

 

در این خبر فرزاد بزرگی از غرق شدن 9 جوان در دریای شهرستان نور خبر داده و وی با اشاره به اینکه ظاهرا افراد غرق شده در قالب یک اردوی 80 نفره دانش‌آموزی از کرج به مازندران آمده بودند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در سواحل ایزدشهر شهرستان نور در ساحل شهرک پزشکان برای شنا به دریا رفته بودند.

 

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی مازندران با اعلام اینکه 30 نفر از اعضای این گروه برای شنا کردن به دریا رفتند، افزود: زمانی که یکی از این افراد به دلیل آشنا نبودن به فن شنا دچار حادثه غرق‌شدگی می‌‌شود، 9 نفر از اعضای شرکت‌ کننده در این اردو برای نجات دوست خود به دریا می‌روند که از این بین شش نفر غرق می‌شوند و فوت می‌کنند.

 

بزرگی با بیان اینکه اورژانس موفق به نجات سه نفر از این افراد می‌شود، ابراز داشت: حال این افراد نیز مساعد نیست.

وی از انتقال سه نفر از حادثه‌دیدگان به بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان نور خبر داد و اذعان داشت: تاکنون جنازه شش نفر از غرق‌شدگان از دریا بیرون کشیده شده و جستجو برای نجات اجساد دو قربانی این حادثه نیز ادامه دارد.

بزرگی، گروه سنی شرکت‌کنندگان این اردو را 17 تا 18 سال عنوان کرد.

 

* واکنش آموزش و پرورش البرز به اظهارات رئیس مرکز اورژانس مازندران

در همین رابطه حمیدرضا آقاصفری مشاور مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان البرز به فارس گفت: متاسفانه با خبر شدیم که تعدادی از شهروندان کرجی در استان مازندران دچار حادثه شدند که این خبر نگرانی‌هایی را برای جامعه فرهنگیان استان البرز و شهرستان کرج ایجاد کرد.

 

وی تصریح کرد: بلافاصله تحقیقات لازم مبنی بر اینکه افراد حادثه دیده متعلق به کدام اردوی آموزش و پرورش البرز بودند، انجام و در نهایت مشخص شد که این افراد هیچ ارتباط با اردوهای آموزش و پرورش این استان ندارند.

 

آقا صفری افزود: متاسفانه منابع خبر از واژه دانش‌آموز که یک واژه حقوقی است،‌ استفاده کرده و نگاه‌ها را به آموزش و پرورش برگردانند و این در حالی است که این وزارتخانه و ادارات کل استانی در اردوهای خود تمام موارد ایمنی را لحاظ کرده و در اردوهای شمال و یا جنوب کشور تنها از محیط‌هایی برای شنا استفاده می‌کند که در قالب طرح سالم‌سازی دریا بوده و نجات غریق داشته باشد.

 

وی افزود: افرادی که در قالب این اردو به استان مازندران رفته بودند، از طریق یک موسسه در منطقه حیدرآباد کرج اعزام شده و اردوی فوق هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش نداشته است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز تاکید کرد: ما با بازماندگان حادثه‌‌دیدگان ابراز همدردی می‌کنیم و به طور قطع اگر لازم باشد،‌ حمایت لازم نیز از خانواده‌های آنها خواهیم داشت، اما باید تاکید کنم که استفاده از واژه دانش‌آموز در این خبر از سوی منبع خبر که رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان مازندران بوده، صحیح نیست.

 

آقاصفری افزود: ممکن است برای یک نوجوان 15 سال در خیابان حادثه‌ای رخ دهد، به طور قطع این نوجوان در این سن محصل است و اگر بگوییم حادثه برای یک دانش آموز فلان مدرسه رخ داده، بار حقوقی زیادی را متوجه آموزش و پرورش کرده‌ایم که صحیح نیست.

 

وی در پایان تاکید کرد: به هر حال امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم و از خانواده‌های دانش‌آموزان نیز می‌خواهیم که برای اعزام فرزندان خود به اینگونه اردوها، حتما جوانب مختلف را مد نظر قرار داشته و پیش از کسب اطلاع از اعتبار موسسه که اردو را برگزار می‌کند، هرگز دست به چنین اقدامی نزنند./فارس

 

 

 

 


ویدیو مرتبط :
وحشتناک - نوجوان 14 ساله پس از غرق شدن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تلاش آموزش‌و‌پرورش برای اسلامی‌ترشدن مدارس



 

تلاش آموزش‌و‌پرورش برای اسلامی‌ترشدن مدارس

 

معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

تلاش آموزش‌و‌پرورش برای اسلامی‌تر شدن مدارس


در تولید نظریه از تجربیات و دستاوردهای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها استفاده می‌كنیم مدارس ما تاكنون اسلامی بوده اما می‌خواهیم آنها را تقویت كنیم/مدرسه شهید مطهری و مدرسه جامع تعلیمات اسلامی مدل‌های مورد نظر هستند.

