اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آموزش زبان خارجی در مقطع ابتدایی ممنوع


سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برگزاری کلاس های آموزش زبان خارجی به صورت فوق برنامه در مدارس دوره ابتدایی ممنوع است.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برگزاری کلاس های آموزش زبان خارجی به صورت فوق برنامه در مدارس دوره ابتدایی ممنوع است.

مسعود ثقفی افزود: به استناد آیین نامه نحوه ارائه خدمات آموزش و پرورش فوق برنامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، کلاس های فوق برنامه به مجموعه فعالیت هایی اطلاق می شود که علاوه بر برنامه ها و ساعات مصوب هفتگی طراحی و اجرا شود.

وی گفت: این خدمات شامل دروس جبرانی، تکمیلی و تقویتی است که در خارج از برنامه رسمی مدرسه و در راستای برنامه درسی مصوب و متناسب با آن به دانش آموزان ارائه می شود.

ثقفی افزود: با توجه به اینکه در جدول مواد درسی هفتگی دوره ابتدایی، آموزش زبان خارجی وجود ندارد لذا برگزاری کلاس های آموزشی زبان خارجه به صورت فوق برنامه در مدارس دوره ابتدایی شهر تهران ممنوع است.


ویدیو مرتبط :
دلیل آموزش زبان فارسی از مقطع ابتدایی در مدارس اسرائیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعلام زمان پایان آموزش در مقطع ابتدایی



اخبار,اخبار اجتماعی, وزارت آموزش و پرورش


 اخباراجتماعی - اعلام زمان پایان آموزش در مقطع ابتدایی

دانش‌آموزان پایه ششم تا 13 خرداد امتحان دارند و سایر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که به روش توصیفی ارزیابی می‌شوند تا آخر اردیبهشت تعطیل شده‌اند.

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: طبق بخشنامه اعلام شده از سوی آموزش و پرورش ۱۳ خرداد پایان زمان آموزش در مقطع ابتدایی است.

صادق صادق‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که دانش‌آموزان دبستانی چه زمانی تعطیل می‌شوند اظهار داشت: طبق بخشنامه اعلام شده از سوی آموزش و پرورش 13 خرداد زمان پایان آموزش در مقطع ابتدایی است اما در برخی از مناطق مانند مناطق گرمسیر ممکن است دبستان‌ها زودتر تعطیل شوند.

وی افزود: دانش‌آموزان پایه ششم تا 13 خرداد امتحان دارند و سایر دانش‌آموزان مقطع ابتدایی که به روش توصیفی ارزیابی می‌شوند تا آخر اردیبهشت تعطیل شده‌اند.

مدیر کل دفتر دبستانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه 35 درصد از دانش‌آموزان پایه ششم به صورت توصیفی ارزشیابی می‌شوند، گفت: این دانش آموزان علاوه بر ارزیابی مستمر در طول سال تحصیلی باید در امتحانات هماهنگ پایه ششم نیز شرکت کنند. البته تفاوت آنها با دانش‌آموزانی که به روش کمی ارزیبای می‌شوند این است که برگه امتحانی این دانش‌آموزان به روش توصیفی تصحیح شده و نتایجی که در کارنامه آنها ثبت می‌شود به صورت کمی و یا عدد نیست بلکه به صورت ارزشیابی توصیفی است.
اخبار اجتماعی - تسنیم