اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: قطع ارتباط داعش با ترکیه توسط کردها


یک مقام ارشد آمریکایی ادعا کرده است، پیشروی‌های اخیر کردها در مرز سوریه و ترکیه به قطع منابع و نیروهایی که از سوی ترکیه به رقه می‌رود کمک خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: یک مقام ارشد آمریکایی ادعا کرده است، پیشروی‌های اخیر کردها در مرز سوریه و ترکیه به قطع منابع و نیروهایی که از سوی ترکیه به رقه می‌رود کمک خواهد کرد.

 آنتونی بلنیکن، معاون وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت، نیروهای کرد سوریه در هفته‌های اخیر به پیشروی‌های بسیار مهمی دست یافته‌اند.

ارتش آمریکا روز شنبه اعلام کرد، در نزدیکی کوبانی چهار حلمه هوایی انجام داده است. روز جمعه نیز ائتلاف هوایی ضد داعش در نزدیکی کوبانی هشت واحد شبه نظامیان داعش را به همراه چندین خودرو نظامی هدف قرار داد.

بلنیکن در ادامه اظهاراتش گفت: اکنون بخش زیادی از مرز بین ترکیه و سوریه تحت کنترل کردهاست که از سوی سایر سوری‌ها مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

روز شنبه یگان‌های حمایتی مردم سوریه (YPG) در کوبانی اعلام کردند که شبه نظامیان داعش را از این شهر بیرون رانده‌اند. داعش روز پنج شنبه با استفاده از حملات انتحاری توانسته بود وارد این شهر شود. حمله به کوبانی یک هفته پس از کنترل کردها بر شهر تل ابیض صورت گرفت.

معاون وزیر خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تسلط کردها بر شهرهای مرزی اشاره و عنوان کرد، تسلط کردها بر مناطق مرزی بسیار مهم است چراکه اگر کردها بتوانند سراسر مرز را تحت کنترل خود درآورند، خطوطی که از طریق آنها افراد و منابع به داعش می‌رسند قطع خواهند شد.

به گفته بلنیکن از زمان تشکیل ائتلاف ضد داعش در سال گذشته، این گروه تروریستی 35 درصد مناطق تحت کنترلش را از دست داده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که انگیزه‌ای حقیقی در بین افراد دخیل در درگیری‌های سوریه وجود دارد که فرآیند انتقال قدرت در سوریه به اپوزیسیون میانه‌رو این کشور که نه حامی غرب هستند و نه روسیه صورت گیرد.

بلنیکن در ادامه با اشاره به برنامه آموزش و تجهیز مخالفان سوری از سوی آمریکا و شرکایش در منطقه اظهار کرد، این برنامه تنها به این مظور است تا مخالفان سوری پیشرفت و پیشروی خود را آغاز کنند.


ویدیو مرتبط :
قطع راه های کمک رسانی داعش بین عراق و سوریه توسط کردها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کنسرت و شادی کردها به خاطر حمله آمریکا به داعش (+عکس)



اخبار بین الملل - کنسرت و شادی کردها به خاطر حمله آمریکا به داعش (+عکس)

کنسرت موسیقی در خیابان اسکان شهر اربیل برگزار شد و تا نیمه های شب ادامه یافت. کردها در این گردهمایی شعارهایی به نفع نیروهای پیشمرگه کرد سر دادند.

کردها از حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش استقبال کردند.

 

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک  همزمان با آغاز حملات هوایی آمریکا به مواشع داعش در نزدیکی شهر اربیل عراق، هزاران کرد شب گذشته با برگزاری کنسرت موسیقی به جشن و پایکوبی پرداختند.

تصویر زیر گوشه ای از شادی کردها در این کنسرت را نشان می دهد. کنسرت موسیقی در خیابان اسکان شهر اربیل برگزار شد و تا نیمه های شب ادامه یافت. کردها در این گردهمایی شعارهایی به نفع نیروهای پیشمرگه کرد سر دادند.

 نزهت هادی فرماندار شهر اربیل نیز برای لحظاتی به این جشن و پایکوبی پیوست. نیروی هوایی آمریکا به دستور اوباما از روز گذشته به منظور جلوگیری از پیشروی گروه تروریستی داعش به شهرهای اربیل و بغداد حملاتی را علیه این گروه آغاز کرده است.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,حمله آمریکا به داعش

 اخبار بین الملل - عصر ایران