اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا صدای مدیرعامل فیس بوک را درآورد!


مارک زوکربرگ، بنیان‌گذار«فیس بوك» خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته از آنچه "جاسوسی دولتی از شهروندان" خوانده شده "خسته و درمانده" شده است.

کافه سینما: مارک زوکربرگ، بنیان‌گذار«فیس بوك» خطاب به باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا گفته از آنچه "جاسوسی دولتی از شهروندان" خوانده شده "خسته و درمانده" شده است.

آقای زوکربرگ روز پنجشنبه (۱۳ مارس - ۲۲ اسفند) در فیس‌بوک نوشته: "دولت (آمریکا) باید طلایه‌دار اینترنت باشد نه تهدیدی برای آن.اظهار نظر بنیان‌گذار بزرگترین شبکه اجتماعی جهان یک روز پس از آن منتشر می‌شود که گزارشی تازه نشان داده سازمان امنیت ملی آمریکا (ان.اس.ای) از فیسبوک‌نماها در ساخت بدافزارهای اینترنتی سود برده است.

او در یاد داشت خود آورده: "وقتی مهندسان ما سخت تلاش می کنند تا امنیت (فیسبوک) را بالا ببرند، تصور ما این است که داریم از کاربران در برابر تبه‌کاران حفاظت می‌کنیم نه دولت.آنها (دولت آمریکا) باید شفاف‌تر عمل کنند وگرنه، مردم بدترین حدس و گمان‌ها را در این باره متصور خواهند شد."

اطلاعات مربوط به برنامه های گسترده سازمان امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از شهروندان آمریکا و جهان، نخستین بار با افشاگری های ادوارد اسنودن، کارمند سابق نهادهای اطلاعاتی آمریکا، برملا شد.در میان هزاران مدرک و سند افشا شده توسط آقای اسنودن، آمده بود ان.اس.ای به طریقی به حسابهای کاربران ۹ شبکه بزرگ اجتماعی و ارتباطی در اینترنت دسترسی دارد.

شرکت‌هایی که در این اسناد نام آنها ذکر شده بود عبارتند از: گوگل، فیس‌بوک، یاهو، اسکایپ، ای.او.ال، اپل، یوتیوب، پل‌تاک و مایکروسافت.پس از انتشار این مدارک، فیس‌بوک، یاهو، لینکدین، گوگل، اپل، مایکروسافت، توییتر و ای.او.ال به اتفاق گروهی تشکیل دادند که ماموریت آن "اصلاحات در نظارت دولتی" تعریف شده است.این گروه خواستار تغییرات گسترده و ساختاری در برنامه های نظارتی و اطلاعاتی دولت آمریکا شده است.


ویدیو مرتبط :
فیس بوک چیست؟ کمک به اسرائیل با ورود به فیس بوک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فیس بوک صدای ابوالفضل پورعرب را درآورد!


پور عرب از بعضی افراد سودجود در شبکه های به اصطلاح اجتماعی گلایه کرد و گفت: رسانه من صدا و سیماست و در هیچ شبکه اجتماعی به خصوص در فیس بوک عضو نیستم و عضویت خود در شبکه‌های اجتماعی را تکذیب می‌کنم.

باشگاه خبرنگاران جوان: ابوالفضل پورعرب، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت جسمانی خود ابزار امیدواری کرد و گفت: خدا را شکر حالم بهتر است و به زودی پرقدرت به روز‌های خوب خود باز خواهم گشت.

این بازیگر سینما تصریح کرد: خدا را شکر که توان کار را دارم و از این پس به کارم باز خواهم گشت.

پور عرب از بعضی افراد سودجود در شبکه های به اصطلاح اجتماعی گلایه و عنوان کرد: رسانه من صدا و سیماست و در هیچ شبکه اجتماعی به خصوص در فیس بوک عضو نیستم و عضویت خود در شبکه‌های اجتماعی را تکذیب می‌کنم.