اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آمریکا، افغانستان را بمباران کردند


جنگنده های آمریکایی بخش سنگین در ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان را بمباران کردند.

خبرگزاری مهر: جنگنده های آمریکایی بخش سنگین در ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان را بمباران کردند.

نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کردند که جنگنده های آمریکایی بخش «سنگین» ولایت هلمند واقع در جنوب افغانستان را هدف قرار داده اند.

به گفته ناتو، جنگنده های آمریکایی روز گذشته برابر با ۲۳ دسامبر دو بار بخش سنگین را بمباران کرده اند.

از دو روز پیش به این طرف، هشدارهایی از سوی فرمانداری ولایت هلمند مبنی بر تشدید درگیری ها بین نیروهای افغان و طالبان اعلام شده است.

خبرگزاری بی بی سی به نقل از «محمدجان رسول‌یار» معاون فرمانداری ولایت هلمند از ورود نیروهای پشتیبانی نظامی افغان به شهر «سنگین» خبر داده بود.

در روزهای گذشته نیز انگلستان تعدادی از نیروهای خود را در واکنش به تشدید درگیری ها به ولایت هلمند اعزام کرد ولی مدعی شد که آنها در نبرد مستقیم با نیروهای طالبان شرکت نخواهند کرد.


ویدیو مرتبط :
بمباران یک روستا در افغانستان توسط امریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر خارجه افغانستان: ایران پیغام داده اگر از طرف پایگاههای آمریکا به ما حمله شود، پایگاههای آمریکا را بمباران می کنیم



وزیر خارجه افغانستان: ایران پیغام داده اگر از طرف پایگاههای آمریکا به ما حمله شود، پایگاههای آمریکا را بمباران می کنیم

منابع دیپلماتیک می‌گویند که پیش از آگاهی از جزئیات همکاری‌های آینده کابل و واشنگتن، ایران به اقغانستان پیام داده که اراده آمریکا مبنی بر نگهداری نیروهای مسلح خود در این کشور را خطری برای خود می‌داند.ایران بر این باور است که پایگاه‌های آینده آمریکا در افغانستان می‌توانند برای یورش نظامی به ایران بکار گرفته شوند.لوموند به نقل از این منابع با اشاره به نگرانی های ایران می نویسد: ایران دچار خیالبافی شده است!

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب: روزنامه فرانسوی لوموند به نگرانی ایران از حضور پایگاه‌های آمریکا در خاک افغانستان اشاره داشته می‌نویسد: پرسش پیرامون شمار سربازان آمریکائی برجا مانده پس از خروج نیروهای ناتو در سال 2014 به منظور پاسداری کشور در برابر یورش‌های درونی و بیرونی، یکی از پرسش‌های مهم بحث‌های بین‌المللی یک هفته اخیر پیرامون آینده افغانستان است. پرسشی که ایران را نگران کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب ؛ لوموند می افزاید: منابع دیپلماتیک می‌گویند که پیش از آگاهی از جزئیات همکاری‌های آینده کابل و واشنگتن، ایران به اقغانستان پیام داده که اراده آمریکا مبنی بر نگهداری نیروهای مسلح خود در این کشور را خطری برای خود می‌داند.

همین منابع می‌گویند ایران بر این باور است که پایگاه‌های آینده آمریکا در افغانستان می‌توانند برای یورش نظامی به ایران بکار گرفته شوند.

لوموند به نقل از این منابع با اشاره به نگرانی های ایران می نویسد: ایران دچار خیالبافی شده است!

زلمای رسول وزیر امور خارجه افغانستان، در پیوند با این پیام می‌گوید: ایران گفته است چنانچه از این راه به این کشور یورش برده شود آنها نیز پاسخ خواهند داد و در آغاز به پایگاه‌های آمریکا حمله خواهد کرد.

زلمای رسول، میافزاید که توافق کمک‌های نظامی با آمریکا هدفش دور نگاهداشتن پاکستانی‌هاست.

گفتنی است که موقعیت حقوقی نفرات نیروهای آمریکا و مصونیت حقوقی آنان در برابر دستگاه قضائی افغان پس از سال 2014 ، یکی از شرط‌های مهم نگهداری این نیروها در خاک افغانستان است./انتخاب