اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا سرباز جهانی تولید می کند!


شاید مجموعه فیلم‌های خیال‌بافانه سرباز جهانی را دیده باشید! بخش «دانشمندان دیوانه» ارتش آمریکا، به دنبال خلق سربازانی است که بدون غذا و خواب بجنگند و اگر پایشان قطع شد، یک بار دیگر پا در بیاورند!

تابناک: شاید مجموعه فیلم‌های خیال‌بافانه سرباز جهانی را دیده باشید! بخش «دانشمندان دیوانه» ارتش آمریکا، به دنبال خلق سربازانی است که بدون غذا و خواب بجنگند و اگر پایشان قطع شد، یک بار دیگر پا در بیاورند! لطفا این مطلب را بدون انگیزه‌های سیاسی و با نگاه علمی بخوانید.

خش‌های فن‌آوری ارتش آمریکا به دنبال تغییر ژن‌های سربازان به گونه‌ای هستند که بتوانند چندین روز بدون غذا و خواب بجنگند و اگر پایشان قطع شد، یک بار دیگر پا در بیاورند.

آژانس پروژه‌های پیشرفته دفاعی پنتاگون یا دارپا (DARPA)، امیدوار است راهی بیابد که بر ژن‌های خاصی تأثیر بگذارد تا بدن انسان را مجبور سازند کارهای عجیب انجام دهد.

در صورت موفقیت این دستکاری ژنتیک، سربازان آینده با سرعت قهرمانان المپیک می‌دوند و خواهند توانست، روز‌ها بدون خواب و غذا بمانند، زیرا بدنشان خواهد توانست با بازدهی بیشتری از چربی ذخیره شده در بدن استفاده کند.

 آن‌ها همچنین خواهند توانست بارهای بسیار سنگین را حمل کنند و اگر یکی از دست و یا پا‌هایشان در جنگ قطع شد، دوباره خواهد رویید.


این اطلاعات توسط داستان‌نویسی به نام «سیمون کانوِی» انتشار یافته که به وی امکان دسترسی به پشت پرده این تحقیقات داده شده است.

دارپا در سال ۱۹۵۸ و پس از آن ایجاد شد که نخستین مأموریت فضایی شوروی سابق آمریکایی‌ها را شوکه کرد. این سازمان اکنون با بودجه سالانه دو میلیارد دلار، مأموریت دارد که برتری فنی آمریکا در صحنه نبرد را تضمین کند. روزنامه انگلیسی این مجموعه را مجموعه دانشمندان دیوانه نامیده است.

در میان پروژه‌های بلندپروازانه، این آژانس به دنبال کار روی یک لایه خارجی بدن است که به سربازان امکان می‌دهد، سریع‌تر بدوند و بارهای بسیار سنگین را بردارند، ولی پر سر و صدا‌ترین کار آن، شامل دستکاری ژنتیک می‌شود، چرا که دستکاری ژنتیک و کاهش مصرف غذا، باعث می‌شود سربازان مجبور نباشند جیره غذایی سنگین چند روزه را با خود حمل کنند.

هم‌اکنون مواردی هست که در آن، انگشتان کودکانی که در حوادث معیوب شده‌اند، بهبود یافته و دوباره رشد کرده است. دارپا به دنبال این است که با تحریک ژن‌ها کاری کند که این اتفاق در بزرگسالی هم ممکن شود.

حوزه‌ای که تاکنون در آن موفقیت‌هایی به دست آمده است، از بین بردن نیاز به خواب است. در این باره، دارویی بر روی خلبانان بالگرد آمریکایی آزمایش شده که آنها را برای چهل ساعت بیدار نگاه داشته و پس از تقریبا دو روز حتی تمرکز ذهنی بالاتری هم داشته‌اند.

امید می‌رود این دارو‌ها، جایگزین داروهای حاوی آمفتامین شود که تا پیش از این برای بیدار ماندن سربازان در شرایط لازم مورد استفاده قرار می‌گرفته است، ولی عوارض وخیمی همچون ضعف در تصمیم‌گیری و کشتن همقطاران را در پی داشت.

از سوی دیگر، پروفسور «جوئل گارو» از دانشگاه آریزونا تأیید کرده است که دارپا تحقیقاتی را درباره تبدیل چربی بدن به انرژی انجام داده است که اگر به موفقیت برسد، صنعت چهل میلیارد دلاری رژیم‌های غذایی را نابود خواهد کرد.

در آغاز امسال نیز اعلام شد دارپا به دنبال آن است که اطلاعات را مستقیم از پهپاد‌ها و ماهواره‌ها به کلاه‌ سربازان منتقل کند. معمولا پروژه‌های دارپا باعث جهش‌های تکنولوژیک می‌شود و با فاصله زمانی طولانی عملیاتی می‌شوند. برای نمونه، اینترنت که شکل اولیه آن نخست در این آژانس ایجاد شد، با سال‌ها تأخیر عملیاتی و عمومی شد.      


ویدیو مرتبط :
سخنرانی رئیس جمهور آمریکا فرانکلین روزولت پیش از ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا:به نفع ایران است که توانایی تولید سلاح اتمی نداشته باشد



 

 

 

آمریکا

 

دریاسالار مایک مولن رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی شد که تداوم مسیر فعلی ایران منجر به یک برخورد جدی در منطقه خواهد شد ، با این حال وی افزود   که طرفدار حل مسالمت آمیز بحران اتمی ایران است .

به گزارش عصر ایران مایک مولن روز 29 سپتامبر در جلسه صبحانه روزنامه "کریستین ساینس مانیتور" آمریکا درواشنگتن در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به این مساله گفت : " درباره ایران من از مدت ها قبل درباره پیامدهای منتظره و غیر منتظره تهدید این کشور و نیز دست یابی آن به سلاح هسته ای صحبت کرده ام . از سوی دیگر ، اگر حمله ای به ایران صورت گیرد من بیشتر نگران پیامدهای غیرمنتظره این حمله هستم ."

وی افزود : " بنابراین با توجه به این پیامدها من بزرگ ترین حامی حل پرونده هسته ای ایران از راه دیپلماسی-  گفتگو - تحریم  و فشارهای بین المللی هستم ".

دریاسالار مولن در ادامه افزود : " ایران در بخشی از جهان واقع شده که خیلی با ثبات نیست  و تداوم مسیر فعلی این کشور که از نظر من تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای از سویی و ماجراجویی نظامی از سوی دیگر است ، به یک برخورد مهم (نظامی) منجر خواهد شد که پیامدهای منتظره و غیر منتظره این برخورد بسیار جدی است ".

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه با ادعای اینکه عدم دست یابی به توانایی تولید سلاح هسته ای به نفع منافع بلند مدت ایران است ، افزود : " این به نفع آنها است که این توانایی را نداشته باشند . مطلوب ترین گزینه  این است که از طریق راهی به جز حمله نظامی (حکومت ایران) را متقاعد به پذیرش این واقعیت کنیم و این که این مساله عملی است یا نه ؟ هنوز سوالی است که مطرح است "...../تحلیل:عصرایران