اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا واردات فرش دستباف ایران را ممنوع کرد



 

 

فرش

 

 

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف گفت: دولت آمریکا از هفتم مهرماه امسال (29 سپتامبر 2010) واردات هر نوع فرش دستباف ایرانی به این کشور را ممنوع کرده است.

به گزارش شبکه ایران از اتاق ایران، اکبر هریسچیان‌ از امریکا به عنوان اصلی‌ترین واردکننده فرش دستباف و بزرگترین بازار صادراتی ایران نام برد و گفت: ‌زمان پایان این تحریم مشخص نیست.

وی درعین حال تصریح کرد که ‌گروهی از صادرکنندگان با اطلاع از تصمیم اخیر آمریکا در ماه‌های اخیر محموله‌های بسیاری را برای صادرات به آمریکا تدارک دیدند و در زمان حاضر فرش بسیاری برای صادرات در گمرک وجود دارد.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف به ایرنا می‌گوید که پیشتر و در دوران رونالد ریگان رییس جهموری اسبق آمریکا واردات فرش دستباف ایران به این کشور ممنوع اما پس از 14 سال این ممنوعیت رفع شد.

این فعال بخش خصوصی افزود:‌ در زمان تحریم فرش دستباف ایران تاجران، ‌کالای خود را از طریق کانادا به آمریکا ارسال می‌کردند.

هریسچیان با بیان اینکه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش نگران اقدام مشابه اروپا بعنوان دومین بازار صادراتی بودند، افزود: ‌خوشبختانه اروپا تاکنون اقدامی در این خصوص نکرده و فرش ایران برای ورود به این قاره ممانعتی پیش رو ندارد.

یادآور می‌شود در زمان حاضر واردات پسته و خاویار ایرانی به آمریکا ممنوع است.

وی درباره افزایش 41 درصدی فرش دستباف در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نیز گفت: عمده دلیل افزایش مربوط به تلاش تجار برای صادرات بیشتر فرش دستباف به امریکا است.

همچنین در چهارماه نخست امسال مجموع صادرات فرش دستباف 5/151 میلیون دلار با دو هزار و 440 تن وزن اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 10/41 و وزنی 5/47 درصد رشد را نشان می‌دهد.

میزان صادرات فرش دستباف در چهارماه سال گذشته 5/107 میلیون دلار با وزن یک هزار و 660 تن اعلام شده است..../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
موزه فرش تهران، نمایشگاه زیباترین فرشهای دستباف ایران - بوکینگ پرشیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا



 

 

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا

در پروژه تحریم ایران؛

افزایش واردات نفت ژاپن از ایران، ناکامی دیگر آمریکا

نفت تقریبا 40 درصد نیازهای ژاپن به منابع انرژی را تامین می کند و به همین علت برخی از سیاستمداران ژاپنی بعد از افزایش نگرانی ها در بخش نفت ژاپن از افزایش قیمت نفت خام به علت تحریم های آمریکا علیه ایران، اتخاذ سیاست خارجی که امنیت انرژی ژاپن را در نظر بگیرد، مهم می دانند.

افزایش واردات نفت خام ژاپن از جمهوری اسلامی ایران ناکامی دیگری را برای دولت آمریکا رقم زده و بیانگر بی‌تاثیر بودن سیاست از پیش شکست خورده تحریم است.

افزایش صادرات نفت ایران به ژاپن نشان می دهد که فشارهای آمریکا برای قطع روابط نفتی تهران و توکیو کارساز نبوده است.

در همین رابطه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم در گزارشی نوشت: وزارت اقتصاد، تجارت و صنایع ژاپن اعلام کرده است که واردات نفت خام این کشور از ایران در ماه سپتامبر گذشته به 11 میلیون بشکه افزایش یافته است که تقریبا 11 درصد کل واردات ژاپن را تشکیل می دهد.

بنابر این گزارش افزایش 20 درصدی خرید نفتی پالایشگاه ها و شرکت های تجاری ژاپن از ایران نشان می دهد که این کشور به نفت ایران وابسته است و نمی تواند از آن چشم پوشی کند.

گفتنی است نفت تقریبا 40 درصد نیازهای ژاپن به منابع انرژی را تامین می کند و به همین علت برخی از سیاستمداران ژاپنی بعد از افزایش نگرانی ها در بخش نفت ژاپن از افزایش قیمت نفت خام به علت تحریم های آمریکا علیه ایران، اتخاذ سیاست خارجی که امنیت انرژی ژاپن را در نظر بگیرد، مهم می دانند...../تحلیل:تابناک