اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: توقیف کشتی باری آمریکایی توسط ایران صحت ندارد



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کشتی باری آمریکایی توسط ایران

یک مقام ارشد نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که خبر توقیف شدن یک کشتی باری آمریکایی توسط ایران صحت ندارد.

به گزارش تسنیم، یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با ان‌بی‌سی برخی گزارش‌ها درباره اقدام ایران در توقیف کردن یک کشتی باری آمریکایی را تکذیب کرد.

شبکه العربیه در صفحه توئیتر خود ادعا کرد که ایران یک کشتی باری آمریکایی با 34 خدمه را توقیف کرد.

این شبکه سعودی مدعی شد که نیروی دریایی ایران پس از توقیف کشتی آمریکایی، آن را به سمت بندر عباس هدایت کرده است.

از سوی دیگر سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که ایران یک کشتی با پرچم جزایر مارشال و وابسته به شرکت مایرسک را در خلیج فارس توقیف کرده است.

وی گفت که توقیف این کشتی پس از آن صورت گرفت که قایق های گشت ایرانی به سوی این کشتی شلیک کرده و به آن دستور دادند که به سوی یکی از بنادر ایران حرکت کنند.

 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
رفع توقیف کشتی باری مرسک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اصرار سناتور آمریکایی بر شناسایی رژیم اسرائیل توسط ایران/ واکنش احتمالی پنتاگون به توقیف کشتی تجاری آمریکا



اخبار,اخبار سیاست  خارجی,کشتی تجاری آمریکایی

ادامه مباحث پیرامون توقیف یک کشتی تجاری آمریکایی توسط ایران، اصرار سناتور آمریکایی بر ضرورت به رسمیت شناخته شدن رژیم اسرائیل از سوی ایران، تحلیل تغییرات اخیر در هیئت حاکمه عربستان، اعدام 15 مقام ارشد دولتی در کره شمالی و موضع گیری دولت سوریه علیه مداخلات ترکیه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه مباحث مربوط به توقیف یک کشتی تجاری آمریکایی در ایران، برخی رسانه های تندرو آمریکایی در پی دامن زدن به فضای تنش در این زمینه هستند. سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» با انتشار مطلبی در این زمینه به بررسی این موضوع پرداخته که نیروهای مسلح ایالات متحده چه واکنش احتمالی می توانند به موضوع توقیف کشتی تجاری این کشور نشان دهند. این سایت می نویسد سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده این کشور قادر است در صورت لزوم، در موضوع کشتی تجاری توقیف شده توسط ایران واکنش نشان دهد؛ با این حال، مشخص نیست که در صورت اوج گیری وضعیت پرتنش فعلی، نیروی دریایی آمریکا دقیقاً آمادگی نشان دادن چه واکنشی را دارد.

در مطلبی دیگر درباره ایران، پایگاه خبری «پولیتیکو» به مواضع یکی از سناتورهای تندرو جمهوری خواه آمریکا درباره توافق هسته ای پرداخته و می نویسد مارکو روبیو همچنان قصدی برای کوتاه آمدن از مواضع شدید خود در قبال ایران ندارد. به نوشته این سایت، روبیو از کوتاه آمدن از درخواست خود مبنی بر ضرورت به رسمیت شناخته شدن رژیم اسرائیل توسط ایران خودداری می کند. روبیو اصلاحیه هایی را به طرح نظارت کنگره بر توافق هسته ای ایران اضافه کرده که در صورت تصویب، شرایطی از جمله شرط مذکور را برای رسیدن توافق هسته ای ایران به تأیید نهایی کنگره مطرح می نماید. در این میان، دموکرات ها احساس می کنند که بین ضرورت نشان دادن حمایت جدی از رژیم اسرائیل و خودداری از تقابل با اوباما گیر افتاده اند.

اما بحث درباره چرایی وقوع تغییرات چشمگیر در هیئت حاکمه عربستان سعودی، موضوع دیگری است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه ها بوده است. خبرگزاری «رویترز» با انتشار مطلبی در این زمینه می نویسد اقدام ملک سلمان در انتصاب برادرزاده اش به سمت ولیعهدی و نیز انتصاب فرزند خود به عنوان جانشین ولیعهد، به معنای تغییر مسیر قدرت در عربستان به سمت دو شاهزاده ای است که در شرایط کنونی که منطقه در وضعیت آشوب به سر می برد، مواضع مدعیانه تر و سرسختانه تری از خود نشان داده اند. به عقیده رویترز، انتصاب های جدید نشانگر آن است که برای نخستین بار از سال 1953 تاکنون، حاکمیت در خاندان آل سعود در حال انتقال به یک نسل جدید است.

در مطلبی درباره کره شمالی، سایت شبکه خبری «سی ان ان» از اعدام 15 مقام دولتی کشور مذکور در سال جاری میلادی خبر داده است. به نوشته این سایت، ارزیابی عوامل اطلاعاتی کره جنوبی حاکی از آن است که که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، از آغاز سال جاری میلادی تاکنون دستور اعدام 15 تن از مقامات ارشد دولت خود را صادر کرده است. این ارزیابی حاکی از آن است که کیم جونگ اون با روحیه ای مبتنی بر تصمیم گیری های آنی بر کشورش حکم می راند و هیچ دیدگاه مخالف با خود را تحمل نمی کند. از جمله مقامات اعدام شده اخیر، یکی از مقامات ارشد وزارت جنگلبانی کره شمالی بوده که از برنامه جنگلبانی کشور ابراز نارضایتی کرده بود. وی همچنین برخی از هنرمندان، از جمله چهار عضو ارکستر «اونهاسو» را به جرم جاسوسی اعدام کرده است.

در خبری از سوریه، سایت شبکه خبری «راشا تودی» مواضع دولت سوریه را در قبال حمایت ترکیه از تروریست ها در این کشور مورد توجه قرار داده است. به نوشته این سایت، وزارت خارجه سوریه ترکیه را متهم کرده که با تأمین حمایت لجستیکی و تسلیحاتی از تروریست ها، به تقویت آن ها که سبب شده بتوانند شهر ادلب و همچنین شهرک استراتژیک جسر الشغور را به تصرف خود درآورند منجر شده است. راشا تودی همچنین اشاره می کند که روز دوشنبه، تروریست های تکفیری توانسته از طریق تصرف یک پایگاه ارتش سوریه، به سمت شهر لاذقیه که از جمله پایگاه های بشار اسد به شمار می رود، پیشروی کنند. به هر حال، دولت ترکیه موضوع حمایت از تروریست های سوریه در نبرد با دولت این کشور را تکذیب می کند.


  اخبار سیاست  خارجی  - تابناک