معاون وزیر و رئیس‌ سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اعلام خبر برگزاری همایش ملی رویكرداسلامی در آموزش و پرورش با همكاری حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها گفت: به صورت كلی هدف غایی ما اسلامی‌تر شدن هر چه بیشتر مدارس و البته هدف آنی ما در این همایش تولید نظریه برای رویكرد اسلامی در آموزش و پرورش است.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محی‌الدین بهرام محمدیان در نشست خبری خود به تشریح اهداف همایش ملی رویكرد اسلامی در آموزش و پرورش، نوآوری‌ها و تجربه‌های موفق در مدارس پرداخت و در پاسخ به خبرنگار ایلنا كه هدف كلی شما از برگزاری همایش‌های این‌چنینی و طرح‌هایی از قبیل واگذاری مدارس به حوزه‌های علمیه چیست؟، گفت: با توجه به وضعیت فعلی آموزش و پرورش رضایت و نارضایتی ما نسبی است و هزینه‌هایی كه تاكنون برای بهتر شدن وضعیت آموزش و پرورش انجام داده‌ایم باید بررسی شود و باید بدانیم خروجی‌های آموزش‌و پرورش باید هم‌تراز با پیشرفت‌های جمهوری اسلامی باشد.
وی با اشاره به اینكه در برخی از پایه‌های تحصیلی افت تحصیلی داریم و باید به مولفه‌هایی توجه كنیم كه چرا افت تحصیلی به وجود می‌آید. ما معتقدیم هم‌اكنون یكی از ایرادهایی كه به آموزش و پرورش وارد است تكیه بر حافظه‌محوری است و در آموزش ما باید به سمت آموزش فلسفه، حكمت حركت كنیم.
وی با تاكید بر اینكه وحدت ملی، اقتدار ملی و حاكمیت ملی سه هدف ثانویه آموزش و پرورش در رویكرد اسلامی است، گفت: اینها همه به این معنا نیست كه تاكنون ما در مدارس و آموزش و پرورش این مسائل و اهداف را نداشته‌ایم و امروز به فكر آن افتاده‌ایم بلكه به معنی آن است كه باید این مسائل را تقویت كنیم.
وی در پاسخ به ایلنا تاكید كرد: هدف غایی ما بر طرح‌های این‌چنینی اسلامی‌تر شدن آموزش و پرورش و مدارس است و در این همایش‌ نیز اهداف آنی ما تولید نظریه برای رویكرد اسلامی در آموزش و پرورش است.
وی در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار ایلنا، كه در همایش رویكرد اسلامی در آموزش و پرورش از تجربه‌های حوزه‌ علمیه استفاده شده است، گفت: در تولید نظریه و نظریه‌پردازی از تجربیات و دستاوردهای حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها استفاده می‌كنیم.
وی با انتقاد از نگاهی كه در آموزش و پرورش در طول چند سال اخیر حاكم است، گفت: در طول چند سال اخیر هر كس بر اساس تجربه و آزمون و خطا روشی را انتخاب كرده است و در مدیریت كلان نیز آن را به كار برده و بر این اساس نیز برخی از تحقیق‌ها و دگرگونی‌ها ناشی از این بوده كه در بیشتر موارد متكی بر سلیقه بوده‌ایم.
وی درباره اهداف این همایش گفت: زمینه‌سازی برای تدوین نظریه‌ اسلامی و مدیریت آموزش و پرورش، نوآوری و استفاده از تجربه‌های موفق مدیران مدارس و شناخت نیازهای تحقق مدیریت اسلامی از جمله اهداف ما در این همایش است.
وی در پاسخ به سئوالی كه آیا تاكنون مدارس ما اسلامی نبوده كه اكنون می‌خواهیم آن را با رویكرد اسلامی مدیریت كنیم، گفت: خیر این چنین نیست مدارس ما تاكنون اسلامی بوده اما می‌خواهیم آنها را تقویت كنیم و بعد از 30 سال باید تجارب خود را مدون كنیم كه تا امروز مدون نبوده است و در برخی از تجربه‌ها نیز شكست خورده‌ایم و اكنون می‌خواهیم زمینه‌سازی لازم را برای سیستم مدیریت اسلامی در آموزش و پرورش انجام دهیم.
وی مدارسی همچون مدرسه شهید مطهری و مدرسه جامع تعلیمات اسلامی را از مدل‌های مورد نظر در این همایش معرفی كرد و افزود: برخی از مدارس از قبل از انقلاب به عنوان مدارس اسلامی معروف بوده‌اند مثل مدرسه شهید مطهری كه صرفا به رشته‌های معارف اسلامی می‌پرداخت و مثل مدرسه جامع تعلیمات اسلامی در زمان قبل از انقلاب كه در غالب رشته‌های نظری فعالیت می‌كرد. هم‌اكنون نیز ما به دنبال مدیران و مسئولان این مدارس رفته‌ایم تا بدانیم كدام یك از تجربیاتشان موفق بوده است...../تحلیل:ایلنا