اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: درباره صادرات بنزین ونزوئلا به ایران تحقیق می کنیم



 

 

آمریکا: درباره صادرات بنزین ونزوئلا به ایران تحقیق می کنیم

 

امریکا درباره گزارش هایی در زمینه صادرات بنزین ونزوئلا به ایران تحقیق می کند.

به نقل از رویترز، یک مقام ارشد در وزارت امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در حال انجام تحقیقی درباره گزارش هایی است که از اقدام ونزوئلا به صادرات بنزین به ایران حکایت دارد.

براساس تحریم های یکجانبه آمریکا، صادرات بنزین به ایران منع شده است.

"ارتور والینزویلا" دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور آمریکای شمالی و جنوبی در پاسخ به سئوال "کونیی ماک" نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اجازه بدهید بگویم ما در این باره تحقیق می کنیم.

وی افزود: مقامات آمریکایی این موضوع را با شرکت نفت دولتی ونزوئلا و کابینه این کشور بررسی می کنند زیرا ما می خواهیم مشخص شود آیا تحریم ها نادیده گرفته شده اند یا نه.

البته معاون وزیر امور خارجه آمریکا به این موضوع اشاره نکرد که اگر ثابت شود ونزوئلا تحریم های یکجانبه آمریکا را در رعایت نکرده واشنگتن چه واکنشی خواهد داشت.

براساس متن تحریم بنزین ایران، آمریکا طرف هایی را که به ایران بنزین صادر کنند، از بازار نفت و انرژی خود محروم می کند. پیش از این نیز  شرکت های نفت آسیایی و اروپایی صادرات بنزین به ایران را متوقف کرده بودند.

ایران و ونزوئلا در سال های اخیر روابط دوجانبه را به میزان زیادی گسترش داده اند. ونزوئلا پیش از این در مقاطعی اعلام کرده بود که به دلیل مشکلات پالایشگاه های داخلی، مجبور به واردات محموله های بنزین نیز شده است.

منابع بازرگانی ماه گذشته اعلام کردند شرکت نفت دولتی ونزوئلا قصد دارد دو محموله بنزین را به ایران صادر کند. براساس این خبر، ایران این دو محموله را در فوریه جاری دریافت خواهد کرد.

ونزوئلا پیش از این با نادیده گرفتن تحریم آمریکا، صادرات بنزین به ایران را تا ماه اکتبر گذشته ادامه می داد تا اینکه وزیر انرژی ونزوئلا گفت: تهران نیازی به واردات بنزین ندارد. ایران قبل از این گفته بود با افزایش ظرفیت داخلی تولید بنزین، از واردات این ماده بی نیاز شده است.

ایران به عنوان پنجمین کشور بزرگ صادر کننده نفت جهان بخش زیادی از فرآورده های نفتی مورد نیاز خود را از طریق واردات تامین می کند.

ایران قبل از تحریم بنزین توسط آمریکا، رقمی بین 10 تا 12 محموله بنزین را در ماه وارد می کرد...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
توسعه انسانی پایدار ونزوئلا: گروه موسیقی ایران ونزوئلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قطع صادرات بنزین ایران به عراق با فشار آمریکا



بنزین ایران,قطع صادرات بنزین ایران به عراق با فشار آمریکا

قطع صادرات بنزین ایران به عراق با فشار آمریکا

با این حال در نیمه ماه مارس گذشته، وزارت خزانه داری آمریکا این شرکت را در فهرست سیاه قرار داد. به گفته آمریکا، این شرکت مستقر در دبی، بخشی از شبکه ای است که شرکت های نفتی ایران با استفاده از آنها تحریم ها را دور می زنند.

عراق با فشار آمریکا، واردات بنزین از ایران را متوقف کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری "آی پی ای" عراق، منابع آگاه در صنایع نفتی عراق گفتند که این کشور پس از تحریم شدن شرکت ملی نفت ایران، واردات بنزین از ایران را قطع و واردات بنزین از دو شرکت توتال فرانسه و تسوشو ژاپن را جایگزین کرده است.

قبل از این شرکت "سیما ژنرال تریدینگ" که دفتر مرکزی آن در امارات است؛ ماهانه سه محموله بنزین به عراق منتقل می کرد. این سه محموله معادل یک چهارم بنزین وارداتی عراق بود.

با این حال در نیمه ماه مارس گذشته، وزارت خزانه داری آمریکا این شرکت را در فهرست سیاه قرار داد. به گفته آمریکا، این شرکت مستقر در دبی، بخشی از شبکه ای است که شرکت های نفتی ایران با استفاده از آنها تحریم ها را دور می زنند.

این منابع اضافه کردند: واشنگتن، دولت بغداد را به توقف خرید محصولات نفتی از ایران قانع کرد. ارزش این تجارت ماهانه 40 میلیون دلار بود. دو شرکت توتال فرانسه و تویوتا تسوشو از ابتدای ماه ژوئن 2013 تا پایان سال جاری میلادی به صادرات محصولات نفتی به عراق می پردازند.

همچنین قرار است شرکت های نفتی دیگری نیز به مجموعه صادرکننده فرآورده های نفتی به عراق اضافه شوند.

براساس این گزارش، شرکت های توتال و تویوتا تسوشو به ترتیب ماهانه دو و یک محموله بنزین به عراق صادر می کنند. هر کدام از این محموله ها حدود 15 هزار تن وزن داشتند.

یک دیپلمات آمریکایی هم گفت: از عراق و دیگر کشورها می خواهیم که واردات نفت و فرآورده های نفتی از ایران را کاهش بدهند.

وی اضافه کرد: دو وزارت خارجه و خزانه داری آمریکا برای اقناع شرکای بین المللی ما به کاهش واردات نفت و فرآورده های نفتی از ایران فعال بودند.

آمریکا 8 شرکت پتروشیمی ایران را تحریم کرد

آمریکا روز جمعه 8 شرکت ایرانی فعال در بخش پتروشیمی را در چارچوب تحریمهای این کشور علیه ایران در فهرست شرکتهای تحریمی خود قرار داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه ای هشت شرکت پتروشیمی بندرامام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی مبین، پتروشیمی نوری، پتروشیمی پارس، پتروشیمی شهیدتندگویان، پتروشیمی شازند و پتروشیمی تبریز را در فهرست شرکت های تحریمی قرار داد./عصر ایران/مهر