اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا دوروزه بیش از صد غیرنظامی را کشت



 

 

آمریکا دوروزه بیش از صد غیرنظامی را کشت

 

به نقل از راو استوری، براساس اعلام رسانه‌های خبری هفته گذشته طی دو روز بیش از ۱۰۰ نفر بر اثر حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا در سومالی، پاكستان، افغانستان و یمن كشته شدند. در عین حال طی این حملات كه به گفته مقامات آمریكایی با هدف كشتن شبه‌نظامیان القاعده و طالبان انجام می شود، تعداد زیادی غیرنظامی نیز كشته شدند اما واشنگتن هیچ واكنشی به كشته شدن این غیرنظامیان بی‌گناه نشان نمی دهد.

یكی از چالش‌هایی كه مدتهاست آمریكا با آن دست‌وپنجه نرم می‌كند، فعالیت هواپیماهای بدون سرنشین در خاك كشورهای مختلف است كه از نظر بسیاری این عملیاتها مغایر با قوانین بین‌المللی است و ناقض تمامیت ارضی كشورهاست. چند روز پیش بر اثر حمله یك هواپیمای بدون سرنشین امریكا در منطقه‌ای در جنوب سومالی دست كم ۱۵ تن كشته و ۴۳ تن دیگر كشته شدند این در حالی است كه در این حمله چند غیرنظامی نیز كشته شدند. روز جمعه گذشته نیز طی حملات هواپیماهای امریكا در یمن، پاكستان حدود ۷۰ تن كشته شدند.

پیش از این مقامات پاکستانی بارها نسبت به این اقدام متجاوزانه آمریکا اعتراض کرده بودند و آن را نقض گسترده قوانین کشور پاکستان توصیف کرده‌اند. مقامات آمریکایی مدعی هستند که از طریق این هواپیماهای بدون سرنشین توانسته‌اند شمار زیادی از مقامات ارشد گروه القاعده و طالبان و همچنین شبه نظامیان را از پای درآورند. با این حال گروههای حقوق بشر بر این موضوع تاکید دارند که طی این عملیاتهای هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در خاک چند کشور غیرنظامیان بی گناه نیز کشته شده‌اند که این خود جنایات علیه بشریت است اما نهادهایی همچون سازمان ملل هیچ واکنشی به این اقدامات غیرقانونی آمریکا نشان نداده‌اند.

در اکثر گزارش‌های منتشر شده مشخص شده است که اکثر افرادی که طی این عملیاتها کشته شده‌اند، غیرنظامیان بوده‌اند اما پنتاگون به هیچ وجه به طور علنی اعلام نکرده که این عملیاتها را انجام می‌دهد و به صورت مخفیانه و مغایر با قوانین بین‌المللی دست به این کار زده است. در یکی از این حملات هواپیماهای بدون سرنشین مسجدی را در پاکستان هدف قرار دادند.

روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز نیز در گزارشی عنوان کرد که در این عملیاتهای هواپیماهای بدون سرنشین ارزیابی‌های اشتباه فراوان رخ داده است. برای نمونه در یکی از این عملیاتها یک تفنگدار دریایی و یک پزشک نیروی دریایی امریکا در افغانستان کشته شدند. این دو به جای فرماندهان طالبان اشتباهی هدف قرار گرفتند. به همین دلیل برخی از مقامات نظامی وزارت دفاع آمریکا خواهان پایان دادن به این عملیاتها شدند چون معتقدند که این عملیات‌ها بیشتر از دستاورد، تلفات و ضرر به همراه دارد.../تحلیل:پایگاه خبری الف


ویدیو مرتبط :
دوروزه......

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش آمریکا به کنیز فروشی تکفیری‌ها / داعش 500 مرد ایزدی را کشت



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


اخبار بین الملل -  واکنش آمریکا به کنیز فروشی تکفیری‌ها

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات اخیر داعش در سنجار و تلعفر عراق اعلام کرد که وضعیت غیر نظامیان در این مناطق بسیار نگران کننده است.

مزمان با انتشار خبر ربایش زنان یزیدی و مسیحی در شهرهای سنجار و تلعفر عراق توسط داعش و انتقال آنها به مکان نامعلومی به منظور فروش آنها به عنوان کنیز، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای اوضاع جاری را در این مناطق بسیار نگران کننده توصیف کرد.
 
به گزارش جام جم به نقل از پایگاه المسله، جمعیت هلال احمر عراق با انتشار گزارشی اعلام کرد که داعش پس از ربودن زنان و دختران یزیدی و مسیحی، آنها را به مکان نامعلومی منتقل کرده تا آنها را به عنوان کنیز به فروش برساند.
 
ˈمحمد الخزاعیˈ معاون دبیر کل جمعیت هلال احمر در این خصوص گفت: عوامل داعش اعضای بیش از 100 خانواده را در فرودگاه تلعفر ربوده و همه مردان این خانواده ها را به قتل رسانده است.
 
وی تأکید کرد که وضعیت این خانواده ها به شدت بغرنج است.
 
از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایات اخیر داعش در سنجار و تلعفر اعلام کرد که وضعیت غیر نظامیان در این مناطق بسیار نگران کننده است.
 
همه این رخدادها در شرایطی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی همزمان با داعش، حمله به مردم بی گناه فلسطین را در نوار غزه با شدت ادامه می دهد، به گونه ای که تاکنون نزدیک به دو هزار نفر را شهید و 10 هزار را زخمی کرده است. بیشتر قربانیان حملات اسراییل را کودکان و زنان تشکیل می دهند. با این حال، امریکا همچنان به پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی ادامه می دهد.
 
بسیاری از تحلیلگران، حملات داعش به مردم عراق و اسراییل به مسلمانان فلسطینی را یک برنامه از پیش طراحی شده به منظور منحرف کردن افکار عمومی از جنایات یکدیگر تلقی می کنند و معتقدند ایجاد داعش یک طرح صهیونیستی است که از سوی برخی حکومت های مرتجع و مزدور منطقه نیز حمایت می شوند.

 

-------------------------

داعش 500 مرد ایزدی را کشت / 500 زن ایزدی را به اسارت گرفت

نماینده ایزدی ها در مجلس عراق گفت: تروریست های داعش تاکنون500 مرد ایزدی را اعدام کرده و 500 زن نیز از این طایفه را به اسارت برده اند.

به گزارش ایرنا، فیان دخیل روز سه شنبه در یک نشست مطبوعاتی در ساختمان پارلمان عراق افزود: 500 زن ایزدی (یزیدی) که توسط تروریست های داعش به اسارت برده شده اند هم اکنون در مکانی نزدیک به تلعفر نگهداری می شوند.

وی تصریح کرد: 170 ایزدی که 70 نفر از آن ها نیز کودک بودند طی روزهای گذشته به دلیل اوضاع بد انسانی جان خود را از دست داده اند.

به گفته دخیل، اوضاع امنیتی در استان نینوا در شمال عراق تاکنون منجر به آوارگی30 هزار خانوار از منطقه سنجار شده است.

نماینده ایزدی های عراق با تاکید بر اینکه فرقه ایزدی به دست داعش از بین خواهد رفت، گفت: حکومت مرکزی و اقلیم کردستان باید هر چه زودتر اختلافات را کنارگذاشته و برای نجات ایزدی ها همکاری کنند.
اخبار بین الملل-  جام جم،ایرنا