اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: تجارت با ایران در 4 ماه آینده آزاد نیست


یک مقام ارشد آمریکایی در جمع خبرنگاران در وین گفت واشنگتن به کشورها تصریح خواهد کرد در خلال دوره ۴ ماهه مذاکرات هسته‌ای با ایران تجارت با این کشور آزاد نخواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: یک مقام ارشد آمریکایی در جمع خبرنگاران در وین گفت واشنگتن به کشورها تصریح خواهد کرد در خلال دوره ۴ ماهه مذاکرات هسته‌ای با ایران تجارت با این کشور آزاد نخواهد بود.

رویترز گزارش داده یک مقام ارشد آمریکایی در جمع خبرنگاران در وین گفت واشنگتن به کشورها تصریح خواهد کرد در خلال دوره 4 ماهه مذاکرات هسته‌ای با ایران تجارت با این کشور آزاد نخواهد بود.

ایران و گروه 1+5 بامداد شنبه برای تمدید مهلت مذاکرات تا 24 نوامبر (سوم آذرماه) توافق کردند.
ششمین دور مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 از پنجشنبه 12 تیرماه در شهر وین، پایتخت اتریش آغاز شده است. طرفین در این دور از مذاکرات برای نگارش متن تواق جامع هسته‌ای تلاش کردند، اما پس از باقی ماندن برخی اختلافات تصمیم خود برای تمدید مهلت مذاکرات را اعلام کردند

ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل ـ چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و امریکا ـ به علاوه آلمان در 24 نوامبر 2013 در ژنو به یک توافق موقت هسته‌ای دست یافتند.

بر اساس این توافق که «طرح اقدام مشترک ژنو» نامیده می‌شود شش کشور نامبرده متعهد شدند برخی از تحریم‌ها علیه ایران را کاهش دهند و تا شش ماه تحریم هسته‌ای جدیدی علیه تهران اعمال نکنند. در مقابل، ایران نیز پذیرفت تا در طول این مدت بخشی از فعالیت‌های انرژی هسته‌ای خود را محدود کند. این توافق از 20 ژانویه (دی ماه) به اجرا درآمد.


ویدیو مرتبط :
نشست گروه هشت در رابطه با تجارت آزاد آمریکا و اروپا(news.iTahlil.com)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا زمان نهایی برای جنگ با ایران را در ماه مارس سال آینده تعیین کرده است



تغییر اساسی آمریکا در مورد استراتژی مقابله با ایران در مورد برنامه هسته ای

آمریکا زمان نهایی برای جنگ با ایران را در ماه مارس سال آینده تعیین کرده است

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:فارین پالسی می نویسد: هفته گذشته ایالات متحده آمریکا موضع استراتژی خود را در مورد بحث بر سر برنامه هسته ای ایران اساسا تغییر داد.

 این نشریه می نویسد: "این حرکت در نهایت می تواند به یک حمله نظامی به تاسیسات هسته ای شناخته شده ایران منجر شود".

این نشریه به نقل از رابرت وود، مدیر امور آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش می دهد: "اگر ایران تا ماه مارس با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری را آغاز نکند، ایالات متحده آمریکا مشترکا با اعضای دیگر گروه 5 + 1 به دنبال انجام اقدامات مناسب هستند و خواستار انتقال پرونده به شورای امنیت هستند.

فارین پالسی می نویسد: اما با توجه به این گفته ها چرا دولت اوباما مهلت نهایی را در ماه مارس 2013 اعلام کرد؟این نشریه ادامه می دهد: "پاسخ به این پرسش به آن بستگی دارد که علل حمله به ایران چیست". اسرائیل به عنوان مثال، در مورد منطقه "عدم مجازات" می گوید نباید برنامه ایران به آن قدری پیشرفت کند که حمله به ایران غیر موثر شود.

به نوشته این نشریه آمریکایی ؛ از سخنان کلینتون می توان دید که دولت اوباما به این دیدگاه اسرائیل گرایش نشان می دهد./انتخاب