اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: داعش 500 میلیون دلار نفت فروخت


«آدام زوبین» مقام ارشد ضد تروریسم در وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که داعش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار نفت قاچاق فروخته و همچنین یک میلیارد دلار از حساب‌های بانکی در عراق و سوریه غارت کرده است.

خبرگزاری فارس: یک مقام ارشد در وزارت خزانه‌داری آمریکا بر درآمد هنگفت داعش از غارت حساب‌های بانکی در عراق و سوریه و همچنین فروش نفت قاچاق تاکید کرد.

در حالی که انتشار خبرها در رسانه‌های بین‌المللی درباره تبادلات نفتی داعش با ترکیه ادامه دارد، یک مقام ارشد آمریکایی آماری از میزان فروش نقت توسط تروریست‌های داعشی منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام ارشد ضد تروریسم در وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت که داعش حدود یک میلیارد دلار از حساب‌های بانکی در عراق و سوریه را غارت کرده است.

«آدام زوبین» همچنین تصریح کرد: «داعش بیش از ۵۰۰ میلیون دلار از محل فروش نفت در بازارهای سیاه بدست آورده است و میلیون‌ها دلار دیگر هم از افرادی که تحت کنترل آن است، اخاذی کرده است».


ویدیو مرتبط :
داعش یک زن باردار کورد را 12 دلار فروخت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد بگوید 500 میلیارد دلار پول فروش نفت کجاست؟



 پول فروش نفت,حساب ذخیره ارزی,اخبار,آقای احمدی نژاد,خالی بودن صندوق دخیره ارزی,اخبار روز,اخبار ایران,

 

سخنگوی فراکسیون اقلیت:

احمدی‌نژاد بگوید 500 میلیارد دلار پول فروش نفت کجاست؟

پول فروش نفت کجا نگه داری می شوند و چرا می گویند حساب ذخیره ارزی خالی است؟ وقتی خاتمی صندوق را تحویل داد، 18 میلیارد دلار در این حساب موجودی بود و الان با توجه به درآمد 500 میلیارد دلاری دولت در چند سال گذشته باید حدود 300 میلیارد دلار در حساب باشد

داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون خط امام (ره) (اصلاح طلبان) مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال ، با اشاره به سخنان رییس جمهور در روز طرح سوال نمایندگان گفت: احمدی نژاد بگوید 500 میلیارد دلار پول نفت کشور که در طی شش سال فروخته است ، کجا رفته است که می گوید صندوق ذخیره ارزی خالی است؟

 

نماینده مردم ایلام ادامه داد: پول فروش نفت کجا نگه داری می شوند و چرا می گویند حساب ذخیره ارزی خالی است؟ وقتی خاتمی صندوق را تحویل داد، 18 میلیارد دلار در این حساب موجودی بود و الان با توجه به درآمد 500 میلیارد دلاری دولت در چند سال گذشته باید حدو 300 میلیارد دلار در حساب باشد و منطقا می بایست 50 درصد پول فروش نفت ذخیره می شد.

 

قنبری خاطرنشان کرد: احمدی نژاد در حالی می گوید موجودی صندوق خالی بوده که با این پولها سرمایه گذاری های اساسی و مهم در کشور صورت نگرفته است ؛ کل سرمایه عمرانی که در هفت ماه نخست سال 90 تخصیص یافته است 10 هزار میلیارد است که حتی اگر با دلار 1700 تومانی حساب کنیم ، چیزی در حدود 6 میلیارد دلار می شود .

 

سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای احمدی نژاد پاسخ دهد که مابقی پول فروش نفت امسال کجا رفته است ، نهایتا سالانه 25 میلیارد دلار هزینه شده است ، مابقی پولها کجاست؟ دولت باید پاسخ دهد چرا با سوء مدیریت و کوتاهی در  اجرای درست قانون هدفمندی یارانه ها ، حساب صندوق ذخیره ارزی را به صفر رسانده است.

قنبری در خاتمه گفت:  ایشان در مجلس گفتند پولی در صندوق  نبوده ، اگر پول نبوده ، چرا لایحه ای از سوی دولت برای جبران کسری ارسال نشده است؟ پاسخ دهند که چرا عملکرد آنها به گونه ای بوده که این چنین کفگیر به ته دیگ خورده است؟