اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا یک شرکت هواپیمایی ایرانی را تحریم کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,تحریم  شرکت هواپیمایی ایرانی


اخبار سیاست خارجی - آمریکا یک شرکت هواپیمایی ایرانی را تحریم کرد

وزارت بازرگانی آمریکا با صدور دستوری نادر و اضطراری، صادرات غیرقانونی دو موتور جت‌های تجاری، ساخت آمریکا به ایران را منع کرد و شرکت هواپیمایی «پویا ایر» ایران را در لیست تحریم خود قرار داد.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، دیوید میلز، قائم مقام وزیر بازرگانی آمریکا بعد از اطلاع از اینکه شرکت هوانوردی و لجستیکی «3کا» ترکیه قصد دارد دو موتور جت ساخت شرکت جنرال الکتریک را با کمک شرکت باربری «پویا ایرلاین» به ایران صادر کند، جمعه فرمانی صادر کرد و مانع این کار شد.

بر اساس این گزارش، این ممنوعیت ظرف 180 روز این شرکت‌ها را از خرید، فروش و حمل کالاهای آمریکایی که در فهرست نظارت بر صادرات قرار دارد، منع می‌کند. فرمان وزارت بازرگانی آمریکا همچنین بر روی کار تجاری شرکت هوانوردی و لجستیکی «3کا» در ترکیه، پویا ایر در ایران، و شرکت تجارت بین‌المللی آدائرو در آمریکا، ممنوعیت و محدودیت اعمال می‌کند.

به گزارش رویترز، این فرمان هر سه شرکت و مقامات کلیدی آنها را از حضور در مذاکرات، معاملات، نقل و انتقال و سایر فعالیت‌هایی که مربوط به همه کالاهای صادراتی آمریکا و نه فقط موتور هواپیما باشد، منع می‌کند.

بر اساس این گزارش، این فرمان همه بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و سایر طرف‌هایی را شامل می‌شود که احتمال دارد در حمایت مالی یا حمایت از چنین معاملاتی نقش داشته باشند.

اخبار اقتصادی - فارس


ویدیو مرتبط :
1392/10/17:آمریکا یک شرکت هواپیمایی ایرانی را تحریم کرد..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم یک شرکت هواپیمایی و سه مقام نظامی ایران از سوی آمریکا



تحریم ایران,تحریمهای جدید ایران,تحریم شرکت هواپیمایی,اخبار تحیریم ایران,اخبار تحریم 91

 

تحریم یک شرکت هواپیمایی و سه مقام نظامی ایران از سوی آمریکا

یک شرکت هواپیمایی و سه تن از فرماندهان نظامی ایرانی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده بر ضد ایران قرار گرفتند.

فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال: دولت ایالات متحده آمریکا یکی از خطوط هوایی ایرانی را به بهانه آنچه کمک به دولت سوریه خوانده است، تحت تحریم قرار داد.

این خط هوایی متهم است که با رساندن کمک‌های ایران به دولت سوریه، این کشور را در مواجهه با ناآرامی‌های اخیر یاری کرده است. مقامات ایرانی و سوری بار‌ها این اتهام را رد کرده‌اند و ابراز داشته‌اند که ایالات متحده و رژیم‌های عربی در حال تحریک مخالفین دولت سوریه به شورش و آشوب هستند.

 

همچنین بنابراین گزارش، سه تن از فرماندهان نظامی ایرانی نیز به اتهام آنچه قاچاق سلاح به آفریقا خوانده شده است، تحت تحریم‌های جدید ایالات متحده قرار گرفته‌اند. ایالات متحده اتهاماتی را نظیر ارسال سلاح به گامبیا، متوجه برخی ارگان‌های نظامی ایرانی می‌کند.

این تحریم‌های جدید که از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعمال شده است، شرکت هوایی «یاس ایر» را هدف تحریم‌های خود قرار داده است و شهروندان آمریکایی را از هرگونه ارتباط با این شرکت هواپیمایی و همچنین سه فرمانده نظامی تحریم‌شده، بازمی‌دارد.

این تحریم‌ها در ادامه سلسله تحریم‌هایی است که از سوی غرب متوجه مقامات و شرکت‌های ایرانی شده است. بیشتر این تحریم‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعمال گردیده‌اند./شفاف