اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آموختن زبان سوئدی یک شبه! +عکس



آموختن زبان سوئدی یک شبه! +عکس

بیماری ها و مشکلاتی که برای سلامت به وجود می آید همیشه هم باعث مرگ یا سخت شدن زندگی نمی شوند و برخی از آن ها نتایج بسیار عجیبی دارند که باورکردنی نیست، برخی از آن ها می توانند انسان ها را کاملا عوض کنند.

 

 یادگیری زبان های خارجه نیاز به استعداد، وقت و هزینه دارد و هر کسی نمی تواند خیلی سریع یک زبان خارجی که هیچ چیز از آن نمی داند را یاد بگیرد اما یک مشکل نادر می تواند همه این احتمالات را تغییر دهد.

 

"مایکل بوت رایت" یک مرد آمریکایی است که چندی پیش به علت یک مشکل نادر ناگهان به کما رفت ولی هنگامی که از کما خارج شد تبدیل به یک مرد سوئدی گشته بود که هیچ چیز در مورد گذشته اش به خاطر نمی اورد.

 

پزشکان پس از معاینه این مرد متوجه شدند که دچار مشکل TGA که شوک مغزی نادر و بسیار خاصیست گشته است. این شوک معمولا باعث به کما رفتن افراد و به وجود آمدن فراموشی در خاطرات جدید می شود اما در مورد مایکل این موضوع کمی پیچیده تر است و باعث شد تا زبانش به طور کلی عوض شود.

 

آموختن زبان سوئدی یک شبه

 

این مرد 61 ساله این روزها تنها به زبان سوئدی مسلط است و یک کلمه هم انگلیسی متوجه نمیشود همچنین او تمامی خاطراتش را از دست داده است. پزشکان احتمال می دهد قبل از وقوع شوک این مرد در حال تماشای یک برنامه با زبان سوئدی بوده است.

 

او این روزها در شرایط خاصی قرار گرفته و روزانه پزشکان زیادی آزمایشاتی روی او انجام میدهند و خانواده این مرد نیز در تلاشند تا شاید بتوانند حافظه از دست رفته او را بازگردانند. شوک TGA مشکلی بسیار نادر است که تنها برای افراد 56 تا 75 سال رخ می دهد و تا به حال این اولین بار است که منجر به تغییر زبان یک فرد شده است.

منبع:yjc.ir


ویدیو مرتبط :
دکتر هلاکویی- پسر تک در آمریکا، دیر یادگیری زبان انگلیسی، آموختن ارتباط و همکاری به کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بازیابی بینایی به كمك زبان! + عکس



 

 

بازیابی بینایی به كمك زبان! + عکس

 

یك افسر پلیس انگلیسی كه بینایی خود را در یك صحنه شكار مجرم از دست داده بود، ممكن است بتواند با استفاده از زبانش این قدرت را دوباره بازیابد.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دیوید راتباند ۴۳ ساله به امید دستیابی مجدد به نیروی بینایی خود در دوره آزمایشی یك فناوری پیشگام شركت كرده كه به نابینایان در بازیابی بینایی خود به كمك زبانشان كمك می كند.

فناوری «برین پورت (BrainPort)» كه در آمریكا طراحی شده به نابینایان كمك می كند تا اجسام و طرحها را تصور كنند.

تصاویر از یك دوربین ویدئوی نصب شده بر روی عینك دودی، پردازش شده و بر روی كاوشگر ریز حاوی صدها الكترود در زبان ارسال می شود.

در این زمان، زبان تكانه ها را به مغز ارسال كرده كه به تفسیراین احساسات به صورت تصویر می پردازد.

راتباند طی ماموریتی دوبار از سوی یك جانی فراری در سال گذشته گلوله خورد. جراحان تنها توانستند جراحات صورت وی را التیام بخشیده و از درمان چشمانش عاجز بودند چرا كه وی كره چشم راست خود را از دست داده و كره سمت چپ جمع شده و متورم بود..... /  خبرگزارى ایسنا