اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا: ایران از تروریسم حمایت می کند


فرمانده ارتش آمریکا روز دوشنبه با «حامی تروریسم» خواندن ایران، گفت واشنگتن برای هر احتمالی در برابر تهران آمادگی دارد.

خبرگزاری فارس: فرمانده ارتش آمریکا روز دوشنبه با «حامی تروریسم» خواندن ایران، گفت واشنگتن برای هر احتمالی در برابر تهران آمادگی دارد.

«مارک میلی» فرمانده کل ارتش آمریکا روز دوشنبه همچون دیگر مقامات این کشور تهران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

وی که در نشستی به میزبانی سایت «دیفنس وان» صحبت می‌کرد، گفت توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توانسته «تاحدی تنش‌ها را در خاورمیانه کاهش دهد.»

او افزود با این حال همچنان باید بر رفتارهای ایران نظارت کرد و مراقب این کشور بود. میلی مدعی شد: «آن‌ها همچنان از تروریسم حمایت می‌کنند.»

این ژنرال آمریکایی ادامه داد: «این مسئله‌ای است که باید مراقب آن بود. ما در ارتش برای هر احتمالی آماده خواهیم بود.»

وی در پاسخ به این سوال که آمریکا چه دشمنانی دارد، گفت: «بازیگران غیردولتی، ایران و روسیه. چین هم دشمن نیست، بلکه یک قدرت در حال ظهور است.»

او در بخش دیگری از این نشست به مسئله رویارویی با روسیه پرداخت و گفت توان ارتش آمریکا «آنقدر خوب هست» که بتواند روسیه را در نبرد زمینی شکست دهد.

وی با این حال روسیه را تهدید شماره یک برای آمریکا خواند و گفت مسکو هم روحیه تهاجمی و هم تسلیحات اتمی در اختیار دارد.

میلی در رابطه با اعزام نیروهای آمریکایی به سوریه هم گفت هدف آن‌ها «آموزش، مشاوره و کمک» به معارضان سوری است.


ویدیو مرتبط :
نتیجه حمایت های آمریکا و غرب از تروریسم در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای جدید آمریکا درباره حمایت ایران از تروریسم



اخبار,اخبار سیاست  خارجی, وضعیت تروریسم در جهان

وزارت امور خارجه آمریکا در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت تروریسم در جهان مدعی شده است که ایران در سال ۲۰۱۴ به فعالیت‌هایش در ارتباط با تروریسم ادامه داده است.

به گزارش مهر به نقل از بی بی سی، وزارت امور خارجه آمریکا در جدیترین گزارش خود درباره وضعیت تروریسم در جهان ایران را متهم کرده که از گروه های تروریسیتی در غزه، حزب الله لبنان و گروه های مختلف در عراق و سراسر خاورمیانه حمایت می کند.

این در حالی است که دولت آمریکا تمام گروه های ضد صهیونیستی از جمله حماس و حزب الله را که از جمله گروه های محور مقاومت در برابر اسرائیل هستند، تروریستی می خواند. آمریکا از سال ۱۹۸۴ ایران را به فهرست کشورهای به اصطلاح حامی تروریسم اضافه کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده است که ایران در واکنش به حملات داعش در عراق، به گروه های شبه نظامی شیعی در عراق که برخی از آنها در فهرست گروه های تروریستی آمریکا قرار دارند، کمک می کند.

واشنگتن همچنین ایران را متهم به تلاش برای قاچاق سلاح به غزه کرده است. این گزارش ادعا کرده است که ایران از نیروی قدس سپاه پاسداران برای اجرایی کردن اهداف سیاست خارجی، پوشش عملیات اطلاعاتی و بی‌ثبات کردن خاور میانه استفاده می‌کند.

بنا بر ادعای وزارت خارجه آمریکا، ایران برای رسیدن به اهداف خود در منطقه خاورمیانه بر روی سوریه تمرکز کرده و با کمک گروه های مورد حمایت خود برای افزایش نفوذ تدریجی در مناطق دیگر از جمله آفریقا و آسیا و همچنین آمریکای لاتین تلاش می کند.


 اخبار سیاست  خارجی  -  مهر