اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا به امارات بمب های هوشمند ضد استحکامات می فروشد



 

 

آمریکا به امارات بمب های هوشمند ضد استحکامات می فروشد

 

آمریکا قرار است 4500 بمب هوشمند ضد استحکامات را به امارات بفروشد.

روزنامه آمریکایی "وال استریت ژورنال" نوشت: آمریکا در برنامه هایی برای افزایش فشارها علیه ایران، به امارات بمب های ضد استحکامات می فروشد. این به آن معنی است که امارات می تواند با استفاده از این بمب ها تاسیسات هسته ای ایران را هدف گیری کند.

این بمب ها قادر به تخریب استحکامات، تونل ها یا دیگر هدف ها و تاسیسات زیرزمینی و برخوردار از دیوارها و سپرهای دفاعی بزرگ و مستحکم هستند.

این روزنامه اضافه کرد: آمریکا به امارات 4900 بمب هوشمند ضد استحکامات دفاعی می فروشد. این قرارداد تسلیحاتی قرار است در چند روز آینده به طور رسمی به اطلاع کنگره آمریکا برسد.

آمریکا در چند سال اخیر قراردادهای تسلیحاتی مهمی را با کشورهای جنوب خلیج فارس امضا کرده است.

رویترز هم خبر داد: این معامله تسلیحاتی شامل فروش 500 موشک هوا به زمین از نوع هلفایر نیز می شود که دولت آمریکا در ماه سپتامبر گذشته آن را به اطلاع کنگره رساند.

این بمب ها توسط شرکت بوینگ و دیگر شرکت های آمریکایی تولید می شوند .

این اقدام بخشی از تلاش های آمریکا برای تشکیل ائتلاف منطقه ای در برابر ایران است.

شرکت بوینگ در چند ماه اخیر هزاران بمب هوشمند ضد استحکام را به آمریکا و دیگر هم پیمانان این کشور فروخته بودند.

"گاریت کاسبر" سخنگوی شرکت بوینگ در این باره گفت: این شرکت نمی تواند قرارداد پیشنهادی را مورد بحث و بررسی قرار دهد زیرا این قرارداد نظامی خارجی است.این موضوع در سطح دولت ها مورد بررسی قرار می گیرد.

هدف از این قراردادهای تسلیحاتی افزایش توانمندی های نیروی هوایی امارات است تا این نیرو بتواند ساختمان هایی مثل انبارهای مستحکم و تونل ها را مورد هدف قرار دهد.

یک منبع اگاه دیگر هم در این باره گفت که به احتمال بسیار این قرارداد تسلیحاتی میان آمریکا و امارات شامل تسلیحات دیگر از جمله هواپیماهای جنگی و دیگر تسلیحات نیز شود.

دولت آمریکا پیش از این هم با قرارداد تسلیحاتی به ارزش 60 میلیارد دلار برای فروش جنگنده های پیشرفته اف 15 و بمب های هوشمند هجومی به عربستان سعودی موافقت کرده بود.

آمریکا قبل از این با فروش سامانه دفاع موشکی به امارات به قیمت هفت میلیارد دلار موافقت کرده بود.

امارات هم اکنون مالکیت یک ناوگان جنگنده اف 16 را در اختیار دارد.این جنگنده ها قادر به حمل بمب های هوشمند هستند.../عصرایران


ویدیو مرتبط :
بمب اتم؛ از پسر آمریکا تا تزار روس شاه بمب های اتمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا سیستم ضد موشکی در جنوب اروپا را...



 

 

آمریکا سیستم ضد موشکی در جنوب اروپا را...

 

واشنگتن پست : آمریکا سیستم ضد موشکی در جنوب اروپا را فعال می کند

توافق برای استقرار رادارهای فوق پیشرفته این طرح در ترکیه یا بلغارستان در مراحل نهایی خود قرار دارد و این رادارها که پیش از این قرار بود در جمهوری چک مستقر شوند ، این بار در ترکیه یا در بلغارستان مستقر خواهند شد .

روزنامه واشنگتن پست آمریکا طی گزارشی نوشت که ایالات متحده آمریکا در حال تکمیل سیستم دفاع موشکی  جنوب اروپا  است .

به گزارش عصر ایران این روزنامه آمریکایی به نقل از برخی منابع نظامی در وزارت دفاع آمریکا که نامی از آنها برده نشده ، نوشت که واشنگتن سیستم دفاع ضد موشکی که جنوب اروپا را پوشش می دهد برای  آنچه که " محافظت جنوب اروپا از تیر رس موشک های بالستیک ایران " می خواند ، در حال تکمیل کردن است .

بنا بر این گزارش توافق برای استقرار رادارهای فوق پیشرفته این طرح در ترکیه یا بلغارستان در مراحل نهایی خود قرار دارد و این رادارها که پیش از این قرار بود در جمهوری چک مستقر شوند ، این بار در ترکیه یا در بلغارستان مستقر خواهند شد .

باراک اوباما رییس جمهوری ایالات متحده پس از اینکه در ژانویه 2009 رسما کار خود را آغاز کرد ، در ماه سپتامبر همان سال دستور توقف اجرای طرح سیستم دفاع ضد موشکی  دولت بوش را صادر کرد . در راستای این طرح متوقف شده  قرار بود رادارهای فوق پیشرفته در جمهوری چک و 10 موشک رهگیر در لهستان مستقر شوند .

آمریکا در سال پایانی ریاست جمهوری جورج بوش حتی قرار داد استقرار این سیستم را با دولت های لهستان و جمهوری چک به امضا رساند ، اما مخالفت های شدید روسیه با این طرح دولت اوباما را که خود  را  نیازمند تنش زدایی  در روابط دو جانبه با روسیه می دید ، از اجرای این طرح منصرف ساخت .

در گزارش واشنگتن پست آمده است که ایالات متحده آمریکا هم اکنون در سه فاز متفاوت  در حال تقویت سیستم ضد موشکی جدید خود  برای مقابله با تهدیدات ناشی از موشک های دوربرد ایران است .

یک فاز این  طرح ، سیستم دفاع ضد موشکی برای جنوب اروپا است که قرار است رادارهای آن در ترکیه یا بلغارستان نصب شود ، فاز دوم مربوط به تقویت سیستم ضد موشکی اسراییل می شود و در فاز سوم تقویت سیستم ضد موشکی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مد نظر واشنگتن قرار دارد .

واشنگتن پست می نویسد که پیشرفت این سه فاز در مناطق یاد شده در مراحل مختلفی قرار دارد ، اما واشنگتن همزمان  به پیشبرد هر سه فاز طرح جدید توسعه سیستم ضد موشکی خود  ، می اندیشد .

در صورت صحت این گزارش ، روسیه باید همچنان نگران برنامه توسعه سیستم ضد موشکی آمریکا باشد ، چرا که استقرار سیستم ضد موشکی برای جنوب اروپا فرق چندانی با سیستم ضد موشکی دولت جورج دبلیو بوش ندارد ...../تحلیل:عصرایران