اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا یک بانک انگلیسی را متهم به همکاری با ایران کرد



 بانک انگلیسی , اخبار سیاسی ,  مقامات آمریکایی

یکی از مدیران بانک استاندارد چارترد با رد اتهامات مطرح شده علیه این بانک در زمینه پولشویی جملات تندی علیه دخالت های مقامات آمریکایی در امور و فعالیت های این بانک مطرح ساخته است.
اداره امور مالی ایالت نیویورک آمریکا بانک بریتانیایی " استاندارد چارترد " را متهم کرد که در طول یک دهه ( از سال 2001 تا 2007) در پولشویی و مبادلات مالی به ارزش حدود 250 میلیارد دلار با نهادها و موسسات مالی ایران همکاری داشته است.

مقامات آمریکایی با " یاغی " خواندن این بانک ، به این بانک انگلیسی اعلام کردند که ممکن است به دلیل فعالیت های پولشویی مجوز فعالیت این بانک را در آمریکا ابطال کنند.
بنا به اعلام اداره امور مالی نیویورک بانک استاندارد چارترد در نزدیک به یک دهه گذشته 60 هزار مورد مبادله مالی با نهادهای مالی ایران داشته و فعالیت های مالی خود با ایران را از آمریکا مخفی کرده است.
پیشتر بانک بریتانیایی " اچ اس بی سی " نیز متهم به ارتباط با نهادهای مالی ایران شده بود و این بانک در نهایت پذیرفت که با پرداخت 700 میلیون دلار پرونده ارتباطاتش با نهادهای مالی و بانکی ایران بسته شود، اما یکی از مدیران بانک استاندارد چارترد با رد اتهامات مطرح شده علیه این بانک در زمینه پولشویی جملات تندی علیه دخالت های مقامات آمریکایی در امور و فعالیت های این بانک مطرح ساخته است.
وی گفته است : آمریکایی ها چه کاره هستند که به ما بگویند چه کار بکنیم؟!
اداره امور مالی نیویورک اعلام کرده است که برای تعیین میزان جریمه مالی بانک استاندار چارترد جلساتی را برگزار خواهد کرد..../عصرایران


ویدیو مرتبط :
دکتر هلاکویی- پسر تک در آمریکا، دیر یادگیری زبان انگلیسی، آموختن ارتباط و همکاری به کودکان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: جریمه 100 میلیون دلاری بانک انگلیسی به دلیل نقض تحریم ایران



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


اخبار اقتصادی - آمریکا: جریمه 100 میلیون دلاری بانک انگلیسی به دلیل نقض تحریم ایران

یک بانک مشهور انگلیسی به خاطر آنچه که نقض تحریم های ایران، سودان، میانمار و کوبا، خوانده شده، حدود 100 میلیون دلار (61 میلیون پوند) توسط آمریکا جریمه شده است.

به گزارش ایرنا، منابع خبری در انگلیس چهارشنبه شب گزارش دادند که بانک سلطنتی اسکاتلند (آر بی اس) با پرداخت این جریمه به وزارت خزانه داری و بانک مرکزی آمریکا و همچنین دپارتمان خدمات مالی نیویورک موافقت کرده است.

اتهامات مربوط به نقض تحریم ها توسط بانک ˈآر بی اسˈ ظاهرا به انجام نقل و انتقالات مالی طی سال های 2005 تا 2009 میلادی مربوط می شود.

طی سال های اخیر دو بانک دیگر انگلیسی به نام های ˈاستاندارد چارتردˈ و ˈایچ اس بی سیˈ نیز به ترتیب حدود 675 میلیون دلار و یک میلیارد و 900 میلیون دلار توسط دولت آمریکا جریمه شده اند.

اخبار اقتصادی - ایرنا